Iemand tips om de as eruit te halen? Ik heb alles los gemaakt, maar het ding zit muurvast...
Toen met een blok hout en hamer er een paar serieuze tikken op gegeven maar het beweegt niet
Ik heb het nu ingespoten met WD40, wou dat eens een dag of 2 laten intrekken??
de originele achteras gaat er maar langs 1 kant uit dacht ik, zo is het toch bij mijn warrior zijn originele as
eens goed in spuiten en laten trekken en dan goed door vegen met hamer krijg je hem er dan nog niet uit dan kun je de lager de knikkers eruit proberen te kloppen eerst de kooi kapot kloppen met beitel en dan uw knikkers eruit als je goed door klopt op de knikkers dan springt de buiten ring met geluk kapot kunt dit maar langs 1 kant maar is dan toch minder weerstand
ik had geluk bij mijn warrior dat de lagers al kapot waren toen ik as moest vervangen mijn lagers sprongen kapot toen ik op mijn as klopte
desnoods haal je uw heel huis met as uit uw brug zodat je hem onder een pers kunt steken
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Het kan zijn dat de lagers met loctide verlijmd zitten en zal je het een beetje heet kunnen maken , jammaer van de lak natuurlijk
Als je op de as slaat doen dat dan altijd met een pijje op de aanslag van je hub zodat je je draadstukje niet krom of kapot slaat
Meestal met een ferme tik moet hii wel komen , anders moet je proberen om de quad op de zij leggen en de achterbrug ondervullen met hout zodat hij draagt als je een klap op de as geeft zodat de massa van je hamer doorwerkt op je probleem
Anders lijkt het dat je hard slaat maar werkelijk geef je niet de juiste genade klap
Het is wel zo dat de as er maar 1kant uit kan dus daar moet je wel even op letten zie je aan de borst aan 1kant van de achteras (andere kant van de opsluitmoeren )hij moet er dus naar rechts uit ,!
Het kan natuurlijk ook gewoon passingsroest zijn he waar je even doorheen moet zien komen , als je wat inspuit moet je wel iest van kruipolie of IMAL nemen , dit werkt echt tegen roest
Blijf in ieder geval niet doorslaan als het lijkt dat er niets gebeurt je slaat ook op je achterbruglagers (bij het schanier punt )
schroef de hele ashouder eruit en klem heb in een bankschroef en geen dan ferme tikken heb je gelijk draging van je zaakje
Yamaha blaster 2006 white
14t/40t
achterbrug 4"
Verhoogd stuur 3"
Trx 450 veren voor opnieuw geshimd , achter 125cc cross
spoorverbreders 2,5 cm voor /5cm achter
Goldspeed nerfbars
killswitch
innova's 18-10-11
Gepoorte cilinder
Wiseco zuiger pro lite
Afgevlakte cilinder kop 0,5mm
Van hasselt uitlaat
Open airbox
carburateur 28pwk
Ik had het hele huis inderdaad tussen de bankschroef vastgezet, maar ik kreeg hem er niet uit..
Alles was behoorlijk ge-oxideerd, dan kon je zo zien. Dinsdag volgt mijn 2de poging, ik hou jullie op de hoogte
in de ergste gevallen pak ik altijd een dikke lange pijp die schuif ik over de as heen dat hij tegen de lagers aan zit dan houd ik de pijp verticaal met het lagerhuis aan de boven kant de onderkant van de pijp laat ik met een doodsklap op de beton
stuiteren komt hij altijd los bij mij,als je een krant onder in de pijp propt is zelfs je draad nog heel
Goed hij is er net uit...
Ik heb geprobeerd met hout: dit deed niks.
Buis erop deed niks.
Dat rotding bleef muurvast zitten. Ik heb met een dikke hamer gewoon op de as gemept (schroefdraad is natuurlijk kapot maar goed, ik vond niet dat ik een andere keus had) en na 1 uur slaan kwam hij pas los