Beschermende kleding op de quad (België)

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Plaats reactie
Jeroen1991
Quadracer
Quadracer

Beschermende kleding op de quad (België)

Bericht door Jeroen1991 »

Ik wil toch nog even de discussie over het onderwerp aanhalen over het al dan niet verplicht zijn van beschermende kleding op een quad in België.

In de wegcode staat namelijk:
De bestuurders en passagiers van drie- en vierwielers met motor en van bromfietsen, zonder passagiersruimte, moeten een valhelm dragen.
-> Helm verplicht

Bestuurders en passagiers van motorfietsen dragen handschoenen, een jas met lange mouwen en een lange broek of een overall, alsook laarzen of bottines die de enkels beschermen.

-> Enkel voor motorfietsen
http://wegcode.be/actueel/recente-wijzi ... orrijders2

Artikel 1: Begripsomschrijving
2. « motorfiets » : elk tweewielig voertuig zonder zijspanwagen (categorie L3e) of met zijspanwagen (categorie L4e), uitgerust met een motor met een cilinderinhoud van meer dan 50 cm3; indien het een motor met inwendige verbranding betreft, en/of met een door de constructie bepaalde maximumsnelheid van meer dan 45 km/h.

http://wegcode.be/wetteksten/secties/kb ... 4/541-art1

Al blijf ik natuurlijk wel grote voorstander van beschermende kleding en zal ik deze ook altijd dragen op de quad :!:
Maar een boete omdat ik (nog) geen schoenen heb die de enkels beschermen zal ik niet accepteren. Daar betaal ik rechtsbijstand voor. :)
Yamaha Raptor 660R!
Nicky
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Re: Beschermende kleding op de quad (België)

Bericht door Nicky »

Jeroen1991 schreef: Al blijf ik natuurlijk wel grote voorstander van beschermende kleding en zal ik deze ook altijd dragen op de quad :!:
Maar een boete omdat ik (nog) geen schoenen heb die de enkels beschermen zal ik niet accepteren. Daar betaal ik rechtsbijstand voor. :)

waar is het 'like' knopje ;-)

zo heeft een agent een half uur zitten discusieren met mij voor dat hij mij dus liet voort rijden in bilzen overtijd.
het is gewoon een heel gedoe omdat het nogal onduidelijk is. en ik kan ook begrijpen dat niet elke agent 100% geinformeerd zal zijn over het quad/trike gedoe omdat deze niet heel veel op de weg voorkomen?
Plaats reactie