Blaster pinkers en kilometerteller

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
amoth007
Toeschouwer
Toeschouwer

Blaster pinkers en kilometerteller

Bericht door amoth007 »

Hallo iedereen,

Heb onlangs een yamaha blaster gekocht bouwjaar 2007. Ben zeer te spreken over de quad :D
Wel wil ik er momenteel de weg mee op. Er zaten al pinkers op gemonteerd, maar wanneer ik ze aanleg pinken de lichten mee :?

Mijn tweede probleem is de kilometerteller die niet reageert. Hij blijft de heele tijd op 0 staan. Er is al een nieuwe batterij ingestoken, contacten en magneet opgepoetst. Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn. Gaat om een Endurance Trailtech.

Grtz
Nicolas :wink:
mc_ti
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Re: Blaster pinkers en kilometerteller

Bericht door mc_ti »

Voor de pinkers zou ik eens de draden nagaan of er ergens geen fout tussen zou zitten bij ze te installeren
En voor de km teller is hier uw antwoord mss al
http://www.quadforumbenelux.com/viewtop ... ce#p435032" onclick="window.open(this.href);return false;

Best ook een een vapor kopen :lol:
We are Anonymous
We are Legion.
We do not forgive.
We do not forget.
Expect us
amoth007
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door amoth007 »

mc_ti schreef:Voor de pinkers zou ik eens de draden nagaan of er ergens geen fout tussen zou zitten bij ze te installeren
En voor de km teller is hier uw antwoord mss al
http://www.quadforumbenelux.com/viewtop ... ce#p435032" onclick="window.open(this.href);return false;

Best ook een een vapor kopen :lol:
Bedankt voor de info! Zal vanvond nog eens alle draden controleren die van en naar de pinkers lopen. Had inderdaad ook gezien dat er een scheurtje was in de kilometerteller, zit wel geen waterdamp in. Zou dit misschien het probleem kunnen zijn?
mc_ti
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door mc_ti »

Dat zou goed mogelijk zijn
We are Anonymous
We are Legion.
We do not forgive.
We do not forget.
Expect us
Jeroen1991
Quadracer
Quadracer

Bericht door Jeroen1991 »

Pinkers kan ook massa probleem zijn. Slechte aarding. Minkant van pinkers moet goed contact hebben met kader en kader met minkant batterij of rechtstreeks met batterij.
Yamaha Raptor 660R!
amoth007
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door amoth007 »

Jeroen1991 schreef:Pinkers kan ook massa probleem zijn. Slechte aarding. Minkant van pinkers moet goed contact hebben met kader en kader met minkant batterij of rechtstreeks met batterij.
Welja had gezien dat er geen batterij aanwezig was bij mijn quad. De massa van de pinkers was aangesloten op het bevestigingsstaaf van de voorste spatborden.
Jeroen1991
Quadracer
Quadracer

Bericht door Jeroen1991 »

Zonder batterij kunnen je pinkers niet werken normaal, pinkers hebben relatief veel stroom nodig, en die moet constant zijn, komende van de batterij.

(Normaal he, daarom was in mijn blaster ook een batterij gezet)
Yamaha Raptor 660R!
amoth007
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door amoth007 »

Jeroen1991 schreef:Zonder batterij kunnen je pinkers niet werken normaal, pinkers hebben relatief veel stroom nodig, en die moet constant zijn, komende van de batterij.

Ok bedankt. Zal best eens kijken voor een batterij te plaatsen en ze zo af en toe op te laden. :wink:
bonzaiking
Pro Quadrider
Pro Quadrider

Bericht door bonzaiking »

wat een onzin word hier verkocht :? ik rij al jaren op mn blaster ZONDER accu maar wel met knipperlichten
ik heb gewoon alles led geen probleem, nog iets als je een accu plaatst word deze gewoon opgeladen door
je motor tijdens het rijden :?
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Jason McCoy »

Jeroen1991 schreef:Zonder batterij kunnen je pinkers niet werken normaal, pinkers hebben relatief veel stroom nodig, en die moet constant zijn, komende van de batterij.

Kun je dat ook nader toelichten?
Volgens mij is dit namelijk niet helemaal waar. Ik dacht dat de spoel van je dynamo ruim voldoende stroom opwekte om pinkers te laten werken. 14V levert dat wel ofzo.
Ik heb net ff gekeken bij een brommer die ik hier nog heb staan en daarbij werken de pinkers ook. Brommer staat zonder accu dus dan moeten ze werken op de dynamo denk ik.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
mc_ti
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door mc_ti »

Jason heeft gelijk de dynamo of altenator geeft normaal genoeg stroom al ( anders kan de onteking ook niet werken) denk eerder dat het in de bekabeling slecht contact of slecht massa heeft denk eerder in deze richting moet worden gezocht :D
We are Anonymous
We are Legion.
We do not forgive.
We do not forget.
Expect us
amoth007
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door amoth007 »

Ok bedankt iedereen . Zal daar eens wat verder in zoeken ;)
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door yamahakoppel »

Jason McCoy schreef:

Kun je dat ook nader toelichten?
Volgens mij is dit namelijk niet helemaal waar. Ik dacht dat de spoel van je dynamo ruim voldoende stroom opwekte om pinkers te laten werken. 14V levert dat wel ofzo.
Ik heb net ff gekeken bij een brommer die ik hier nog heb staan en daarbij werken de pinkers ook. Brommer staat zonder accu dus dan moeten ze werken op de dynamo denk ik.

Weet niet hoe het is bij een blaster maar ik weet bij lowrider zijne banshee hangt ook alles aan de batterij omdat op rolantie alles maar weinig tot niet brand zelfs de achter lichten zeer gevaarlijk. als hij ergens stopte zag je amper zijn stoplicht en pinker die pinkte om de 20sec
Zijn voorste lichten gaan ook harder branden als hij vertrekt die hangen niet op de batterij
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
amoth007
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door amoth007 »

Is opgelost hoor. Heb er gewoon een batterij aangesloten en werkt perfect! Bedankt voor de info iedereen ;)
quadman19
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door quadman19 »

ik heb ook een baster zonder accu en als je led pinkers gebruikt is er geen probleem da gewone pinkers vragen te veel van de spoel
Laatst gewijzigd door quadman19 op ma 15 jul, 2013 15:36, 1 keer totaal gewijzigd.
suzuki lt80
yamaha blaster
Plaats reactie