Pagina 1 van 1
ltz 400
Geplaatst: wo 30 jan, 2013 15:47
door ronton
Hallo,
Mijn vraag is of je een ltz of een andere 400 geschikt kan maken voor het crossterrein?? Ik wil straks +/- drie keer per maand naar de crossbaan om rustig te spelen crossen op een quad..maar jah moet ik dan direct een 450 kopen of kun je als beginner het ook prima redden met een 400 ?? Ik heb heel weinig ervaring op quads wel op 450 gereden (was super) maar ik weet Dat
het veel onderhoud kost......
Zie ik ga toch geen wedstrijden rijden en hoef de snelste niet te zijn(inmiddels 35) gewoon lekker mijn rondjes rijden en lol hebben. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden...
Re: ltz 400
Geplaatst: wo 30 jan, 2013 15:57
door -Laurens-
Dat is zeer goed te doen. Proevoquad van het forum heeft een LTZ van 2009, dus de nieuwe injectie modellen en rijdt er ook grotendeels mee op parcours.
Je moet niet verwachten dat je met andere 450's meekan, maar je kan je zeker ermee amuseren.
Re: ltz 400
Geplaatst: wo 30 jan, 2013 17:29
door ronton
Moet je dan aan een standaard 400 veel veranderen om een beetje rond te komen??
Ik bedoel qua vering en verbreden/verlagen...
Ik weet niet echt wat wijsheid is qua kosten of 400 of 450 ....400 aanpassen of een 450 nemen en hopen dat het onderhoud in een jaar meevalt...
Valt niet mee een quad aanschaffen(

Re: ltz 400
Geplaatst: wo 30 jan, 2013 17:51
door blaster85
als je gaat crosse zoiezo niet verlagen
als je er goed mee rond komt kan je andere veren doen als het nodig is of als je te weinig power voelt kan je nog altijd een 450 doen maar ik zou als je niet zkr bent gwn een proefrit maken
Re: ltz 400
Geplaatst: wo 30 jan, 2013 18:37
door bizon450
3x per maand is niet niks natuurlijk (voor mij toch) zou hem zeker verbreden zodat die stabieler is, andere vering kan je ook in verloop van tijd doen, moest je na ene tijd zeggen 'ik wil meer power' dan koop je je de big3, een volledige uitlaat lijn, sport luchtfilter, en het mengsel van de motor aanpassen, zal wel wa schelen
nog ni genoeg, koop een 450.
Re: ltz 400
Geplaatst: wo 30 jan, 2013 18:48
door Proevoquad
Ik heb er veel plezier van gehad op parcour maar na een tijd wil je meer power en dan moet je kiezen er geld insteken of voor een 450 gaan,ik heb gekozen om nu voor een 450 te gaan,mijne staat te koop.
Ik ben wel blij dat ik met de 400 op parcour geweest ben,je kan proberen of het iets voor jou is en je hebt er veel fun bij,ik had ook niet veel ervaring en heb met mijn ltz veel kunnen leren.
Moest je intresse hebben laat me iets weten,mijn ltz 400 is injectie(nieuw model 2009) en is klaar om op parcour te gaan,staat zelf een fasst flex op en een stuurverhoger die trillingen tegenhoud,die staan er op en verkoop ik mee,en voor een leuke prijs want heb een 450 in het oog momenteel.
Re: ltz 400
Geplaatst: do 31 jan, 2013 10:16
door Boncari
Als je enige angst het dure onderhoud is dan kun je beter een 700 kopen. Daarmee heb je iig power genoeg en kun je gewoon rustig en comfortabel je rondjes rijden. Evt kun je er ook heel hard mee gaan en weinig onderdoen voor de 450's.
Als je een crossbaan hebt met mul zand dan heb je best wel wat vermogen nodig, met een 400 gaat het prima, maar als je iedere keer bijna stil staat als je een mulle springbult op moet dan is de lol er ook zo vanaf en is het nog gevaarlijk ook...
Re: ltz 400
Geplaatst: do 31 jan, 2013 10:25
door Ardjuh
Boncari schreef:Als je enige angst het dure onderhoud is dan kun je beter een 700 kopen. Daarmee heb je iig power genoeg en kun je gewoon rustig en comfortabel je rondjes rijden. Evt kun je er ook heel hard mee gaan en weinig onderdoen voor de 450's.
Als je een crossbaan hebt met mul zand dan heb je best wel wat vermogen nodig, met een 400 gaat het prima, maar als je iedere keer bijna stil staat als je een mulle springbult op moet dan is de lol er ook zo vanaf en is het nog gevaarlijk ook...
Hangt heel erg af van de keuze van je banden etc. Je hebt niet super veel vermogen nodig om door zand heen te komen, 23" voor banden erop, en achter 4-snow of een ander licht bandje waarbij je wel wat wielspin houd.
Als je door mul zand gaat baggeren met te kleine banden voor, en banden met te veel grip achter heb je veel vermogen nodig.

Re: ltz 400
Geplaatst: do 31 jan, 2013 13:45
door ronton
Kijk dat zijn allemaal nuttige tips!! Helemaal super voor de hulp!!