Yfz 450 aantal vragen ????????

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
skymen450
Toeschouwer
Toeschouwer

Yfz 450 aantal vragen ????????

Bericht door skymen450 »

Beste leden,

Sinds afgelopen zaterdag ben ik de trotse eigenaar van een Yamaha yfz 450 uit 2006 ik rij enkel op de weg niet op de crossbaan of iets dergelijks. ( foto's komen ongetwijfeld )

dus nu mij de vraag over de olie verversen moet dat ook om de 10 uur als je gewoon op de weg rijdt of enkel bij cross. en de zuiger om de hoeveel uur moet je die ongeveer vervangen had ergens gelezen 50 uur maar dat is op de cross baan geld dit ook voor op de weg bij minder intensief gebruik.

verder nog een vraag over mijn pinkers als ik mijn richting aanwijzer aan doe gaan de pinkers niet aan om me stuur zit zo kastje van start, noodlicht, normaal lich en de knipperlicht daar zit een ledje op die gewoon gaat branden als ik me knipperlicht aan doe maar ze branden niet iemand een idee??

mvg

Skymen
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Re: Yfz 450 aantal vragen ????????

Bericht door yamahakoppel »

olie om de 5 u en zuiger om de 30u is bij cross, op de weg kun je wel iets langer maar meer dan het dubbele zou ik niet doen
ik heb er al een paar weten sneuvelen op de weg door de jaren :roll: niet te hoog in toeren rijden en ook niet aan constante toeren rijden kunnen ze niet tegen welke tandwiel verhouding heb je

uw pinkers kan zijn dat je relais slecht is of een massa probleem kijk uw draden even na
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
skymen450
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door skymen450 »

Oke bedankt voor de info

Me tandwiel maat weet ik op het moment niet is in elk geval
Gewoon standaard van een yfz450 uit 2006

En ik ga ong 118 op me vapor teller
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

steek dan maar 16 tanden vanvoor en 36 vanachter rij je in veel lagere toeren
Groetjes Kris
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
skymen450
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door skymen450 »

yamahakoppel schreef:steek dan maar 16 tanden vanvoor en 36 vanachter rij je in veel lagere toeren

Geweldige tip ga ik zeker doen dankjewel

nu moet ik hem idd hoog in ze toere houden

Wat is dan ongeveer je snelheid en trekt die dan nog wel goed op ?
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

snelheid hangt ook af met welke maat banden je rijd
maar de meeste stoppen bij 135km/u op baan banden met spears banden 225/40/10

die trekt dat nog vlot is zelfs ene van forum die zijn tandwiel hub van zijn 450 heeft aangepast rijd nu met 16/31 tandwielen voor nog lagere toeren en die trekt nog mooi vlot weg wheelies zitten er niet echt meer in maar met 16/36 trek je nog wel een wheelie met wat ervaring
Groetjes Kris
minivtec
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door minivtec »

yamahakoppel schreef:olie om de 5 u en zuiger om de 30u is bij cross, op de weg kun je wel iets langer maar meer dan het dubbele zou ik niet doen
ik heb er al een paar weten sneuvelen op de weg door de jaren :roll: niet te hoog in toeren rijden en ook niet aan constante toeren rijden kunnen ze niet tegen welke tandwiel verhouding heb je

uw pinkers kan zijn dat je relais slecht is of een massa probleem kijk uw draden even na
Hier ben ik het toch niet mee eens, mijn yfz450 is van 2004 en draait nu op zijn 2 zuiger en de compressie is perfect en verbruikt geen olie. Ik denk dat hij nu dik 100 uur gedraaid heeft met deze zuiger en niks geen slijtage aan zuiger, nokkenassen enz, de eerste eigenaar heeft er amper mee gereden en de tweede eigenaar had hem als dagelijks gebruik op een grote boerderij.

Goede kwaliteit olie is wel van belang, deze misbruikt hij gewoon. Had eerst gewone volledige synthetische olie van kroon maar die was na 4-5 uur gewoon klaar en kan gewisseld worden, rij nu met Kroon Expulsa RR 10W40 en die is speciaal voor race motoren met extreme toerentallen. Is een €2 de liter duurder maar wissel nu pas bij 20 uur olie en dan is hij niet echt pik zwart dus zou nog langer kunnen.
Snelheid is niet gevaarlijk, het zijn je fouten die je dan maakt.

viewtopic.php?f=42&t=38445
ItsJohn
Quadrider
Quadrider

Bericht door ItsJohn »

Kleur zegt ook niet alles, het gaat de smering.
Plaats reactie