Pagina 1 van 1

AC, LC, straat gebruik, ideeën.

Geplaatst: do 17 mei, 2012 04:38
door giofonix
Geachte mede forum gebruikers.

Graag zou ik informatie willen over luchtgekoelde blokken. Bijv de Warrior.
Want ik vraag mij het volgende af. Wanneer ik met een luchtgekoelde motor in het nederlandse verkeersdrama deelneem, met haar vele stoplichten en mobilisten. Word het blok dan niet gloeiend heet? Want dan weer gevolgen gaat hebben voor het blok?

Dus wat is verstandiger voor de binnen stad? AC, of LC?

Tevens heb ik een budget van 3a3.5k. (3000-3500)

Wat zou ik hiervoor kunnen aanschaffen, en heeft misschien iemand iets te koop zien staan?
Ik kijk dagelijks op marktplaats, en speurders. Maar word er niet meer wijs van.
Ook lees ik dagelijks het forum, en de één zegd dit, en de ander zegd dat. En aangezien ik uit Enschede kom, waar niet veel quads worden aangeboden. Zou ik alle hulp willen aanvaarden. En misschien dat er iemand tegen een vergoeding mee wil, een quad te bekijken. Dit aangezien ik niet veel verstand van quads heb, en al een miskoop ben begaan!

De eisen die ik aan een quad stel zijn vrij simpel.

1- moet harder dan 110km/h gaan ivm 100km/h wegen. Dus zal snel een 350cc+ moeten zijn.
2- moet een NL kenteken op zitten.
3- moet betrouwbaar zijn, en het liefst schakel.
4- moet een bekend merk zijn ivm het laten uitvoeren van onderhoud.
5- voorzien zijn van een km teller.


Wat ik gezien heb, en wat mij wel wat lijkt zijn de kawa kfx400 bj2004 km-onbekend, dinli 450cc (901) bj2008 km-350 (nieuwstaat) Deze kosten voor de kawa 3250, en voor de dinli 3500€. Dan heb ik nog een Warrior zien staan, deze kost 2500. Km- onbekend. Wel zit er een nieuwe zuiger en bigend in. Echter geen kilometer teller. En volgens de eigenaar gaat die 120?

De kosten van deze quads zijn i.o.m. de eigenaren via de mail.

Link naar kawa:
http://www.speurders.nl/overzicht/motor ... 95760.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Link naar Dinli:
http://motoren.marktplaats.nl/quads-en- ... ind=3&fs=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Link naar Warrior:
http://motoren.marktplaats.nl/quads-en- ... ind=4&fs=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik hoor het wel :oops:

Re: AC, LC, straat gebruik, ideeën.

Geplaatst: do 17 mei, 2012 08:44
door yamahakoppel
ik rij al jaren met een warrior met baanbanden en aangepaste tandwielen ik kan u zeggen zijn top houd op bij 115km/u en dat is echt niet aan te raden om dit 20km aan te houden
vroeger op zijn cross banden ging die wel sneller omtrek was groter dan haalde ik wel 125 km/u ik rij meestal max. 90km/u en dat is mooi te doen

de warrior of raptor 350 blokjes zijn zeer betrouwbaar ze worden ook al jaren gemaakt maar om veel 100+ te rijden raad ik u ze niet aan, vroeg of laat rij je ze kapot maar om 70à90 km/u te cruise en af en toe stukjes van 100+ te rijden zijn ze goed betrouwbaar

ik zou u een suzuki LTZ of kawazaki KFX 400 aanraden zijn bijna de zelfde quads hebben het zelfde moterblok in zitten en betrouwbaar

Re: AC, LC, straat gebruik, ideeën.

Geplaatst: do 17 mei, 2012 10:13
door Jazzy
Er is helemaal niets mis met luchtgekoelde blokken zoals die van de Raptor 350 en Warrior, zeker niet in ons Nederlandse klimaat. Er zijn niet zo veel quads die makkelijk voor langere tijd sneller dan 100 rijden, dan kom je al snel op de Raptor 350 uit denk ik of anders een 700. En om makkelijk 100 te kunnen rijden moet je dus een quad hebben waarvan de top nog een flink stuk hoger ligt, anders rijdt je steeds met een zeer hoog toerental.

Verder, als je al zit met de kosten van met de auto rijden naar een quad dan weet ik niet of je wel aan deze hobby moet beginnen.

Re: AC, LC, straat gebruik, ideeën.

Geplaatst: do 17 mei, 2012 13:39
door giofonix
OK, BEDANKT.. Was even fout geïnterpreteerd, en fout geschreven. Excuses hiervoor..

Mag een slotje op :applaus: :applaus: :applaus: :applaus: :applaus: