Ko vd berg quads Utrecht

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
RamonRaptor
Quadfanaat
Quadfanaat

Ko vd berg quads Utrecht

Bericht door RamonRaptor »

Hallo
Ik heb mijn raptor 700 daar in maart gekocht.
Ik zou over een tijdje een andere uitlaat er onder willen en een powercommander.
Alleen ik twijfel of het wel handig is om dat te laten doen bij hun.
Ik heb namelijk af en toe de indruk dat ze niet weten waar ze mee bezig zijn.
Heb iemand het daar laten doen hoor ik het graag.
Alle reacties zijn meer dan welkom
Groete
ItsJohn
Quadrider
Quadrider

Re: Ko vd berg quads Utrecht

Bericht door ItsJohn »

Hebben meer verstand van aanhangers :D
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Jason McCoy »

Hebben een dyno bank dat weet ik wel.
Mijn quad, quad van Jazzy en van nog meer mensen van t forum hebben hem daar laten afstellen.
Zelf heb ik de indruk dat hij niet perfect afgesteld staat. Maar daar kan ik me in vergissen.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
RamonRaptor
Quadfanaat
Quadfanaat

Ja dat idee krijg ik er ook dat ze meer van aanhangers snappen .
Ik kreeg van hun de informatie dat ik de wielbouten met 110 nm moest aantrekken, de eerste keer dat ik me wielen wou wisselen brak de eerste wielbout al af .....
Ik denk dat ik beter naar quadtuning.nl kan gaan die zitten in zeist en daar kreeg ik wel een goede indruk.
Kennen jullie die zaak ? :(
lexjeweetwel
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door lexjeweetwel »

(y)
XMR 1000
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Jason McCoy »

Die kennen we natuurlijk ook. Maar quadtuning is niet echt een dealer net als Ko. Je kunt beter wat verder rijden naar quadwinkel in barneveld. Dat is een echte dealer en kan alles voor je regelen. In Lunteren zit Wout Jacobs en die weet weer alles van motorblokken etc. Die kan zelfs special voor jou als je het nodig hebt een op maat gemaakte uitlaat leveren enzo. Is dan ook een echte motor tuner natuurlijk. Ook heeft hij een dyno bank ok de boel te laten afstellen. Die werkt zelfs met omgevingstemepartuur enzo. Vakman dus
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
FloR
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door FloR »

RamonRaptor schreef:Ja dat idee krijg ik er ook dat ze meer van aanhangers snappen .
Ik kreeg van hun de informatie dat ik de wielbouten met 110 nm moest aantrekken, de eerste keer dat ik me wielen wou wisselen brak de eerste wielbout al af .....
Ik denk dat ik beter naar quadtuning.nl kan gaan die zitten in zeist en daar kreeg ik wel een goede indruk.
Toch geen 110nm op de wielbouten van een raptor???
"Ne quad is voor janetten!"
petervee
Quadrider
Quadrider

Bericht door petervee »

Quadtuning heeft tegenwoordig een mobiele testkast waarmee hij op de weg
Met de omgevings weerstand de quad perfect kan afstellen en uitlezen.
Bel ze vrijblijvend voor info.
Its better to burn out then to fade away

About Valves:
A little loose is better then a little tight,unlike women
These valve get tighter the more you use them,again unlike women
RamonRaptor
Quadfanaat
Quadfanaat

Alleen het is wel dat ik bij Alkmaar woon en anders moet ik dat hele stuk er heen met een aanhanger en kan je ook niet knap doorrijden.
Maar wel goed om te weten als ik problemen heb ofzo wat andere niet kunnen oplossen kan ik daar natuurlijk altijd nog heen.

En Peter wat moet ik me daar precies bij voorstellen in het principe het zelfde als met dyno of kan je niet je pk's nms enzo meter ermee?
RamonRaptor
Quadfanaat
Quadfanaat

FloR schreef:
RamonRaptor schreef:Ja dat idee krijg ik er ook dat ze meer van aanhangers snappen .
Toch geen 110nm op de wielbouten van een raptor???
Dat zeiden ze en waren er van overtuigt, ze hadden het van yamaha opgekregen zeiden ze.
Maar het tegendeel bleek.... :(
Nu doe ik het met de helft :lol:
Grizzly700
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door Grizzly700 »

Jason McCoy schreef:Die kennen we natuurlijk ook. Maar quadtuning is niet echt een dealer net als Ko. Je kunt beter wat verder rijden naar quadwinkel in barneveld. Dat is een echte dealer en kan alles voor je regelen. In Lunteren zit Wout Jacobs en die weet weer alles van motorblokken etc. Die kan zelfs special voor jou als je het nodig hebt een op maat gemaakte uitlaat leveren enzo. Is dan ook een echte motor tuner natuurlijk. Ook heeft hij een dyno bank ok de boel te laten afstellen. Die werkt zelfs met omgevingstemepartuur enzo. Vakman dus

Hoezo geen echte dealer :? quadtuning doet ook alles behalve verkoop quads.
Tuurlijk zijn ze ook een echte dealer, alleen geen verkoop van quads maar verkoop van accessoires en onderdelen.

Heb zelf ook weinig goed gehoord over ko vd berg, mijn eigen quad stond ook totaal verkeerd afgesteld.
Aantal bekende waren er ook geweest en die stonden ook niet lekker afgesteld, we kwamen hier achter door de quads elders eens op de testbank te zetten.
petervee
Quadrider
Quadrider

Bericht door petervee »

RamonRaptor schreef:Alleen het is wel dat ik bij Alkmaar woon en anders moet ik dat hele stuk er heen met een aanhanger en kan je ook niet knap doorrijden.
Maar wel goed om te weten als ik problemen heb ofzo wat andere niet kunnen oplossen kan ik daar natuurlijk altijd nog heen.

En Peter wat moet ik me daar precies bij voorstellen in het principe het zelfde als met dyno of kan je niet je pk's nms enzo meter ermee?
Ze meten de verbranding bij iedere gas stand en iedere versnelling.
Om er vervolgens voor te kunnen zorgen dat hij in al deze gebieden optiemaal presteert.
De verbrandings gegevens worden gelogt op de computer doormiddel van grafieken. Voor zover ik weet komt er geen vermogens berekening uit.
Lijkt me overigens ook niet echt noodzakelijk na een powercommander en uitlaat.
Als je de cilinderkop of het blok bewerkt heb kan ik me voor stellen dat pk's belangrijk worden.
Een goede verbranding van de mengsel verhouding is voor het behoud van je blok.
Its better to burn out then to fade away

About Valves:
A little loose is better then a little tight,unlike women
These valve get tighter the more you use them,again unlike women
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Jazzy »

Ik heb mijn quad bij Ko vd Berg laten afstellen en dat hebben ze prima gedaan. Maar schade aan mijn achteraslagers en carrier wilden ze met originele Yamaha-onderdelen gaan repareren voor meer dan 600 euro. Terwijl een aftermarket carrier met lagers maar 200 euro hoeft te kosten en alle dealers die ik ken sowieso aftermarket lagersetjes voeren. Dan mis je toch een stukje meedenken wat ik wel vind bij bijvoorbeeld Quadtuning.nl en Quadwinkel.nl.

Maar uiteindelijk hebben ze wel een testbank staan voor quads en die zijn er niet veel in onze regio, denk dat wanneer het om een PowerCommander gaat ze ook geen echte fouten zullen maken.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
RamonRaptor
Quadfanaat
Quadfanaat

@ Jazzy. Zoiets heb ik ook mijn linker voorveer die lekt af en toe wat olie.
Alleen hun wouden het in eerste instantie niet naar kijken en zeiden dat ik waaschijnlijk een nieuwe moet.
Bullshit natuurlijk want dat moet te verhelpen zijn.
Ze kwamen met wen mooi prijsje van 830 euro :shock:
@ grizzly 700 moet nog ff goed nadenken maar denk dat ik ko een beetje ga vermeiden.
@ Peter klinkt wel goed en ik weet dat die gasten weten wat ze doen.
Alleen dat komt het volgende punt ik zou graag een dubbele pijp hebben , en zag de dmc twin force.
Maar hebben we hier wel goede Maps voor of heeft een van jullie er ook een gehad? Goede ervaringen meegehad?
RamonRaptor
Quadfanaat
Quadfanaat

@ John stónd je raptor een tijdje geleden niet bij quadtuning .nl?
Plaats reactie