AC, LC, straat gebruik, ideeën.

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
Plaats reactie
giofonix
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 100
Lid geworden op: wo 25 apr, 2012 23:34
Locatie: Enschede

AC, LC, straat gebruik, ideeën.

Bericht door giofonix »

Geachte mede forum gebruikers.

Graag zou ik informatie willen over luchtgekoelde blokken. Bijv de Warrior.
Want ik vraag mij het volgende af. Wanneer ik met een luchtgekoelde motor in het nederlandse verkeersdrama deelneem, met haar vele stoplichten en mobilisten. Word het blok dan niet gloeiend heet? Want dan weer gevolgen gaat hebben voor het blok?

Dus wat is verstandiger voor de binnen stad? AC, of LC?

Tevens heb ik een budget van 3a3.5k. (3000-3500)

Wat zou ik hiervoor kunnen aanschaffen, en heeft misschien iemand iets te koop zien staan?
Ik kijk dagelijks op marktplaats, en speurders. Maar word er niet meer wijs van.
Ook lees ik dagelijks het forum, en de één zegd dit, en de ander zegd dat. En aangezien ik uit Enschede kom, waar niet veel quads worden aangeboden. Zou ik alle hulp willen aanvaarden. En misschien dat er iemand tegen een vergoeding mee wil, een quad te bekijken. Dit aangezien ik niet veel verstand van quads heb, en al een miskoop ben begaan!

De eisen die ik aan een quad stel zijn vrij simpel.

1- moet harder dan 110km/h gaan ivm 100km/h wegen. Dus zal snel een 350cc+ moeten zijn.
2- moet een NL kenteken op zitten.
3- moet betrouwbaar zijn, en het liefst schakel.
4- moet een bekend merk zijn ivm het laten uitvoeren van onderhoud.
5- voorzien zijn van een km teller.


Wat ik gezien heb, en wat mij wel wat lijkt zijn de kawa kfx400 bj2004 km-onbekend, dinli 450cc (901) bj2008 km-350 (nieuwstaat) Deze kosten voor de kawa 3250, en voor de dinli 3500€. Dan heb ik nog een Warrior zien staan, deze kost 2500. Km- onbekend. Wel zit er een nieuwe zuiger en bigend in. Echter geen kilometer teller. En volgens de eigenaar gaat die 120?

De kosten van deze quads zijn i.o.m. de eigenaren via de mail.

Link naar kawa:
http://www.speurders.nl/overzicht/motor ... 95760.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Link naar Dinli:
http://motoren.marktplaats.nl/quads-en- ... ind=3&fs=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Link naar Warrior:
http://motoren.marktplaats.nl/quads-en- ... ind=4&fs=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik hoor het wel :oops:
Laatst gewijzigd door giofonix op do 17 mei, 2012 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Yamaha Raptor 350R Spec.
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: AC, LC, straat gebruik, ideeën.

Bericht door yamahakoppel »

ik rij al jaren met een warrior met baanbanden en aangepaste tandwielen ik kan u zeggen zijn top houd op bij 115km/u en dat is echt niet aan te raden om dit 20km aan te houden
vroeger op zijn cross banden ging die wel sneller omtrek was groter dan haalde ik wel 125 km/u ik rij meestal max. 90km/u en dat is mooi te doen

de warrior of raptor 350 blokjes zijn zeer betrouwbaar ze worden ook al jaren gemaakt maar om veel 100+ te rijden raad ik u ze niet aan, vroeg of laat rij je ze kapot maar om 70à90 km/u te cruise en af en toe stukjes van 100+ te rijden zijn ze goed betrouwbaar

ik zou u een suzuki LTZ of kawazaki KFX 400 aanraden zijn bijna de zelfde quads hebben het zelfde moterblok in zitten en betrouwbaar
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: AC, LC, straat gebruik, ideeën.

Bericht door Jazzy »

Er is helemaal niets mis met luchtgekoelde blokken zoals die van de Raptor 350 en Warrior, zeker niet in ons Nederlandse klimaat. Er zijn niet zo veel quads die makkelijk voor langere tijd sneller dan 100 rijden, dan kom je al snel op de Raptor 350 uit denk ik of anders een 700. En om makkelijk 100 te kunnen rijden moet je dus een quad hebben waarvan de top nog een flink stuk hoger ligt, anders rijdt je steeds met een zeer hoog toerental.

Verder, als je al zit met de kosten van met de auto rijden naar een quad dan weet ik niet of je wel aan deze hobby moet beginnen.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
giofonix
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 100
Lid geworden op: wo 25 apr, 2012 23:34
Locatie: Enschede

Re: AC, LC, straat gebruik, ideeën.

Bericht door giofonix »

OK, BEDANKT.. Was even fout geïnterpreteerd, en fout geschreven. Excuses hiervoor..

Mag een slotje op :applaus: :applaus: :applaus: :applaus: :applaus:
Yamaha Raptor 350R Spec.
Plaats reactie