vandaag met het mooie weer een toertje gaan doen. nu dacht ik toch dat men quad vandaag niet zo vlot reed als anders.
ik kon zelf in het optrekken vol gas geven en had nog niet het idee van wooooow
enig idee wat dit zou kunnen zijn? voor de rest rijd hij wel goed. hij knalt wel veel, maar mijn garagist zegt dat dit normaal is bij een YFZ450, dat is de compressie zegt hij.
alle hulp is welkom!
Yamaha YFZ-450 2007 (Verkocht)
Yamaha Raptor 700R SE 2008 (Nu)
volgens mij sta hij veel te rijk, die knallen zullen door onverbrande benzine komen die door de hitte van je uitlaat ontstoken word.
en als je plots vol gas geeft, blijft die dan even 'hangen' ?
is uw luchtfilter nog proper als hij minder lucht krijgt maar evenveel benzine heb je ook knallen in de uitlaat omdat de helft maar opgebrand is
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
dat zou ik niet doen, als die daardoor te arm komt te staan kan je blok vastlopen.
eerst is kijken of alles is zoals het hoort... luchtfilter schoon etc. Verschil in winter / zomer is er wel maar dat is bijna verwaardeloosbaar. net zoals regenachtig en mooi weer.
Luchtfilter kan je schoonmaken met ontvetter als hij met normaal luchtfilter vet is ingevet, nadat je hem schoongemaakt met de ontvetter schoonmaken met water laten drogen en weer opnieuw invetten.
Veel knallen is ook niet goed, dan blaas je op gegeven moment je demper uit elkaar, een klein beetje mag... veel niet, dat betekent dat je afstelling niet goed staat, dus te rijk of te arm...
Voor info over beste luchtfilter onvetter en vet kan je me een pb sturen.
CilinderHead-
Honda TRX450R
Donut ATV Racing team
Sponsored by :
www.pretec.nl Pretec precisietechniek
www.colijnbv.com Colijn straal en coatingen
www.elfracing.nl Van dijck MX Products
www.freekvanos.nl duurzame installaties
www.bakkerbart.nl Bakker Bart Cuijk
bizon450 schreef:volgens mij sta hij veel te rijk, die knallen zullen door onverbrande benzine komen die door de hitte van je uitlaat ontstoken word.
en als je plots vol gas geeft, blijft die dan even 'hangen' ?
als ik mijn gas vol open trek heeft hij geen haperingen.
ik heb het gevonden. ik heb deze namiddag een db killer zitten en nu is het gedaan met die knallen, en hij trekt ook terug beter! raar, er zat nog nooit een dbkiller in