Hoofdsproeier
-
hollebolle
- Easy Quadrider

Hoofdsproeier
Hoi,
Ik heb gister mijn caburateur schoon gemaakt. Alles goed verlopen alleen bij een koude start is de gasreactie slecht. Dwz als ik mijn gas ineens open draai slaat hij af. Als de motor warm is doet hij dit niet.
Kan dit liggen aan de hoofdsproeier en kan ik deze afstellen door vaster aan te draaien?
Ik heb gister mijn caburateur schoon gemaakt. Alles goed verlopen alleen bij een koude start is de gasreactie slecht. Dwz als ik mijn gas ineens open draai slaat hij af. Als de motor warm is doet hij dit niet.
Kan dit liggen aan de hoofdsproeier en kan ik deze afstellen door vaster aan te draaien?
-
bonzaiking
- Pro Quadrider

Re: Hoofdsproeier
dit is gewoon normaal mijn raptor heeft dat ook gewoon rustig warmrijden daarna pas vol open 
-
hollebolle
- Easy Quadrider

Ja maar voordat ik mijn cab. had schoongemaakt had ie het niet 
-
bonzaiking
- Pro Quadrider

heb je de gasnaald er af gehad? of aan het luchtschroefje gedraaid?
-
hollebolle
- Easy Quadrider

Kheb allen de hoofdsproeier eruit gedraai en weer erin gedraaid. Heb zelfs de slagen geteld zodat ik deze weer op dezelfde stand terug zou draaien. Lucht staat op 2 slagen open.
Is die hoofdsproeier Uberhaupt wel af te stellen door hem er verder in te draaien of moet ie gewoon aan zitten , vast is vast?
Heb net de luchtfiter los gegooid en dan merk ik dat het inhouden niet is. Dan heeft een een goede gasreactie.
Is die hoofdsproeier Uberhaupt wel af te stellen door hem er verder in te draaien of moet ie gewoon aan zitten , vast is vast?
Heb net de luchtfiter los gegooid en dan merk ik dat het inhouden niet is. Dan heeft een een goede gasreactie.
Laatst gewijzigd door hollebolle op za 15 sep, 2012 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jason McCoy
- Quad GOD

Niks aan doen. hoort zo.
De kans bestaat ook dat je sproeier vuil is geweest en hij daarom het niet deed. Als je je gas vol open draaid krijgt i nu misschien meer naft.
De kans bestaat ook dat je sproeier vuil is geweest en hij daarom het niet deed. Als je je gas vol open draaid krijgt i nu misschien meer naft.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
-
hollebolle
- Easy Quadrider

Dus ik ben me werk op mijn nek aan het halen. Kan beter een tank leeg gaan rijden tis goed weer 
-
bonzaiking
- Pro Quadrider

ik zou eerst de hoofdsproeier eens vastdraaien
-
hollebolle
- Easy Quadrider

zal dat vlotterbakje er nog eens afdraaien ik dacht dat daar wat aan af te stellen was. Door hem minder vast te draaien maar dat is dus niet.
-
hollebolle
- Easy Quadrider

weet iemand ook waar die andere schroef voor is die onder de gasnaald zit. Er zitten gaatjes is en deze kon ik nog een kwartslag aan draaien. Ik weet niet of dit moet maar hij loopt nu als een trein. Zal binnen kort even mijn bougies er uit halen of het mengsel nu nog goed is. 
Laatst gewijzigd door hollebolle op za 15 sep, 2012 18:33, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jason McCoy
- Quad GOD

Echt heel veel weet je er niet van he?
Gelukkig ben je op t forum
Je hebt 2 sproeiers. een stationair en een hoofdsproeier.
Tevens kun je je bougie gewoon laten zitten. Daar kun je niks aan afstellen namelijk.
Gelukkig ben je op t forum
Je hebt 2 sproeiers. een stationair en een hoofdsproeier.
Tevens kun je je bougie gewoon laten zitten. Daar kun je niks aan afstellen namelijk.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
-
hollebolle
- Easy Quadrider

Hoi,
Nee echt veel verstand heb ik er niet van. Vandaar dat ik zo af en toe wat hulp hier zoek en dat lukt wel gelukkig. De lucht en stationair weet ik te vinden dat is geen probleem.
Alleen als ik dat vlotterbakje los draai zit er een hoofdsproeier. Ik dacht dat je met het aandraaien ervan een afstelling kon crieeren of wijzigen maar dat is niet waar.
Die hoofdsproeier die heb ik vast gedraaid. Nu zat er nog een soort sproeier met kleine gaatjes erin. Deze kon ik nog een kwartslag draaien, dat heb ik gedaan. Vlotterbakje weer eronder gezet en de luchtfilter er weer aan en nu loopt ie beter. Mijn vraag was wat dat andere schroefje was dat in mijn vlotterbak zit en waar het voor is en of het een probleem geeft als je dit schroefje vastdraait. Dat schroefje zit pal onder de gasnaald.
Ik heb er foto's van maar krijg ze niet op het forum.
Uiteraard is er niks af te stellen aan een bougie maar je kunt de afstelling toch wel er aan aflezen.
Nee echt veel verstand heb ik er niet van. Vandaar dat ik zo af en toe wat hulp hier zoek en dat lukt wel gelukkig. De lucht en stationair weet ik te vinden dat is geen probleem.
Alleen als ik dat vlotterbakje los draai zit er een hoofdsproeier. Ik dacht dat je met het aandraaien ervan een afstelling kon crieeren of wijzigen maar dat is niet waar.
Die hoofdsproeier die heb ik vast gedraaid. Nu zat er nog een soort sproeier met kleine gaatjes erin. Deze kon ik nog een kwartslag draaien, dat heb ik gedaan. Vlotterbakje weer eronder gezet en de luchtfilter er weer aan en nu loopt ie beter. Mijn vraag was wat dat andere schroefje was dat in mijn vlotterbak zit en waar het voor is en of het een probleem geeft als je dit schroefje vastdraait. Dat schroefje zit pal onder de gasnaald.
Ik heb er foto's van maar krijg ze niet op het forum.
Uiteraard is er niks af te stellen aan een bougie maar je kunt de afstelling toch wel er aan aflezen.
- Jason McCoy
- Quad GOD

Das je hoofdsproeier denk ik. Das er een met een stangetje ofzo eraan waarschijnlijk. Die gaat open naarmate jij aan het gas draait. Dan gaat je schuif open (lucht) en je gasnaald ophoog (benzine)
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
-
hollebolle
- Easy Quadrider

Oke Maakt het uit als ik ze beide heb aangedraaid? Of maakt dat ook al verschil in mengesel?
- Jason McCoy
- Quad GOD

nee moet gewoon vast zitten.
Zoals je t nu hebt lijkt me prima. Ik zeg rijden maar!!!
Zoals je t nu hebt lijkt me prima. Ik zeg rijden maar!!!
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland