FMF factory 4.1 + FMF Mega Bomb met auto tune
FMF factory 4.1 + FMF Mega Bomb met auto tune
Ik heb al een hele tijd een fmf uitlaatlijn maar heb ze nooit kunnen testen door diverse problemen met de quad en de powercommander. Vandaag heb ik de eerste tests kunnen doen en ik moet zeggen aan power is er geen tekort !
Product
De jongens van fmf leveren echt mooi vakwerk. Alles is zeer mooi afgewerkt en alles wat je nodig hebt voor de montage wordt meegeleverd incl. een berg fmf stickers.
De uitlaat is zo licht als een veertje. Heel de fmf lijn weegt iets meer als de originele voorbocht dus dat scheelt al een heel pak in gewicht(de originele demper weegt al een heel pak!) . Het is dus perfect voor van het overgewicht van de LTR af te geraken.
Montage
Super simpel, is zo gefixt. De uitlaat bestaat uit 3 delen wat de montage nog vergemakkelijkt. De demper wordt op zijn plaats gehouden door 2 veren met een rubbertje zodat je geen vervelende ratelgeluiden krijgt. Er wordt wel geen nieuwe dichtingsring meegeleverd voor aan de cilinder, hiervoor heb ik de originele gebruikt.
Best ook voor dat je de quad voor de eerste keer start heel de uitlaat even afkuisen , anders krijg je lelijke plekken op de uitlaat die er niet makkelijk afgaan.
Eerste test zonder PC V en autotune
De eerste keer dat ik de quad starte schrok ik wel, er ontwaakte precies een boze draak in mijn garage. De uitlaat maakt wel veel 'lawaai' maar je hoort precies dat er power inzit. FMF beweert dat je met de megabomb 1.5 db minder lawaai moet hebben dus zonder megabomb is hij nog een stukje luider.
De eerste test zonder pc V en autotune stelde me eigenlijk hard teleur. Ploffen als een gek en onderin niets maar dan ook niets van power. Enkel op middel hoge en hoge toeren was er power in overvloed, de overgang was ook niet goed.
Tweede test met PC V en autotune
De eerste run was van hetzelfde laken een broek. Omdat de autotune eerst alles moet meten en dan pas suggesties gaat maken. Ik heb de AFR op 13,2 gezet en beginnen rijden. Een half uur gespeeld en dan al de wijzigingen die de autotune aangaf aanvaard. Het werd al veel beter onderin zat de power goed en in de rest van het toerengebied ook. Maar omdat je met de maximale aanpassing van 20% zal het waarschijnlijk nog wel beter worden na enkele runs.
Ik heb ook getest met de 94DB-insert en je merkt niet echt dat hij minder power heeft, hij is wel een heel pak stiller. Hierdoor heb je nergens geen problemen meer
Voor - en nadelen
Voordelen
-Veel meer koppel
-Mooie sound
-Erg laag gewicht
Nadelen
-Geluid, maar is makkelijk op te lossen door de 94 DB-insert
Foto's
Product
De jongens van fmf leveren echt mooi vakwerk. Alles is zeer mooi afgewerkt en alles wat je nodig hebt voor de montage wordt meegeleverd incl. een berg fmf stickers.
De uitlaat is zo licht als een veertje. Heel de fmf lijn weegt iets meer als de originele voorbocht dus dat scheelt al een heel pak in gewicht(de originele demper weegt al een heel pak!) . Het is dus perfect voor van het overgewicht van de LTR af te geraken.
Montage
Super simpel, is zo gefixt. De uitlaat bestaat uit 3 delen wat de montage nog vergemakkelijkt. De demper wordt op zijn plaats gehouden door 2 veren met een rubbertje zodat je geen vervelende ratelgeluiden krijgt. Er wordt wel geen nieuwe dichtingsring meegeleverd voor aan de cilinder, hiervoor heb ik de originele gebruikt.
Best ook voor dat je de quad voor de eerste keer start heel de uitlaat even afkuisen , anders krijg je lelijke plekken op de uitlaat die er niet makkelijk afgaan.
Eerste test zonder PC V en autotune
De eerste keer dat ik de quad starte schrok ik wel, er ontwaakte precies een boze draak in mijn garage. De uitlaat maakt wel veel 'lawaai' maar je hoort precies dat er power inzit. FMF beweert dat je met de megabomb 1.5 db minder lawaai moet hebben dus zonder megabomb is hij nog een stukje luider.
De eerste test zonder pc V en autotune stelde me eigenlijk hard teleur. Ploffen als een gek en onderin niets maar dan ook niets van power. Enkel op middel hoge en hoge toeren was er power in overvloed, de overgang was ook niet goed.
Tweede test met PC V en autotune
De eerste run was van hetzelfde laken een broek. Omdat de autotune eerst alles moet meten en dan pas suggesties gaat maken. Ik heb de AFR op 13,2 gezet en beginnen rijden. Een half uur gespeeld en dan al de wijzigingen die de autotune aangaf aanvaard. Het werd al veel beter onderin zat de power goed en in de rest van het toerengebied ook. Maar omdat je met de maximale aanpassing van 20% zal het waarschijnlijk nog wel beter worden na enkele runs.
Ik heb ook getest met de 94DB-insert en je merkt niet echt dat hij minder power heeft, hij is wel een heel pak stiller. Hierdoor heb je nergens geen problemen meer
Voor - en nadelen
Voordelen
-Veel meer koppel
-Mooie sound
-Erg laag gewicht
Nadelen
-Geluid, maar is makkelijk op te lossen door de 94 DB-insert
Foto's
Laatst gewijzigd door 72_mrd op za 14 jul, 2012 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Fox evol dsc kashima, HGS +powerbomb, GPR Stuurdemper,Fasstflexx stuur RMZ blok,....
LTR-450 Rider
LTR-450 Rider
Re: FMF factory 4.1 + FMF Mega Bomb met auto tune
Mooie review, bedankt!
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
-
- Quadverslaafde
- Berichten: 4786
- Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
- Locatie: Noord-Brabant Nederland
Re: FMF factory 4.1 + FMF Mega Bomb met auto tune
Nice!
niet om de wiseguy uit te hangen maar hier heb ikmisschien een paar tips die je een end op weg kunnen helpen een mooie map te creeren.
om het beste resultaat te krijgen met je autotune zou je eerst een lang stuk afgelegen weg moeten pakken
naar z,n 4e versnelling schakelen en dan elke throttle positie even een paar tellen aanhouden.
dus je begint bijv. met 10% throttle, 10 sec later 20%, 10 sec later 30%, en zo tot WOT.
hierna accepteren en weer dezelfde run maken.
na een aantal runs zul je zien dat de waardes minder als 20% veranderen, zet dan de max verandering in je autotune terug naar 10%.
tevens zou ik de AFR waardes onder de 2500toeren op 0 zetten zodat de pcv hier niets aan veranderd.
de autotune heeft namelijk een gelijke gasflow nodig om te meten en met een 1cilinder op dit lage toerental
fluctueert het te hard waardoor de autotune vreemde waardes neer gaat zetten en de quad vervolgens vreemd gaat reageren op lage toeren.
oja, na het accepteren van de trims niet vergeten de map ook weer weg te schrijven naar de pcV anders heb je er nog weinig aan
niet om de wiseguy uit te hangen maar hier heb ikmisschien een paar tips die je een end op weg kunnen helpen een mooie map te creeren.
om het beste resultaat te krijgen met je autotune zou je eerst een lang stuk afgelegen weg moeten pakken
naar z,n 4e versnelling schakelen en dan elke throttle positie even een paar tellen aanhouden.
dus je begint bijv. met 10% throttle, 10 sec later 20%, 10 sec later 30%, en zo tot WOT.
hierna accepteren en weer dezelfde run maken.
na een aantal runs zul je zien dat de waardes minder als 20% veranderen, zet dan de max verandering in je autotune terug naar 10%.
tevens zou ik de AFR waardes onder de 2500toeren op 0 zetten zodat de pcv hier niets aan veranderd.
de autotune heeft namelijk een gelijke gasflow nodig om te meten en met een 1cilinder op dit lage toerental
fluctueert het te hard waardoor de autotune vreemde waardes neer gaat zetten en de quad vervolgens vreemd gaat reageren op lage toeren.
oja, na het accepteren van de trims niet vergeten de map ook weer weg te schrijven naar de pcV anders heb je er nog weinig aan
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Re: FMF factory 4.1 + FMF Mega Bomb met auto tune
Kleine up-date
Vandaag gaan testen in Lommel en het komt echt goed. Ik heb nog verschillende runs gemaakt op het parcour en nu zit het echt goed. Ik ben super tevreden, onderin heeft hij echt heel wat meer power als standaard en op de rest van het toerengebied ook. De jongens van FMF verkopen dan toch geen gebakken lucht. Megabomb is the way to go!
Vandaag gaan testen in Lommel en het komt echt goed. Ik heb nog verschillende runs gemaakt op het parcour en nu zit het echt goed. Ik ben super tevreden, onderin heeft hij echt heel wat meer power als standaard en op de rest van het toerengebied ook. De jongens van FMF verkopen dan toch geen gebakken lucht. Megabomb is the way to go!
Fox evol dsc kashima, HGS +powerbomb, GPR Stuurdemper,Fasstflexx stuur RMZ blok,....
LTR-450 Rider
LTR-450 Rider
Re: FMF factory 4.1 + FMF Mega Bomb met auto tune
En niet te vergeten, inkoop niet al te duur toch.
Veel rijplezier...
Veel rijplezier...
Re: FMF factory 4.1 + FMF Mega Bomb met auto tune
Prijs was perfect Ronaldronnieb schreef:En niet te vergeten, inkoop niet al te duur toch.
Veel rijplezier...
Fox evol dsc kashima, HGS +powerbomb, GPR Stuurdemper,Fasstflexx stuur RMZ blok,....
LTR-450 Rider
LTR-450 Rider
- HondaTRX450r
- Quadrunner
- Berichten: 722
- Lid geworden op: za 24 dec, 2011 19:12
Re: FMF factory 4.1 + FMF Mega Bomb met auto tune
Ik heb op mijn Trx450 hetzelfde systeem Factory 4.1 demper met megabomb
Ik heb hem helemaal laten afstellen op de testbank en staat perfect
Wat ik me alleen afvraag is als: Als ik gas geef bij lage toeren dus Bijv in ze'n 2e optrek naar 3 dan blijft die effe hangen en dan lijkt het alsof er enorm veel power uit het niets verschijnt! (Power wheelie's)
Hebben jullie (De fmf rijders) dit ook dat die effe blijft hangen en bij een bepaald toerental de power te voorschijn haalt.
Vind dit systeem totaal anders rijden als een full system leovince zonder megabomb
Suggestie's ?!
Al bij al zeker een aanrader want "You really do Feel the power"
Ik heb hem helemaal laten afstellen op de testbank en staat perfect
Wat ik me alleen afvraag is als: Als ik gas geef bij lage toeren dus Bijv in ze'n 2e optrek naar 3 dan blijft die effe hangen en dan lijkt het alsof er enorm veel power uit het niets verschijnt! (Power wheelie's)
Hebben jullie (De fmf rijders) dit ook dat die effe blijft hangen en bij een bepaald toerental de power te voorschijn haalt.
Vind dit systeem totaal anders rijden als een full system leovince zonder megabomb
Suggestie's ?!
Al bij al zeker een aanrader want "You really do Feel the power"
#5 Honda 450R
Youtube Kanaal: http://www.youtube.com/user/HondaRacingHolland/videos
Youtube Kanaal: http://www.youtube.com/user/HondaRacingHolland/videos
Re: FMF factory 4.1 + FMF Mega Bomb met auto tune
Ik heb dit probleem helemaal niet. Ik rijd wel met ltr en injectie.
Ik gebruik ook de pc V en autotune. Mijn quad pakt meteen op en heeft super veel power onderin.
De topspeed is wel wat minder maar dat heb ik toch niet nodig.
Misschien staat je afstelling toch niet helemaal juist?
Of misschien een beetje met je tandwielen spelen.
Ik gebruik ook de pc V en autotune. Mijn quad pakt meteen op en heeft super veel power onderin.
De topspeed is wel wat minder maar dat heb ik toch niet nodig.
Misschien staat je afstelling toch niet helemaal juist?
Of misschien een beetje met je tandwielen spelen.
Fox evol dsc kashima, HGS +powerbomb, GPR Stuurdemper,Fasstflexx stuur RMZ blok,....
LTR-450 Rider
LTR-450 Rider
- HondaTRX450r
- Quadrunner
- Berichten: 722
- Lid geworden op: za 24 dec, 2011 19:12
Re: FMF factory 4.1 + FMF Mega Bomb met auto tune
Mijn tandwiel verhouding is 13 -38 dat trekt als een dolle helemaal als de FMF power erbij komt dan trek die lichtjes op zijn achterwiel.
Bij Hilltech hebben ze alleen de sproeier/Gasnaald veranderd, en volgens het schema op de pc staat die dus perfect aldus Hilltech.
Mijne is dan carburateur versie Ik heb zo'n autotune / pc v niet, Ook geen idee wat het inhoud!
Maakt me verder niet uit als het maar geen kwaad kan, Het reageert raar haha.
Je geeft gas gebeurd niks en dan BAM dan komt er volop power vrij heel apart!
Bij Hilltech hebben ze alleen de sproeier/Gasnaald veranderd, en volgens het schema op de pc staat die dus perfect aldus Hilltech.
Mijne is dan carburateur versie Ik heb zo'n autotune / pc v niet, Ook geen idee wat het inhoud!
Maakt me verder niet uit als het maar geen kwaad kan, Het reageert raar haha.
Je geeft gas gebeurd niks en dan BAM dan komt er volop power vrij heel apart!
#5 Honda 450R
Youtube Kanaal: http://www.youtube.com/user/HondaRacingHolland/videos
Youtube Kanaal: http://www.youtube.com/user/HondaRacingHolland/videos
-
- Quad Master
- Berichten: 1600
- Lid geworden op: do 06 okt, 2011 19:39
- Locatie: ergens op een boerderij in nederland
Re: FMF factory 4.1 + FMF Mega Bomb met auto tune
wnt wel, en zqal vast weinig schade geven aan je motor, is best mooi toch als ie zo ineens de volle power krijgt en je vooruit schiet, na een tijdje weet je bij welk toerental dit ongeveer gebeurd en kun je mooi snel de anderen voorbij knallen, en een pcV en autotunen kan alleen bij een injectiemotor, geeft ongeveer hetzelfde effect als het afstellen van je carb
yamaha raptor 350 : kenda klaw achterbanden, pro taper stuur, xtremeparts nerfbars
to-do: voorbanden vervangen, andere uitlaat+luchtfilter
to-do: voorbanden vervangen, andere uitlaat+luchtfilter