yfz 450 Kapottt ?? :S

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
skymen450
Toeschouwer
Toeschouwer

yfz 450 Kapottt ?? :S

Bericht door skymen450 »

Heej iedereen

gister tijdens het rijden deed mijn yfz 450 uit het niets in 1 x raar ik reed rond de 90 en in een keer ging me blok happeren ofzo kreeg steeds soort van terugslag als of die uit vielt ik gelijk aan de kant gegaan en effe me blok laten afkoelen olie gecheckt was goed de voorste dan met die oliepeil stok de tank zonder oliepijl stok niet gecontroleerd. na 10 minuten wou ik weer verder ff proberen starte nog wel en na 40 m gereden wou ik er mee stoppen omdat die weer raar deed. ik aan de kant gegaan en wou gelijk niet meer starten elektrische start deed het niet je hoort nu enkel heel snel getik van een relais ofzo lijk het maar motorisch gebeurt er niks verder liet ik me broer me voortrekken met de auto viel de quad automatisch in ze versnelling terwijl ik hem neutraal had staan. en nu als het lampje neutraal aan staat staat die na mijn idee nog in ze 1 want je kan hem niet rollen.

best wel heel erg $%#@@#$@#%#$ dus.

iemand enige idee wat ik bedoel en wat het kan zijn

alvast bedankt

stefan
sjmallie94
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Contacteer:

Re: yfz 450 Kapottt ?? :S

Bericht door sjmallie94 »

Vast gelopen. Door laten afkoelen is weer los komen te zitten maar als weer warm werd begon het weer omdat alles beschadigt is, zal wel flink wat schade zijn omdat je opnieuw gestart hebt en weer stukje geprobeerd te rijden.
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white . :crossercool:

Suzuki my way of life Afbeelding

Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door yamahakoppel »

als je alternator kapot zou zijn raakt je batterij leeg waardoor je onsteking uit valt dit zou het stotteren kunnen verklaren
met de laatste adem uit je batterij heb je hem dan terug gestart maar onsteking haperde nog door platte batterij en hierdoor tikt uw startrelais

maar dat hem nu vast zou zitten is toch een teken dat hem kapot is. krijg je hem totaal niet uit versnelling ?

had je nu al andere tandwielen gezet voor lagere toeren
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
skymen450
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door skymen450 »

yamahakoppel schreef:als je alternator kapot zou zijn raakt je batterij leeg waardoor je onsteking uit valt dit zou het stotteren kunnen verklaren
met de laatste adem uit je batterij heb je hem dan terug gestart maar onsteking haperde nog door platte batterij en hierdoor tikt uw startrelais

maar dat hem nu vast zou zitten is toch een teken dat hem kapot is. krijg je hem totaal niet uit versnelling ?

had je nu al andere tandwielen gezet voor lagere toeren

heej nee die zou ik aanstaande vrijdag bestelllen met een set straat banden. nu eerst na de maak maar. Maar over me accu die was gewoon nog vol want kon wel me claxon gebruiken waar gewoon goed geluid uit kwam en niet beetje geknor of iets.

hopelijk snel weer op de weg morgen aantal dealers bellen bij mij in de buurt ( amsterdam ) of ze ook quad reperatie's doen
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Ardjuh »

Blok er zelf uit halen en naar (cross) motorzaak gaan.. quad blok is niet heel veel anders als een crossblok/motor blok. :wink:

Claxon doet het meestal nog wel op een slechte accu... maar start motor kan er niet zoveel vermogen meer uit trekken dan. :p

In beide gevallen moet het blok open, dus maakt niks uit.
No Can't Do!
-Laurens-
Pro Quadrider
Pro Quadrider

Bericht door -Laurens- »

Dat gebeurd er dus als je met een YFZ volle sleutel over de openbare weg rijdt :)
Zo'n quad is daar gewoon niet voor gemaakt, ook niet doen dus.

Wss heb je een vastloper op de cilinder, heb ik ook bij mijn YFZ (heb 'm gekocht met vastloper). Als je geluk hebt zijn je kleppen en krukas niet beschadigd. Voor een revisie mag je +- €1500 tellen als je het laat doen in een quadzaak.
Yamaha YFZ480Build in progress
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door yamahakoppel »

ik heb er door de jaren ook al een paar weten sneuvelen, was weer enkele jaren geleden maar komt ook wel omdat ik ze steeds minder over de weg zie en die er nog ene hebben zijn volledig aangepast en de eigenaars weten hoe ze hem moeten behandelen en onderhouden. constant hoge toeren is moordend voor die blokken
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
-Laurens-
Pro Quadrider
Pro Quadrider

Bericht door -Laurens- »

Zo is mijn YFZ ook stukgelopen. Die jongen van waar ik hem gekocht had was een kameraad met een Grizzly 700 aan het volgen, volle gas. Je kan raden wat er dan gebeurd!
Yamaha YFZ480Build in progress
erikalbring
Quad Master
Quad Master

Bericht door erikalbring »

tja, dan is t *klak* en klaar, trouwens schiet t al wat op met je yfz laurens?
yamaha raptor 350 :crosser: : kenda klaw achterbanden, pro taper stuur, xtremeparts nerfbars
to-do: voorbanden vervangen, andere uitlaat+luchtfilter
skymen450
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door skymen450 »

na een beetje rond gekeken te hebben van wat het probleem kan zijn vroeg ik me of dit het kan zijn
Throttle OveriRde System

iemand idee

alvast bedankt
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Jason McCoy »

Nee, het tors systeem kan er niet voor zorgen dat je blok vast gaat zitten.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
skymen450
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door skymen450 »

Jason McCoy schreef:Nee, het tors systeem kan er niet voor zorgen dat je blok vast gaat zitten.
ik weet ook niet zekker of die vast zit maar had gelezen dat de tors wel kan veroorzaken dat die gaat stotteren en niet meer aangaat ?
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Je kunt toch zo zien ofie vast zit. Bougie eruit, in de versnelling en duwen. Als i dan normaal draaid dan zit i niet vast.

Ik denk echter dat i wel een warmloper ofzo gehad heeft hoor
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
skymen450
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door skymen450 »

en met een vastloper lijkt mij dat als je op het startknopje drukt dat je wel wat moet horen het enigste wat ik hoor is me startrelais heel snel tikke ofzo zou dit het dan kunnen zijn ?

gr
stefan
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Nee dan zit je blok vast, anders zou je blok toch draaien?
Maar probeer eerst maar te duwen
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Plaats reactie