achteras niet in het midden? ltz 400

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
schott
Quadfanaat
Quadfanaat

achteras niet in het midden? ltz 400

Bericht door schott »

Hallo allemaal,

had gisteren opgemerkt bij het uitlijnen dat mijn linker achterwiel 1cm meer naar buiten steekt dan het rechter achterwiel...

is dat normaal? we hadden het bij een andere ltz 400 na gemeten, hier stond de as wel in het midden.

kan dat geregeld worden op de as?

mvg
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Re: achteras niet in het midden? ltz 400

Bericht door yamahakoppel »

ik heb ooit van mijn verdeler gehoord dat de wielen niet in lijn staan zelfs niet af fabriek

omdat ik toen ook bezig was met uitlijnen en ook verschil links en rechts had, dacht ik dat mijn quad krom was maar mijn verdeler zei dat zelfs nieuwe quads niet in lijn staan volgens hem staan de 4 wielen verschillend :?

zijn uw lagers nog goed of de andere quad waar je op gemeten hebt :)
bij een LTZ heb je uw ketting span inrichting met die 4 bouten waar je misschiens een paar mm kunt in winnen links of rechts :wink:
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
schott
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door schott »

ik heb eigenlijk pas een nieuwe as met nieuwe lagers er onder...maar toen ik mijn originele nog eronder had , had ik dat verschil ook al opgemerkt.

ik zou gewoon zeker willen weten of dat normaal is, of het zo MOET zijn...Want ik kan het makkelijk aanpassen denk ik.
het verschil is eigenlijk 1,2 cm, en die ringen op de as (om breedte in te stellen) zijn net 1,2 cm. Dus als ik er eentje weg doe aan de breedste kant is het opgelost...

mvg
bizon450
Quad Master
Quad Master

Bericht door bizon450 »

ik denk dat mijn as rechts er ook iets verder uitsteekt, heb er toch geen probleem mee.. :afgestudeerd:
1) raptor 350 05 (verkocht)
2) raptor 350 05 (verkocht)
3) yfz 450 08 (verkocht)
4) yfz 450 09 se (verkocht !! )
5) banshee (weg )
6) blaster (verkocht)
7) trx 450 05 (verkocht)
8 ) yfz 450 05 (verkocht)
9) DS 450 xmx '08
10) r700 '12
sjmallie94
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Contacteer:

Bericht door sjmallie94 »

De moer bij de remschijf is ervoor om te zorgen dat de as / wielen in het midden staan van de quad, daarom staat het ook vet gedrukt in service manuel dat je dezen niet mag los maken.
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white . :crossercool:

Suzuki my way of life Afbeelding

Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
schott
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door schott »

sjmallie94 schreef:De moer bij de remschijf is ervoor om te zorgen dat de as / wielen in het midden staan van de quad, daarom staat het ook vet gedrukt in service manuel dat je dezen niet mag los maken.

maar is het dan ook mogelijk om deze uit het midden te plaatsen?

iemand zei me dat er maar net genoeg vertanding aan beide van de as is om de remhub en tandwielhub te plaatsen...dus dat je hier geen speling in hebt.

staat jouw as perfect in het midden?

mvg
sjmallie94
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Contacteer:

Bericht door sjmallie94 »

heb ik niet heen gekeken eerlijk gezegt.
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white . :crossercool:

Suzuki my way of life Afbeelding

Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
Nicky
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door Nicky »

mijn as staat ok niet in het midden, heb ook nieuwe lagers en laggerhuis gestoken en daarvoor had die het ook al.
ik heb er geen problemen mee :D
Nicky
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door Nicky »

Daarnet even bij Yamahakoppel langs geweest om spoor te regelen, en hebben ook zo eens naar die achteras wat niet in het 'midden' staat.
hij staat dus wel in het midden :-) maar niet 100% recht op de 4 afstel bouten.
draai ze een beetje los, zet je as wat rechter en zo komt die precies beter(rechter) uit met de voorkant :D

mijne was 3.5cm uit lijn. niet dat het stoorde met rijden maar met spoor zetten aan de voorkant viel het erg op!
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

toen ik een alluminium lat langs de wielen legde had ik aan linkerkant 2 cm speling langs het voorwiel en langs de andere kant bijna 6 :?
als je naar de bouten keek voor de span inrichting te klemmen zag je dat er bij 1 gleuf iets meer opening rond de rondel zat dan aan de andere gleuf dit wat op het oog rechter gezet

toen terug de alluminium lat langs de wielen gehouden en had ik langs het linker wiel 6 cm speling en de andere kant 2 :verymad: dan hebben we de as iets terug geduwd zodat we aan beide zijde langs het voorwiel 4 cm hadden :)

hoewel de achteras zelf in het midden staat kun je ze bij een LTZ blijkbaar schuin in de achterbrug zetten en als je dan een lat langs de wielen legt kom je aan de voorste wielen rare maten tegen
Groetjes Kris
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
Nicky
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door Nicky »

rijd trouwens zalig ;) maar ga toch misschien iets meer binnen zetten voor als ik erop zit, denk dat die dan nog net dat tikje anders gaat zijn dan :D
schott
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door schott »

yamahakoppel schreef:toen ik een alluminium lat langs de wielen legde had ik aan linkerkant 2 cm speling langs het voorwiel en langs de andere kant bijna 6 :?
als je naar de bouten keek voor de span inrichting te klemmen zag je dat er bij 1 gleuf iets meer opening rond de rondel zat dan aan de andere gleuf dit wat op het oog rechter gezet

toen terug de alluminium lat langs de wielen gehouden en had ik langs het linker wiel 6 cm speling en de andere kant 2 :verymad: dan hebben we de as iets terug geduwd zodat we aan beide zijde langs het voorwiel 4 cm hadden :)

hoewel de achteras zelf in het midden staat kun je ze bij een LTZ blijkbaar schuin in de achterbrug zetten en als je dan een lat langs de wielen legt kom je aan de voorste wielen rare maten tegen
Ik heb net nog es opnieuw gemeten. aan beide zijden de afstand gemeten van einde as tot bout van spaninrichting (bout die achteraan precies in het midden van de achterbrug zit) verschil = 1,5 tot 2cm . zou dit dan ook kunnen komen door de as schuin opgespannen zit? Ik had vooraan een verschil van 3 cm tussen links en rechts :?
Nicky
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door Nicky »

had ik ook, probeer eens de 4 bouten op de achterbrug te lossen, en dan probeer je de opening in de glaten overal hetzelfde te krijgen.

mij heeft het toch geholpen :D
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

die bout in het midden zit niet in het midden of kan uit het midden zitten het achterste plaatje kan links en rechts schuiven

ik heb het niet gemeten of schroef echt in het midden staat maar zou mij niet verwonderen dat deze iets meer naar tandwiel staat omdat daar meer krachten op komen zal zondag eens bij nicky meten
Groetjes Kris
Nicky
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door Nicky »

ik heb dat al eens gemeten, die staat in het midden.
alleen gelijk je zegt, die kant wat schijven naar links of rechts. maar eens opgespannen gaat die geen kant meer uit hoor :D
Plaats reactie