Tgb target

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
Lannotje
Toeschouwer
Toeschouwer

Tgb target

Bericht door Lannotje »

Kan er iemand hits geven om me target sneller te doen lopen?

Kheb andere banden 225/40r14 geplaast en me snelheid is geminderd met 15km/h nu loopt ie ongeveer 78km/h en vroeger met bandmaat 25/10/12 reed ie 95km/h

Vario kan nie bij gewerkt worden de riem loopt al tot boven

Iemand iedeen?

Mvg lannotje
erikalbring
Quad Master
Quad Master

Re: Tgb target

Bericht door erikalbring »

andere riemen, rolletjes ofzo in je vario, helpt al een beetje, gaat ie alleen wel minder hard optrekken
yamaha raptor 350 :crosser: : kenda klaw achterbanden, pro taper stuur, xtremeparts nerfbars
to-do: voorbanden vervangen, andere uitlaat+luchtfilter
Lannotje
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Lannotje »

erikalbring schreef:andere riemen, rolletjes ofzo in je vario, helpt al een beetje, gaat ie alleen wel minder hard optrekken
Andere riemen zeggen bredere of wat bedoel je daar mee?
erikalbring
Quad Master
Quad Master

zoekfunctie/google
yamaha raptor 350 :crosser: : kenda klaw achterbanden, pro taper stuur, xtremeparts nerfbars
dutchgun
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door dutchgun »

Welke Target ?? De 325 / 425 / 500 /525 / 550 ??????

Ik neem aan minimaal de 425 of hoger. Je kunt niet ongestraft van 25/10/12 naar een grotere band op 14 inch.
Je gaat van rolafstand van 199 mm naar pak em beet 220 mm. Omgerekend van 25-er naar 27-er banden. Daardoor wurg je de motor kompleet af. Hoeveel RPM heb je op topspeed ????
Lannotje
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Lannotje »

Het zin laag profiel banden die erop liggen vroegere band is was 10cm rubber en is maar 4cm meer dus ie gaat dus trager :(:(:(
nelistgb
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door nelistgb »

heb je je teller wel opnieuw ingesteld???
kan t ook zijn he? :)
zonder geluk komde nerges

tgb target dakar nr. 7
Lannotje
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Lannotje »

Ja alls opnieuw in gesteld met gps om juste snelheid te hebben
erikalbring
Quad Master
Quad Master

doordat je bandomtrek kleiner is, (tenminste volgensmij zei je dat) word je top ook lager, dus om sneller te kunnen moet je je overbrenging in de vario aanpassen (tenminste met cardanaandrijving)
Lannotje
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Lannotje »

Jap een feit maar hoe moet ik me vario opdrijven me riem gaat al tot zijn hoogste punt dus kzou een andere vario moeten steken maar wat past er in een tgb target 500r
erikalbring
Quad Master
Quad Master

ik ben geen expert op dat gebied, maar volgensmij is het net als bij scooters dat je met andere riemen en rolletjes (gewichtjes) en veren m een stukkie sneller kunt laten optrekken en meer top kunt geven, vraag anders eens een dealer ofzo, die weten het wel :P
dutchgun
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door dutchgun »

Waar hebben jullie het over ???? Hij gaat van 12 naar 14 inch. Volgens de banden rekenaar plattere banden, maar wel groter in afrolomvang. Dus niks kleinere banden. Grotere banden = zwaarder trekken = komt niet meer op toeren = kan het niet trekken. Als je nog niets aan de vario hebt gedaan, loopt die niet hele maal naar boven; is nog een 5 mm ruimte. Vandaar de vraag: hoeveel rpm rij jij nu en is de tacho ingesteld op de nieuwe rolomvang.........je moet een nieuwe C waarde instellen op de tacho. Vraag is ook: had je voorheen de tacho goed ingesteld op jou oude banden ??? Welke C waarde had je ingesteld en wat voor model is het eigenlijk...............

O ja, ben als moderator voor techniek actief op het Duitse TGB forum............
Lannotje
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Lannotje »

Wel danke voor de reactie maar me oude banden zijn 255x65x12 dus 63,60 cm hoogte van degrond gemeten. En een omtrek van 199,99cm
En de nieuwe banden zijn 225x40x14 en die zijn 53,56 cm hoogte en omtrek van 168cm

Dus moet iets vinden da ie sneller zou lopen en de C is goe afgesteld alles met extrene gps gemeten
Plaats reactie