Hallo allemaal,
ik ben Bart, 47j, ik woon te Geel, ben gehuwd en heb twee volwassen zonen.
In mijn jonge(re) jaren heb ik enkele (baan)moto's gehad. Omdat dat niet echt mijn ding was ben ik overgeschakeld op enduro.
O.a. Honda XR, Suzuki DR en Yamaha WRF. Veel fun mee gehad, maar het kriebelde al een tijdje om eens een quad te proberen.
Omdat het quadgebeuren voor mij totaal nieuw is, zat ik toch met enkele vragen wat betreft de aankoop van een quad voor beginners. Via de zoekmachine op het het forum heb ik echter een antwoord gevonden op al mijn vragen. Oorspronkelijk was ik van plan om een 4x4 aan te schaffen, maar dan kom je automatisch bij de zwaardere quads uit. Uiteindelijk heb ik toch maar gekozen voor een lichtere 2x4. Een Kymco MXU 300 van twee jaar oud met nog geen 700km op de teller. Als dat een beetje meevalt zal er waarschijnlijk toch wel een zwaardere 4x4 in de plaats komen. Het beestje ziet er als nieuw uit. Ik had een foto willen bijzetten maar dat is me niet gelukt. (misschien iemand die dat eens simpel uitlegt en dan komt dat in orde)
Maar nu zit ik terug met enkele vraagjes:
1)Er zit een Franse handleiding bij. Heeft er iemand toevallig iemand een Nederlandstalige versie? Of waar kan ik die vinden?
Ik zou er ook graag een werkplaatshandboek van hebben. Nederlandstalig uiteraard.
2)Op de quad zit een "duimgas" Ik zou er héél graag een handgas van maken. Iemand ervaring mee om dat te veranderen?
Kan dezelfde gaskabel dan gebruikt worden of is die te lang of te kort?
Alvast bedankt voor alle reacties.
Nieuw, voorstellen en enkele vraagjes.
Nieuw, voorstellen en enkele vraagjes.
never drive faster than your guardian angel can fly
- yamahakoppel
- Quad GOD

Re: Nieuw, voorstellen en enkele vraagjes.
welkom
handleidingen zullen wel te vinden zijn denk dat andere kymco rijders u hier ook wel kunnen mee helpen
maar die duimgas zit er voor veiligheids redenen op, quad rijd is anders dan een moto, die leg je plat in de bocht en gaan. maar een quad is hangen en trekken om hem door de bocht te sleuren na wat oefenen is dat kinderspel
maar wil wel zeggen dat je moet werken en bij draaigas heb je de neiging om gas bij te geven in een linkse bocht bij duimgas heb je uw stuur stevig vast en gas controleer je met de duim is de eerste weken een krampachtige ervaring maar na een tijdje voel je dat niet meer duim is getraind
ik zou zeggen probeert het een tijdje
handleidingen zullen wel te vinden zijn denk dat andere kymco rijders u hier ook wel kunnen mee helpen
maar die duimgas zit er voor veiligheids redenen op, quad rijd is anders dan een moto, die leg je plat in de bocht en gaan. maar een quad is hangen en trekken om hem door de bocht te sleuren na wat oefenen is dat kinderspel
maar wil wel zeggen dat je moet werken en bij draaigas heb je de neiging om gas bij te geven in een linkse bocht bij duimgas heb je uw stuur stevig vast en gas controleer je met de duim is de eerste weken een krampachtige ervaring maar na een tijdje voel je dat niet meer duim is getraind
ik zou zeggen probeert het een tijdje
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
- Jason McCoy
- Quad GOD

Daar sluit ik me helemaal bij aan.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Alvast bedankt voor de reacties.
Ik heb ondertussen een deftige handleiding gevonden waarin ook het basisonderhoud staat. Is wel in het Engels maar dat is voor mij al veel duidelijker dan in het Frans.
Wat betreft het gas geven met de duim: het zal inderdaad wel zijn redenen hebben. Na zoveel jaren gas geven met een handvat is het wel aanpassen, maar ik ga toch proberen om het gewoon te worden.
Ik heb ondertussen een deftige handleiding gevonden waarin ook het basisonderhoud staat. Is wel in het Engels maar dat is voor mij al veel duidelijker dan in het Frans.
Wat betreft het gas geven met de duim: het zal inderdaad wel zijn redenen hebben. Na zoveel jaren gas geven met een handvat is het wel aanpassen, maar ik ga toch proberen om het gewoon te worden.
never drive faster than your guardian angel can fly