Hierbij mezelf ook even voorstellen. Vorige week de nieuwe eigenaar geworden van een 200cc Bashan quad. helaas nog geen tijd gehad om foto's te maken. Ik had al een vraagje gesteld op het forum over een losse choke kabel. Nu blijken er nog een paar gebreken te zijn.
- Rechter achterwiel zwalkt. lijkt er op dat het in de band of de velg zit.
- Bevestigings beugeltje van de choke mist. hierdoor zit de kabel nu ook los.
- Er blijkt geen luchtfilter op te zitten.
Verder is hij helemaal prima
Toch vraag ik me een aantal dingen af die jullie misschien wat voor mij op kunnen helderen.
De standaard vertanding is 15-45 hierdoor trekt hij als een beest op maar ligt de top maar op 50kmh. Hierdoor moet er heel veel geschakeld te worden in de eerste 30/40 kmh. Als ik hier een 15-35 verhouding op zet zou dit dan veel beter moeten gaan of komt dit ook deels door het ontbreken van een luchtfilter en de zwalkende band?
Ook maar even voorstellen
Re: Ook maar even voorstellen
50 lijkt me wel heel traag, draait hij wel goed zo zonder luchtfilter?
Zou dit toch eerst even in orde brengen voor je begint de vertanding aan te passen.
Krijgt nu toch teveel lucht wss...
En die band is je eigen veiligheid, zeker in orde brengen
Mijn neef is tegen 30 gecrasht en had zijn 2 armer gebroken
Zou dit toch eerst even in orde brengen voor je begint de vertanding aan te passen.
Krijgt nu toch teveel lucht wss...
En die band is je eigen veiligheid, zeker in orde brengen
Mijn neef is tegen 30 gecrasht en had zijn 2 armer gebroken
Re: Ook maar even voorstellen
Ik zal zeker die band er af halen en kijken of het aan de band of de velg ligt. moeten sowieso andere banden op. Die trekker banden rijden totaal niet fijn op de openbare weg.