raptor 660+verbrede as+spoorverbreders+wheelhubs

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
Nilz
Toeschouwer
Toeschouwer

raptor 660+verbrede as+spoorverbreders+wheelhubs

Bericht door Nilz »

Ik heb een vraag!

Ik heb dus een Raptor 660 maar wil die graag breder hebben. Nu heb ik 10j wielen achter met spoorverbreders ...

Wat ik zowiezo ga doen is 12j wielen kopen en spoorverbrders terug monteren !

Nu men vraag, is het mogelijk om ook een verbrede achteras te monteren en verbrede wheelhubs ? Of is dat te riskant en extreem veel slijtage ?

Iemand die het al heeft en eventueel fotos ?

Reuze benieuwd!

groeten en bedankt alvast
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Re: raptor 660+verbrede as+spoorverbreders+wheelhubs

Bericht door yamahakoppel »

ik heb het op mijne 700 dura blue 2+2 achteras extended hubs en spoorverbreders met 10" velgen zijn er meerdere op forum die dat hebben
jeroen1991 heeft dat op zijne 660 is dus te doen maar dan zou uw voorkant ook breder moeten zijn anders trekt het op niks
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Jeroen1991
Quadracer
Quadracer

Bericht door Jeroen1991 »

Ik heb geen verbrede as maar wel spoorverbreders en bredere wielhubs inderdaad, maar het feit dat ik die as niet heb is meer een geldkwestie dan schrik voor slijtage haha :D

Je zal wel af en toe je achteras lagers moeten vervangen dan, maar die kosten 25 euro dus dat is niet zo een probleem, alleen het werkje is ff kloten, maar dat gaat ook steeds beter :D

Wat de voorkant betreft, ik denk dat mijn voorste wielen met spoorbreders nu iets minder breed zijn als vanachter de hubs en verbreders (wel lager gelegd waardoor de voorkant ook breder wordt) dus ik denk dat met een verbrede as je wielen vanachter breder zijn, maar dat is normaal, lijkt me geen supergroot verschil te gaan zijn.

Slijtage waar ge wel rekening mee moet houden nog: banden! Want dat is super driften op het droge :lol:
Yamaha Raptor 660R!
joshuawervik
Quadrider
Quadrider

Bericht door joshuawervik »

Ik rij met een megaspeed achterass +10 verbrede hubs + 10 EN spoorverbreders +9
En heb daar geen problemen mee gewoon de lagers die vlugger slijten en mijn velgen zijn ook 12 j. Dus is zeker geen probleem
Mvg joshua
banshee
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde

Bericht door tjobbie »

waarom zouden lagers sneller slijten?
lijkt me sterk.
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door yamahakoppel »

de krachten op uw as worden hoger vringt harder in de bochten en omdat je minder snel kantelt ga je sneller door de bochten rijden waardoor de krachten ook al hoger zijn en je gaat meer driften :engel:
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde

Bericht door tjobbie »

Dat er meer torsiekracht op de as komt is logisch, maar dit heeft niets met de lagers van doen.
Dat je door de bochten meer krachten op je lagers brengt door de verbreding is betwijfeld.
Als je met een normale as de bocht om moet en daardoor veel sneller op 2 wielen de bocht door gaat lijkt me net zo belastend voor de lagers.
+ normaal als je de bocht doorgaat verplaatst je je gewicht zodat de kracht op de lagers minimaal blijft.

misschien zal er wat verschil in zitten maar verwacht dat het minimaal zal zijn.

Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk 4
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Raptorrrrr
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Raptorrrrr »

Hoi mij vraag is hoevee cm is een 4+4 as en een 5+5
As van een rapot 660
Darkzero
Quadrider
Quadrider

Bericht door Darkzero »

4+4 betekent 4 inch aan iedere kant breder dus 8 inch in totaal. Van inch naar cm is x2,54 dus dat komt op 20,32cm. 5+5 komt zo dus op 25,4cm in totaal breder dan standaard

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Plaats reactie