Quad rijden in Cadrieu - de Lot streek Frankrijk

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Plaats reactie
stephsa
Toeschouwer
Toeschouwer

Quad rijden in Cadrieu - de Lot streek Frankrijk

Bericht door stephsa »

Wij gaan in augustus met de auto naar Frankrijk.
Graag zouden wij onze quad meenemen. :)
Mag je in Frankrijk overal met de quad rijden? (geasfalteerde wegen, boswegen,...)
JdmhatchR
Quad Master
Quad Master

Re: Quad rijden in Cadrieu - de Lot streek Frankrijk

Bericht door JdmhatchR »

Op asfalt weet ik zeker van wel...
Kijk na bij u verzekering of die geldig is daar?!
Of ge onverhard moogt rijden, daar heb ik geen idee van.
Scrambler500
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Re: Quad rijden in Cadrieu - de Lot streek Frankrijk

Bericht door Scrambler500 »

Beste,

Ikzelf heb al verschillende jaren in Frankrijk gereden met de quad, meer bepaald in de Gers (32). Ik rij en reed zowel op het asfalt als onverhard. Ik ken daar mensen in de streek die zelf ook een quad hebben en zij garandeerden mij dat ik overal mocht komen met de quad, landwegeltjes, boswegels. Dit is openbaar terrein. Als ik met niet vergis mag je zelfs over de weiden rijden met dien verstande dat je de omheining achter je terug sluit. Kwestie dat de koeien of ander vee niet gaat gaan lopen.
Dit soort zaken heb ik gedaan en heb nooit problemen ondervonden. Let wel op tijdens het jachtseizoen!!! Er kunnen dan bordjes staan "domaine réservée au chasse".

Dit is wat er mij is gezegd, echter op http://www.quad-infos.com/page-legislation-1.html heb ik volgende tekst gevonden en vertaalt met google en een beetje gecorrigeerd: "een goedgekeurde ATV moet niet alleen rijden op de nationale wegen, maar mag ook rijden op de provincie- en gemeentelijke wegen. Deze paden kunnen zich bevinden in gebieden waar motorvoertuigen verboden zijn. Dit wordt vaak aangegeven met verkeersborden of barrières op de wegen. Maar zonder enige indicatie, is het soms beter om navraag te doen op het gemeentehuis om onaangename verrassingen te voorkomen in het geval je de arm der wet of een boswachter zou tegen komen. Hou er rekening mee dat groepsritten onderworpen zijn aan bepaalde reglementeringen."
Quadrijden geeft mij een gevoel van vrijheid en genieten...
Plaats reactie