Bezoek quadwinkel
-
- Easy Quadrider
Bezoek quadwinkel
Vandaag ben ik bij de quadwinkel Henk v/d Wal geweest, en heb ik eindelijk een paar van me favo quads kunnen bezoeken in het echt! En ik moet zeggen, die tgb blade 325 is echt wel enorm!
Nu zag ik daar ook de nieuwe kawasaki KVF 300 staan, die was een slagje kleiner, maar nog steeds een mooi, groot formaat. Dit zou voor mijn handiger zijn aangezien ik de quad in de garage moet stallen, en we dus een paar fietsen aan de kant moeten zetten. Nu is de suzuki ozark 250 volgens mij hetzelfde formaat als de KVF 300, en de ozark is al wel 2e hands te krijgen, dus misschien is dit een optie!
Wou ik nog wel een paar dingetjes weten over de ozark 250:
Topsnelheid? (heb gelezen rond de 80km/u?) zou het graag in GPS willen weten.
Is het toegestaan met 2 pers. op de ozark te zitten?
Verbruik? Bij de blade 325 is het zo'n 1:18, hoop dat het bij deze ook zoiets is??
Verder staat de blade 325 er om bekend veel kilometers te kunnen maken, maar hoe zit dit met de ozark 250? Het is natuurlijk wel een A merk, alhoewel TGB bij sommige dealers nu ook als A merk wordt beschouwd. Ik ga zeker 90% ON-road rijden.
Groetjes TheQuadBoy
Nu zag ik daar ook de nieuwe kawasaki KVF 300 staan, die was een slagje kleiner, maar nog steeds een mooi, groot formaat. Dit zou voor mijn handiger zijn aangezien ik de quad in de garage moet stallen, en we dus een paar fietsen aan de kant moeten zetten. Nu is de suzuki ozark 250 volgens mij hetzelfde formaat als de KVF 300, en de ozark is al wel 2e hands te krijgen, dus misschien is dit een optie!
Wou ik nog wel een paar dingetjes weten over de ozark 250:
Topsnelheid? (heb gelezen rond de 80km/u?) zou het graag in GPS willen weten.
Is het toegestaan met 2 pers. op de ozark te zitten?
Verbruik? Bij de blade 325 is het zo'n 1:18, hoop dat het bij deze ook zoiets is??
Verder staat de blade 325 er om bekend veel kilometers te kunnen maken, maar hoe zit dit met de ozark 250? Het is natuurlijk wel een A merk, alhoewel TGB bij sommige dealers nu ook als A merk wordt beschouwd. Ik ga zeker 90% ON-road rijden.
Groetjes TheQuadBoy
Re: Bezoek quadwinkel
He ik heb een ozark, stond deze tweedehands toevallig op marktplaats?
De topsnelheid zit idd rond de 80, qua verbruik weet ik het niet echt, ik rij eigenlijk 100% offroad en de tank gaat wel redelijk lang mee, voor nood zit er een reserve bij.
Voor de rest is het een superding, semi automaat 5 bak met trekstart als backup. Sommige vinden het schakelen te stroef gaan maar dat valt naar mijn mening mee.
Je mag er officieel niet met twee personen op, maar het kan wel, ik heb wel kleine stukjes gereden met mn pa achter op met lage snelheid.
Om de kilometers hoef je je geen zorgen te maken bij goed onderhoud.
Als je nog meer vragen hebt hoor ik het wel
De topsnelheid zit idd rond de 80, qua verbruik weet ik het niet echt, ik rij eigenlijk 100% offroad en de tank gaat wel redelijk lang mee, voor nood zit er een reserve bij.
Voor de rest is het een superding, semi automaat 5 bak met trekstart als backup. Sommige vinden het schakelen te stroef gaan maar dat valt naar mijn mening mee.
Je mag er officieel niet met twee personen op, maar het kan wel, ik heb wel kleine stukjes gereden met mn pa achter op met lage snelheid.
Om de kilometers hoef je je geen zorgen te maken bij goed onderhoud.
Als je nog meer vragen hebt hoor ik het wel
Ik heb er eigenlijk maar 1 gezien op MP, en die was nog vrij nieuw, dus het aanbod viel me nog tegen, maar er zijn al wel genoeg van die ozarks verkocht dacht ik zo.
Maar als je er niet met z'n 2en op mag rijden (officieel), en je zou het dan TOCH doen, kan de politie daar dan moeilijk over doen, of je er een boete voor geven? En kan jij met het verkeer meekomen op een 80 weg?
Groetjess
Maar als je er niet met z'n 2en op mag rijden (officieel), en je zou het dan TOCH doen, kan de politie daar dan moeilijk over doen, of je er een boete voor geven? En kan jij met het verkeer meekomen op een 80 weg?
Groetjess
Ze zijn wel goed verkocht, ik weet alleen niet of ze nog gemaakt worden. Toen ik de mijne vorig jaar kocht was het de enige nieuwe nog in het land zowat. Maar dat kwam ook omdat ze niet meer geïmporteerd werden door oa hoge koersen.
Als ik jou was zou ik gewoon de NIMAG even bellen of ze nog ozarks importeren.
Die op MP had geen kenteken geloof ik? Ze hebben mij verteld dat als je er dan een kenteken op wil zetten dat hij dan naar italie ofzo moest om alles erop te zetten, ik weet niet of dit waar is hoor leek mij nogal bullshit xd. Lijkt mij dat je gewoon bij het RDW het een en ander kan doen.
Als hij niet gehomolegeerd is voor twee personen en je zit er wel met twee op, kan je daar wel een boete voor krijgen denk ik xd.
Ik heb er zelf geen kenteken op maar de kleine stukjes die ik door het dorp heb gereden kon ik makkelijk meekomen.
Op de snelweg lijkt het me wat minder met 80 xd
Als ik jou was zou ik gewoon de NIMAG even bellen of ze nog ozarks importeren.
Die op MP had geen kenteken geloof ik? Ze hebben mij verteld dat als je er dan een kenteken op wil zetten dat hij dan naar italie ofzo moest om alles erop te zetten, ik weet niet of dit waar is hoor leek mij nogal bullshit xd. Lijkt mij dat je gewoon bij het RDW het een en ander kan doen.
Als hij niet gehomolegeerd is voor twee personen en je zit er wel met twee op, kan je daar wel een boete voor krijgen denk ik xd.
Ik heb er zelf geen kenteken op maar de kleine stukjes die ik door het dorp heb gereden kon ik makkelijk meekomen.
Op de snelweg lijkt het me wat minder met 80 xd
De suzuki ozarks worden anders nog volop nieuw aangeboden hoor: http://www.henkvdwal.nl/voorraad/catego ... -quads-12/
Maar als je er niet met z'n 2en op mag, wordt dit 'm denk ik niet meer. Vond het wel een leuk formaat.
Maar voor hetzelfde geld kan ik dan net zo goed de tgb blade 250/325 kopen, die is een stuk groter en mag je legaal met z'n 2en op zitten, ook de top is rond 85km/u.
Misschien weet je nog een alternatief voor de ozark? Kawasaki heeft nu een nieuwe KVF 300, hetzelfde formaat volgens mij, alleen is die nu alleen nog maar nieuw te krijgen en dat is net wat te duur voor me...
Groetjess
Maar als je er niet met z'n 2en op mag, wordt dit 'm denk ik niet meer. Vond het wel een leuk formaat.
Maar voor hetzelfde geld kan ik dan net zo goed de tgb blade 250/325 kopen, die is een stuk groter en mag je legaal met z'n 2en op zitten, ook de top is rond 85km/u.
Misschien weet je nog een alternatief voor de ozark? Kawasaki heeft nu een nieuwe KVF 300, hetzelfde formaat volgens mij, alleen is die nu alleen nog maar nieuw te krijgen en dat is net wat te duur voor me...
Groetjess
Met een TGB zit je anders ook helemaal niet slecht hoor.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
-
- Easy Quadrider
Nee, dat weet ik. Bij sommige dealers wordt het nu ook als A-merk aangeduid.Jazzy schreef:Met een TGB zit je anders ook helemaal niet slecht hoor.
Maar ik was dus gister bij de winkel henk vd wal, en toen ik de tgb blade 325 zag, was het wel écht een enorm ding!
En als het ff kan, wil ik hem bij ons in de garage stallen, maar dan moet dat natuurlijk wel passen.
Dus vandaar dat de ozark me ook wel wat leek qua formaat. Maar mijn zwager gaat aankomende week als het goed is een quad kopen (hij had ook de blade 325 op het oog of de wat duurdere modellen ervan) dus als ie 'm koopt kan ik hem nog wel een keertje goed bewonderen!
heeeey,
ik heb nu een tgb target 4x4 dakar uitvoering,
tot nu toe zeeeer tevreden mee,en bij mijn dealer
zeggen ze inderdaad dat het een heeeel sterk merk is
en vooral de garantie wordt super en probleemloos
opgelost!en hun zijn ook voortaan hoofddealer ervan
vanwege de kwaliteit van de quads!
ik heb nu een tgb target 4x4 dakar uitvoering,
tot nu toe zeeeer tevreden mee,en bij mijn dealer
zeggen ze inderdaad dat het een heeeel sterk merk is
en vooral de garantie wordt super en probleemloos
opgelost!en hun zijn ook voortaan hoofddealer ervan
vanwege de kwaliteit van de quads!
zonder geluk komde nerges
tgb target dakar nr. 7
tgb target dakar nr. 7
-
- Easy Quadrider
En bij welke dealer zit jij dan?
Maar als ik de verhalen zo hoor over TGB denk ik dat je het nu wel officiëel een A merk mag noemen die zijn kwaliteit bewezen heeft.
Ik heb al wel in gedachten om mogelijk DEZE zomervakantie al een quad te kopen. Ik mag er dan wel niet op rijden tot eind september, maar dan kan ik hem miss een beetje aanpassen, of beetje aan sleutelen (doe een auto-opleiding), want ik zal namelijk een 2e hands kopen.
Maar als ik de verhalen zo hoor over TGB denk ik dat je het nu wel officiëel een A merk mag noemen die zijn kwaliteit bewezen heeft.
Ik heb al wel in gedachten om mogelijk DEZE zomervakantie al een quad te kopen. Ik mag er dan wel niet op rijden tot eind september, maar dan kan ik hem miss een beetje aanpassen, of beetje aan sleutelen (doe een auto-opleiding), want ik zal namelijk een 2e hands kopen.
hoi,
ik kom tegenwoordig bij quads-for-fun,
dat zit in eersel noord brabant,de site is hetzelde
als de naam.
suc6
ik kom tegenwoordig bij quads-for-fun,
dat zit in eersel noord brabant,de site is hetzelde
als de naam.
suc6
zonder geluk komde nerges
tgb target dakar nr. 7
tgb target dakar nr. 7
Als je bij suzuki zelf kijkt staat hij er niet meer bij, maar een tgb is ook zekers vetTheQuadBoy schreef:De suzuki ozarks worden anders nog volop nieuw aangeboden hoor: http://www.henkvdwal.nl/voorraad/catego ... -quads-12/
Groetjess
Nou wil ik geen hele dicussie starten maar TGB is een erg goed b-merk.
Ga je dat vergelijken met Suzuki of bijvoorbeeld Can-Am dan is dat appels en peren vergelijken.
Komt wel bij dat als je dan gaat kijken naar prijs kwaliteit verhoudingen de ozark en tgb niet voor elkaar onder doen. De suzuki komt er echter wel iets beter uit.
Ligt er dus een beetje aan waar je hem voor gaat gebruiken en er mee wilt doen.
Ga je dat vergelijken met Suzuki of bijvoorbeeld Can-Am dan is dat appels en peren vergelijken.
Komt wel bij dat als je dan gaat kijken naar prijs kwaliteit verhoudingen de ozark en tgb niet voor elkaar onder doen. De suzuki komt er echter wel iets beter uit.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
-
- Easy Quadrider
Ach, zal vooral op asfalt rijden worden. En wat het merk TGB betreft, je hebt natuurlijk altijd nog wel kwaliteitsverschillen in de A catogorie, maar ik denk dat je tgb dan wel ONDERAAN in het rijtje A merken kan plaatsen.Jason McCoy schreef:Nou wil ik geen hele dicussie starten maar TGB is een erg goed b-merk.
Verder zal ik het, wanneer het zover is om een quad te kopen, eens even goed met me ouders kijken of dat ding in de garage kan staan. Want als dat ding zomaar gestolen word is het dag met je geld van de afgelopen jaren...
Zal nog wel even kijken of de quad ook echt geschikt is voor mijn doeleinden (naar stage rijden, 40km/week, touren in de zomervakantie waarbij ik miss wel 1500km maak, en naar plekken rijden waar ik de quad op een parkeerterrein zal moeten achterlaten) Blijkt dit erg lastig te worden met een quad of hebben we er simpelweg de ruimte niet voor, dan word het waarschijnelijk een sportmotor.
Groetjess