dmc duals comp 4 raptor 700 voldoet aan geluidseisen NL?

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
michaellangelaan
Easy Quadrider
Easy Quadrider

dmc duals comp 4 raptor 700 voldoet aan geluidseisen NL?

Bericht door michaellangelaan »

hallo,
ik ben van plan om een nieuw uitlaatsysteem te kopen. nu is mijn oog gevallen op de DMC Afterburner Comp 4 Twin Full System Exhaust Anodized Muffler Yamaha Raptor 700 2006-2011
maar nu heb ik een paar vragen die jullie hopelijk weten:
- geeft deze uitlaat genoeg vermogen (dikke accelleratie etc) gewoon met standaard luchtfilter en fuel injection controller?
- valt deze uitlaat binnen de geluidsnormen in nederland?
gegevens:
•Comp Exhaust System Performs Under 102db
•Includes mufflers, headpipes, and midpipes
•Includes USFS Approved Spark Arrestors

of heb ik voor nederland toch de SOS quiete core inserts nodig?
en is de dmc EFI controller (soort PC5) ook goed of moet ik de PC5 echt hebben?

http://www.jcmotors.com/p-13109-dmc-aft ... -2011.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

ik hoor het graag van julli.

gr.
raptor 700 2006 blauw
-KW verlagingsveren
-GYTR stickerset
-ITP ss velgen met maxxis Spearz
-killswitch
-ART big frontbumper
-AC engineering racing nerf bars
-Kolpin handguards met spiegels
-Vapor teller
-twinair powerflow intake kit
-pc 5
-ART spoorverbreders
-Leovince x3 demper, CRD voorbocht
- bagagedrager
- motion pro draaigas
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator

Re: dmc duals comp 4 raptor 700 voldoet aan geluidseisen NL?

Bericht door Jazzy »

Ze voldoen niet aan de eisen in Nederland, maar dat is alleen al omdat ze geen EC keurmerk hebben. Verder zijn ze echt veel te luid zonder quit core, dat zou ik je niet aanraden. Qua performance winst zijn ze geweldig maar om het onderste uit de kan te halen zou ik ook de doorvoer in je luchtfilter en het filter zelf vervangen. Dat kost je pakweg 150 euro extra maar dan hoeft de motor tenminste niet door een rietje te ademen.

Het grote verschil tussen en Power Commander en de DMC EFI Controller is dat een PC veel meer instelmogelijkheden kent. Met de DMC kun je alleen maar brandstof erbij doen terwijl je bij sommige toerentallen juist iets minder zou willen doen. Verder kun je voor de PC maps downloaden van andere gebruikers, hem op een testbank helemaal goed af laten stellen en bij de PC5 met Autotune kan dat zelfs zonder testbank.

Rij je verlaagd trouwens of op normale hoogte? Bij verlaagd moet je rekening houden dat de ketting tegen de linkerbuis aan komt door het klapperen bij bepaalde snelheden. Kun je een beugeltje voor maken maar bij normale hoogte heb je daar geen last van.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
michaellangelaan
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door michaellangelaan »

ik rij op standaard hoogte,.
ok maar met de quietcore en de spark arrestors zal ik dan wel in de richting komen van de nederlandse norm of zal ik er alsnog heel ver boven zitten? ik weet trouwens niet of ze er wel streng op controleren, maar liever eigenlijk dan telkens boetes. :o

een dmc met een powercommander 5 en het liefst met autotune zal het dus lekker doen met een kn luchtfilter.
maar gaat door bijvoorbeeld een kn luchtfilter ook het verbruik nog verder omhoog of valt dat wel mee, je zuigt immers meer lucht aan, dan heb je toch ook meer benzine nodig?

nu ik dit zo hoor van de dmc's zal ik ze wel heel graag willen :)

alvast hartelijk dank :)
raptor 700 2006 blauw
-KW verlagingsveren
-GYTR stickerset
-ITP ss velgen met maxxis Spearz
-killswitch
-ART big frontbumper
-AC engineering racing nerf bars
-Kolpin handguards met spiegels
-Vapor teller
-twinair powerflow intake kit
-pc 5
-ART spoorverbreders
-Leovince x3 demper, CRD voorbocht
- bagagedrager
- motion pro draaigas
djwireless
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

Bericht door djwireless »

ik rij zelf met de dmc nog nooit geen problemen gehad met de politie je moet er ook niet als een gek langs rijden ik heb zelf geen quid cores
Het was de bedoeling slapend rijk te worden, maar ik kon de slaap niet vatten
Plaats reactie