Zoals in de topic vermeld heb ik een nummerplaathouder gemaakt. Dit heb ik natuurlijk niet zonder reden gedaan. De handelaar waar ik mijn quad gekocht heb is zo dom geweest om mijn nummerplaat op het achterlicht te monteren, met alle gevolgen van dien dat die nu gekraakt is. Heb al van mijn botten gaan maken maja ge kent da he. Ze gingen ook een nummerplaathouder maken voor mij en mijne maat omdat hij hetzelfde heeft voorgehad. Nu eens ik dit in mijn handen heb plooi ik het in twee voor hun neus, vuile profiteurs dat het zijn.
knap werk, maar gaat die plaat sterk genoeg zijn? want da pakt enorm veel wind en vuil op zelle, had bij mijn wr ook vroeger 2mm inox gebruikt en was is afgebroken.
Rik350 schreef:bij je wr zat ie ook precies achter je wiel vuil zal nu iets minder zijn wind niet natuurlijk
ja is wel waar wat je zegt, maar een quad heeft wel meer schokken te verduren denk ik. andy die met ons meerijd heeft ook zo een systeem gehad en was uit dikker alu gemaakt hebbek gezien en dat was ook afgebroken, was op een kfx
Rik350 schreef:Alu breekt eerder omdat het bros is inox is taaier en buigbaarder maar 2mm is wel redelijk dun was er geen 4mm plaat? lekker zwaar
taai en buigbaar is ook geen goede eigenschap hier met deze dikte denk ik, enkele malen heen en weer plooien, en geloof me gebeurt rap is da da scheeft staat en het kan breken he.
greetz
als het nu breekt dan heb ik nog iets in mijn gedacht dat niet zal breken, als het dan breekt verloot ik mijn quad. ik twijfel nooit aan wat ik maak zelfvertrouwen en inzicht dit is de boodschap en ja bartie ik heb het nagemaakvan je maja da wist ge al voorhand he.
je kan natuurlijk een 6mm inox plaat maken met aan de achterkant opstaande ribben, zodat ze niet scheurt of plooit, maar je subframe en de montages waaraan je plaat hangt zullen des te meer afzien.
Maak het dus redelijk plooibaar. Zo'n dingen hoeven allemaal niet sterk te zijn, maak ze liever iets lichter.