Hallo,
Ik ben Dimitri, ik kom uit Belgie en ben van plan een Raptor 700 (SE) aan te kopen.
Dit zal mijn eerste quad zijn en ik heb al bij enkele vrienden, die een Quad hebben, wat informatie ingewonnen.
Nu ben ik al enkele dagen dit forum aan het door lezen en heb toch nog enkele vragen.
Hopelijk kunnen en willen jullie mij hierbij helpen...
De bedoeling is om met de Quad On Road te rijden in de zomer, maar in de winter zou ik deze ook wel Off Road willen gaan...
Graag had ik een verlaagde Quad met straat banden.
Ik heb gezien dat er zowel volledige verlagings kits ( schroefkit?? ) als enkel spiralen te verkrijgen zijn?
Wanneer je een volledige verlagings kit hebt, zijn deze dan in hoogte regelbaar?
Want als ik in de winter dan Off Road wil gaan, moet de Quad weer ophoog... Kunnen deze veren hier dan voor gebruikt worden? of zijn deze hier niet stevig genoeg voor?
Buiten de verlagingen, hbe je dan nog dingen nodig? want ik heb al enkel keren een soort van blokjes zien staan?
Kunnen jullie mij hier miss een beetje meer uitleg over geven?
Ik zou achteraf ook nog enkele kleine aanpassingen willen doen, zoals :
- Achteraan verbreden
- Andere tandwielen
- ...
Kunnen jullie mij even een website doorgeven zodat ik deze ook kan bekijken?
Ik heb namelijk geen idee wat onderdelen kosten...
Alvast bedankt !!
Raptor 700
- yamahakoppel
- Quad GOD
Re: Raptor 700
bij quadfun vind je veel van onderdelen
http://www.quadfun.be" onclick="window.open(this.href);return false;
als je volledige verlagingsveren koopt is het beste resultaat, voor terug hoger te leggen kun je dan uw originele veren terug steken
verlagingsblokjes is goedkoopste en snelste, kunt ze ook terug weg nemen om hoger te gaan
KW verlagings spiralen: is met uw originele veer waar je andere spiralen opzet moet dus volledige veer demonteren en spiralen wisselen, is ook een werkje om dat elke keer te wisselen kunt hierbij ook nog blokjes steken om extra te verlagen
een quad verlagen is niet enkel even lage veren of blokjes steken en klaar
- spoor moet geregelt worden is ook het enige wat je kunt regel bij de originele armen, bestaan ook volledig instelbare armen maar dan ben je ook elke keer alles aan het regelen
- ketting moet geregelt worden als je verlaagd
- baan banden betekend ook ander tandwiel verhouding
mijn persoonlijke mening is kies uw doelstelling wat je met uw quad wilt en houd u aan 1 ding
op originele hoogte kun je alle kanten uit baan of cross desnoods gewoon even andere banden en klaar hoewel dit ook niet volledig waar is met baanbanden daalt uw topsnelheid omdat uw banden kleiner zijn moet dan andere tandwielen steken en ketting op maat maken de ideale tandwiel verhouding voor de weg is helemaal niet geschikt om te crossen
als je begint te verlagen dan dalen de keuzes van mogelijkheden als je 5 cm verlaagd dan valt het zware cross werk al weg. af en toe een veldbaantje of een weiland is nog mogelijk
als je fel begint te verlagen 20cm dan is er enkel vlakke banen mogelijk
als je gaat crossen heb je ook meer kans op beschadigingen, krassen als je denkt pff is een quad trek ik mij niet aan dient enkel om te crossen is dat geen probleem, maar als je denkt ik wil een pareltje van een quad voor op de baan te rijden. dan zou ik dat crossen, offroad toch laten, want de eerste krassen en vegen staan er sneller dan ze weg zijn. zijn er hier nog geweest eens even off-road om te zien hoe dat het is en dan achteraf klagen en zagen dat de quad er niet meer uitziet en al dat poetswerk modder tot in de kleinste hoekjes
als je elke keer een halve dag wilt sleutelen om alles van cross naar baan quad te zetten
have fun
mijn quad ligt al jaren op 5cm van de grond is een keuze en heb ook fun op mijn quad genieten van het landschap af en toe u eens laten gaan op bochtige wegen
http://www.quadfun.be" onclick="window.open(this.href);return false;
als je volledige verlagingsveren koopt is het beste resultaat, voor terug hoger te leggen kun je dan uw originele veren terug steken
verlagingsblokjes is goedkoopste en snelste, kunt ze ook terug weg nemen om hoger te gaan
KW verlagings spiralen: is met uw originele veer waar je andere spiralen opzet moet dus volledige veer demonteren en spiralen wisselen, is ook een werkje om dat elke keer te wisselen kunt hierbij ook nog blokjes steken om extra te verlagen
een quad verlagen is niet enkel even lage veren of blokjes steken en klaar
- spoor moet geregelt worden is ook het enige wat je kunt regel bij de originele armen, bestaan ook volledig instelbare armen maar dan ben je ook elke keer alles aan het regelen
- ketting moet geregelt worden als je verlaagd
- baan banden betekend ook ander tandwiel verhouding
mijn persoonlijke mening is kies uw doelstelling wat je met uw quad wilt en houd u aan 1 ding
op originele hoogte kun je alle kanten uit baan of cross desnoods gewoon even andere banden en klaar hoewel dit ook niet volledig waar is met baanbanden daalt uw topsnelheid omdat uw banden kleiner zijn moet dan andere tandwielen steken en ketting op maat maken de ideale tandwiel verhouding voor de weg is helemaal niet geschikt om te crossen
als je begint te verlagen dan dalen de keuzes van mogelijkheden als je 5 cm verlaagd dan valt het zware cross werk al weg. af en toe een veldbaantje of een weiland is nog mogelijk
als je fel begint te verlagen 20cm dan is er enkel vlakke banen mogelijk
als je gaat crossen heb je ook meer kans op beschadigingen, krassen als je denkt pff is een quad trek ik mij niet aan dient enkel om te crossen is dat geen probleem, maar als je denkt ik wil een pareltje van een quad voor op de baan te rijden. dan zou ik dat crossen, offroad toch laten, want de eerste krassen en vegen staan er sneller dan ze weg zijn. zijn er hier nog geweest eens even off-road om te zien hoe dat het is en dan achteraf klagen en zagen dat de quad er niet meer uitziet en al dat poetswerk modder tot in de kleinste hoekjes
als je elke keer een halve dag wilt sleutelen om alles van cross naar baan quad te zetten

mijn quad ligt al jaren op 5cm van de grond is een keuze en heb ook fun op mijn quad genieten van het landschap af en toe u eens laten gaan op bochtige wegen

Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Re: Raptor 700
Al vast bedankt!
Is toch een antwoord waar ik al wat wijzer van word.
Ik stelde het mij blijkbaar toch iets te simpel voor, verlagen en hup rijden in de zomer.
Om dan in de winter weer om te schakelen zal zeker niet simpel zijn
Is toch een antwoord waar ik al wat wijzer van word.
Ik stelde het mij blijkbaar toch iets te simpel voor, verlagen en hup rijden in de zomer.
Om dan in de winter weer om te schakelen zal zeker niet simpel zijn