Problemen met een barossa 250 cc skywalker

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
Gerbenz
Toeschouwer
Toeschouwer

Problemen met een barossa 250 cc skywalker

Bericht door Gerbenz »

Sinds 2 maand heb ik een 250 cc barossa.
Donderdag was ik even aan het touren toen ik plotseling moest remmen voor een auto.
Ik rem, motor valt uit, weer proberen te starten, lukte niet, door blijven proberen, accu binnen 5 minuten leeg, einde proberen.

Vandaag heb ik de quad met wat hulp weer aan gekregen, een power booster op de accu aangesloten en na een paar x proberen wou de quad weer aan.
Dacht dat het dus toch misschien aan de accu lag, dus thuis de accu aan de accu-lader gedaan. Accu vol, 1x proberen te starten accu gelijk weer leeg.
Daarna alle stekkertjes en zichtbare bekabeling nagelopen (misschien ergens kortsluiting), stekkers schoongemaakt opnieuw geprobeerd met een volle accu.
Zelfde probleem, accu gelijk leeg. (geeft tenminste de oplader aan). Lampen branden nog wel prima en toeter ook. Blijkbaar dus niet helemaal leeg. Of misschien wel helemaal vol, ik weet het niet :(

In elk geval ik loop nu verder vast. Iemand een idee??
Ohja de oplader is een 4 ampère, accu 12. Zou dus ongeveer 3 over moeten doen om de accu vol te krijgen. Is al in ongeveer een uur vol. Weet niet of het wat uitmaakt maar toch.
Bougie vonkt ook btw.

Groeten,
Gerben
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Re: Problemen met een barossa 250 cc skywalker

Bericht door yamahakoppel »

normaal mag je maar 1/10 van uw batterij ampere laden dus een een 12A batterij mag max 1,2 ampere hebben om te laden daarom dat de meeste druppel laders ook maar 1 of 2A max geven :afgestudeerd:

hang de batterij lader eens terug af en meet 1u later hoeveel volt je op de batterij hebt en meet morgen nog eens normaal mag die waarde dan niks gezakt zijn
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Plaats reactie