De accu heeft 12,84V en toch is het starten niets. Alsof de accu plat is.
Bij het opzetten van het contact voelt het en klinkt het alsof water kookt.
Heb een vermoeden dat de regulator kapot is en dat het "kokend water" komt van de pomp van de EPS.
Maar zeker weten doe ik niets, mis heel veel technische kennis van de quad.
Dus ideeën zijn welkom.
Startproblemen Polaris
Re: Startproblemen Polaris
Bij contact op gaat de accu naar 12,05V
Geluid blijft
Geluid blijft
-
- Quad Master
- Berichten: 1600
- Lid geworden op: do 06 okt, 2011 19:39
- Locatie: ergens op een boerderij in nederland
Re: Startproblemen Polaris
Accu eens opladen? 12 volt is normaal gezien bijna altijd te weinig om te starten Je moet volgensmij minimaal iets in de richting van 13 volt hebben
yamaha raptor 350 : kenda klaw achterbanden, pro taper stuur, xtremeparts nerfbars
to-do: voorbanden vervangen, andere uitlaat+luchtfilter
to-do: voorbanden vervangen, andere uitlaat+luchtfilter
Re: Startproblemen Polaris
Bij contact uit en rode knop circuit onderbroken meet ik 14,92V
-
- Quadfanaat
- Berichten: 53
- Lid geworden op: do 29 dec, 2011 19:01
Re: Startproblemen Polaris
EPS is Electric Power Steering en dat maakt gebruik van een elektromotor dus niet met water of olie dus kan het ook niet koken.
Als je de startknop indrukt hoor je dan wel het startrelais of ook niet, Als je hem niet hoort moet je meten of de relais doorgeschakeld wordt als je de startknop ingedrukt heb. (Haal wel een accupool los) Als de startrelais goed is dan zou ik de accu volledig opladen en kijken of ie het nog steeds heeft. Als ie het nog steeds heeft moet je de contactpunten schuren van de min-kabels en plus-kabels die tussen de startmotor en accu verbinding maken. Als ie het dan nog steeds heeft dan is je accu stuk.
Als je de startknop indrukt hoor je dan wel het startrelais of ook niet, Als je hem niet hoort moet je meten of de relais doorgeschakeld wordt als je de startknop ingedrukt heb. (Haal wel een accupool los) Als de startrelais goed is dan zou ik de accu volledig opladen en kijken of ie het nog steeds heeft. Als ie het nog steeds heeft moet je de contactpunten schuren van de min-kabels en plus-kabels die tussen de startmotor en accu verbinding maken. Als ie het dan nog steeds heeft dan is je accu stuk.
Re: Startproblemen Polaris
Ga zo proberen. Jammer is enkel dat de accu vrij nieuw is (een paar maanden).
Van de EPS ik noem het "koken" aangezien het zo voelt en zo'n geluid geeft. Niet dat het op basis van water is. Maar kon het niet beter omschrijven.
Van de EPS ik noem het "koken" aangezien het zo voelt en zo'n geluid geeft. Niet dat het op basis van water is. Maar kon het niet beter omschrijven.
Re: Startproblemen Polaris
Ok, hij start.
Ik heb alles van de accu losgehaald en dan 5 min aan de oplader, alles weer vast en direct gestart.
Daarna was het nog een kunst om uit de kelder te komen.... (fantastische helling dankzij de architect...)
Maar dan echt genoten van de quad in de sneeuw!
Nog even de quad doorgemeten en was goed. Ook nog een keer geprobeerd nog eens te starten en dat ging goed. Nu even de komende dagen in de gaten houden.
Ik heb alles van de accu losgehaald en dan 5 min aan de oplader, alles weer vast en direct gestart.
Daarna was het nog een kunst om uit de kelder te komen.... (fantastische helling dankzij de architect...)
Maar dan echt genoten van de quad in de sneeuw!
Nog even de quad doorgemeten en was goed. Ook nog een keer geprobeerd nog eens te starten en dat ging goed. Nu even de komende dagen in de gaten houden.