Trailtech Spotjes!

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
matthias_quadracer

Trailtech Spotjes!

Bericht door matthias_quadracer »

Hallo, trailtech spotjes voor op een yfz, wat zijn de mogelijkheden? Zijn ze met xenon te verkrijgen? Kunnen ze goed tegen water, wind en andere vuiligheid? En wat is de prijs? Bestellen in amerika? Alle info welkom :) ! thx
Obsession
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door Obsession »

het zijn alleen maar hallogeen, ze kunnen normaal tegen alles tegen.
Ik heb ze gekocht bij pirhana racing voor 189€ voor de 2 spotjes, ik weet niet wat het kost om uit amerika te laten komen maar ik denk dat het rond die prijs zal zitten
Driving a Yamaha blaster
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Is niet zo simpel op de YFZ, je hebt amper genoeg electriciteit.

Gewone 2x35 W spot bijplaatsen bovenop de standaard lichten gaat niet, heb ik geprobeerd, YFZ geeft te weinig electriciteit. Enige oplossing is een setje HID Xenon lichten bijplaatsen op het stuur. Ofwel in combinatie met teller (419 +105 € teller) of met speciale houder voor fatbar stuur zonder teller (397 € + 90 € voor stuur), je kan ook een renthal 1 1/8" stuur monteren ipv het trailtech x-bar stuur.

Kan tegen een stootje, ik rij er al een jaar mee.

Ik verkoop eventueel mijn HID lampen, voor 60 % van nieuwprijs. Gebruik ze toch niet meer omdat ik enkel nog cross rijdt met de YFZ.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
matthias_quadracer

Bericht door matthias_quadracer »

No Limit YFZ schreef:Is niet zo simpel op de YFZ, je hebt amper genoeg electriciteit.

Gewone 2x35 W spot bijplaatsen bovenop de standaard lichten gaat niet, heb ik geprobeerd, YFZ geeft te weinig electriciteit. Enige oplossing is een setje HID Xenon lichten bijplaatsen op het stuur. Ofwel in combinatie met teller (419 +105 € teller) of met speciale houder voor fatbar stuur zonder teller (397 € + 90 € voor stuur), je kan ook een renthal 1 1/8" stuur monteren ipv het trailtech x-bar stuur.

Kan tegen een stootje, ik rij er al een jaar mee.

Ik verkoop eventueel mijn HID lampen, voor 60 % van nieuwprijs. Gebruik ze toch niet meer omdat ik enkel nog cross rijdt met de YFZ.
Die HID lampen wat is dat juist?? Als je dan die spotjes zet ter vervanging van de standaard lichten dat gaat dan wel ofwat en dan op uw stuur die HID kit? Wat is de prijs te samen voor HID kit op stuur, twee spotjes ter vervanging van standaard lichten en de trailtech teller? Bedankt in ieder geval :wink: Heb je toevallig geen duidelijke foto van uw HID kit en hoe het er by u uitziet? Dank.
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Contacteer:

Die HID lampen wat is dat juist??

Zijn Xenon lichten, geven zo'n typisch blauw licht. Kunnen extra bijkomend bij de standaard lichten gemonteerd worden, bvb op het stuur, of tweede mogelijkheid : ter vervanging van standaard lichten.

De standaard halogeenspotjes van Trailtech kunnen in de plaats komen van de standaard lichten, maar dan kun je geen extra lichten meer monteren.

Hier kun je foto's vinden van mijn lichten :
http://www.demodderberen.be/foto/thumbnails.php?album=8

Voor 270 € mag je houder + HID lichten hebben.
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

iemand die met ons was meegereden was zijn trailtech spotjes verloren, het statief was helemaal afgebroken. maar zijn wel vrij stevig normaal ze.
greetz
wantjes #9
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door wantjes #9 »

één gouden regel: als ge ermee gaat crossen blijf er dan af! het waren de mijne die afgebroken waren, zoals sdsracer zei, ik heb erzo die op het stuur geplaatst zijn met houder voor stuur en snelheidsmeter, wel ik heb er zeker 5 niewe set spotjes ingestoken omdat deze telkens kapotsprongen na een ritje en tot overmaat van ramp(en na het afkoppelen van de spots omdat ik het al moe was) brak de houder vlak achter mijn stuur, met de spotjes en kmteller,helemaal af. Mooi is het zeker wel maar als je het plaatst blijf dan op de baan! :(
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Contacteer:

wantjes schreef:één gouden regel: als ge ermee gaat crossen blijf er dan af! het waren de mijne die afgebroken waren, zoals sdsracer zei, ik heb erzo die op het stuur geplaatst zijn met houder voor stuur en snelheidsmeter, wel ik heb er zeker 5 niewe set spotjes ingestoken omdat deze telkens kapotsprongen na een ritje en tot overmaat van ramp(en na het afkoppelen van de spots omdat ik het al moe was) brak de houder vlak achter mijn stuur, met de spotjes en kmteller,helemaal af. Mooi is het zeker wel maar als je het plaatst blijf dan op de baan! :(
Wantjes, dan doe je toch iets verkeerd hoor man ! Ik rij er nu al een jaar cross mee, dus zwaarder omstandigheden zijn er niet en mijn lampjes zijn nog perfect. Slechts één keer een gesprongen lampje, maar dit vind ik vrij normaal. Waarschijnlijk doe je iets verkeerd bij de montage of gebruik je de verkeerde lampjes. Zitten er wel rubbers in de "wing" waar je de lampjes op monteert ? Deze absorberen de schokken van de lampjes. Ook alles vastzetten met locktite, maar dat is met alles op de quad zo.

Waar heb je ze gekocht. Ik ben invoerder van Trailtech en geef 100 % garantie als het in orde is gemonteerd. Als je gekocht hebt bij een klant van mij, vraag dan dat ze opsturen, dan zorg ik wel dat het in orde komt.
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Contacteer:

Heb trouwens in Krombeke twee keer een zware crash gemaakt, "wing" was wat geplooid maar lampjes waren zonder schade :wink:
wantjes #9
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

ik heb ze gekocht bij schiettecatte en hij heeft ze ook geplaatst dus???
dat die lampjes springen moet ik wel toegeven dit 2 maal gebeurd is door opspringende stenen van voorgangers, maar de rest zou ik niet weten hoe dat kwam en ook dat die ganse voorplaat afbreekt, zou toch niet mogen hé?
hier een foto van wat ik er voorgestoken heb om de stenen te vermijden:

Afbeelding
en hier heb ik er zo'n steen ingehad:
Afbeelding
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

waren wel degelijk goed geplaatst, maar uit welk materiaal was jouw houder gemaakt no limit?
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Contacteer:

Mijn houder is identiek, maar kijk eens of er rubbers achter de bouten zitten die de lampjes vasthouden.

Je begrijpt dat ik geen garantie kan geven op iets wat niet via mij komt, maar ik kan je garanderen dat Trailtech zeer soepel is met garantie, dus als ie wil kan ie dat gerust in garantie krijgen.

Trouwens, klagen dat je lamp kapot gaat omdat er steentje ingaat vind ik nogal zwakjes, dat is toch maar normaal dat glas breekt...

Dit had je moeten monteren :

Afbeelding
http://www.trailtech.net/atv_light_parts_1.htm

Steek dat er ook altijd op als ik onverhard rij, als ik het niet vergeet :oops:
wantjes #9
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

wie klaagt er hier van die steentjes? ik zeg gewoon wat er gebeurd is en wat ik eraan gedaan heb om het te verhelpen. en die beschermkappen had ik er ook bijgekocht maar in het blauw, precies een week hebben ze erop gestaan en dan waren ze foetsie, verloren tijdens een rit. van de wind of van de schokken? dat weet ik niet maar ze waren toch weg. :cry:
ik zal eens nr schiettecatte bellen en zien wat hij voor me kan doen.
ik laat zeker nog iets weten
Sg6
Quad Master
Quad Master

Bericht door Sg6 »

raar dat een yfz te weinig amp uur heeft. ik heb net gedaan met 2 fars te instaleren en dees zijn 2x55w H4 lampen en da gaat perfect. zal zien als ik rondrij wat de batt doet. Heb die wel rechtstreeks op batt aangesloten met relais want originele bedrading is er nie voor bestemd.
+++White -Z- Power+++

T0 F@$t F0r Y0u
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Contacteer:

Sg6 schreef:raar dat een yfz te weinig amp uur heeft. ik heb net gedaan met 2 fars te instaleren en dees zijn 2x55w H4 lampen en da gaat perfect. zal zien als ik rondrij wat de batt doet. Heb die wel rechtstreeks op batt aangesloten met relais want originele bedrading is er nie voor bestemd.
YFZ werkt met combinatie van wisselstroom en gelijkstroom, daar zit de reden. Men doet dit om gewicht te sparen.
Plaats reactie