Ik neem aan dat ik eerst even een inleiding moet geven want ik denk dat mijn titel nogal wat vragen oproept
Dus: mijn broer is begonnen met een nieuwe hobby, downhill fietsen, er zijn redelijk wat mensen die dit doen blijkbaar en hiervoor naar ardennen en verder trekken om met hun fiets van een berg af te rijden.
Nu, deze mensen hebben één beperking, en dat is boven op de berg geraken, dit is natuurlijk zeer intensief (zeker met die speciale downhill fietsen). Daarom gaat men vaak naar skioorden buiten het winterseizoen, om met de stoeltjesliften naar boven te gaan, maar dit is natuurlijk niet overal.
Concreet: het idee was dan om deze mensen dmv touwen en een quad naar boven te trekken.
Dit gebeurt natuurlijk gewoon over een verharde weg, niet zo los door het bos ofzo..
Vragen:
- 1. Hebben jullie een idee van hoeveel mensen ik zo zou kunnen trekken met een raptor 660? (wij dachten 3-4, in het begin kunnen ze even meetrappen natuurlijk, en eens rollende lijkt het me niet meer zo moeilijk)
- 2. Zou ik hiervoor een andere tandwielverhouding moeten opzetten om beter te trekken of maakt dit niks uit?
- 3. Waar de touwen aan vast maken? (Grabbar of achterbrug? -hoog, laag?)
- 4. Vervoer van de quad: mag dit rechtop? Welke voorzorgen?
Afhankelijk van de tussentijd zouden we eventueel wat kleine tochtjes kunnen maken tussenin, of is een andere weg terug naar beneden nemen. Voorlopig zijn er nog geen concrete plannen, maar zodra ik klaar ben examens, beginnen we met testen. Dan kan ook meer gezegd worden over bijvoorbeeld de tussentijd tot de volgende shuttlerit naar boven want voorlopig is alles nog vrij vaag.
De benzine vergoeden ze natuurlijk, en misschien dat er wel wat winst op gemaakt kan worden eventueel omdat dit toch wel een meerwaarde betekent voor die mensen, maar laten we daar voorlopig niet van uit gaan.
Looking forward to your help, I salute you!