hey allemaal,
rij ondertussen al 12jaar met quads, (blaster, polaris500, kawasaki400, yamaha700)
en dacht morge een yfz450r (van 2009) te halen om wat plezier te maken op parcour of om af en toe is een wedstrijdje mee te pikke (als amateur)
nuja, na al die jaren heb ik al verstaan dat het onderhoud niet echt te vergelijken valt, van die van men 700R (waar na ondertussen 25.000 km nog niet veel kosten zijn aan geweest)
dus de vraag, is het wel een verstandige keuze? en vooral, wat zijn de onderhoudsintervals (dus er word mee op parcour gereden, maar daarom niet meteen competitie)
grtzz
yfz 450r
Re: yfz 450r
Een yfz450r is gewoon een wedstrijd quad en heeft daarom ook meer onderhoud nodig als bijvoorbeeld een raptor 700
Het is van belang dat je alles na het rijden goed schoon maakt en smeert, ook regelmatig lagers smeren.
luchtfilter schoonmaakt na elke keer op de crossbaan te zijn geweest.
En regelmatig de olie verversen samen met het olie filter 5-15 rij uren.
Zuiger word geadviseerd bij 30 uur, zelf zit mijn zuiger er al 70+ uur in en gewoon goede compressie waardes tijdens de meetingen.
En voor de rest gewoon zorgen dat hij in top conditie blijft met onderhoud net zoals een raptor enz.
Het is van belang dat je alles na het rijden goed schoon maakt en smeert, ook regelmatig lagers smeren.
luchtfilter schoonmaakt na elke keer op de crossbaan te zijn geweest.
En regelmatig de olie verversen samen met het olie filter 5-15 rij uren.
Zuiger word geadviseerd bij 30 uur, zelf zit mijn zuiger er al 70+ uur in en gewoon goede compressie waardes tijdens de meetingen.
En voor de rest gewoon zorgen dat hij in top conditie blijft met onderhoud net zoals een raptor enz.
-
- Quad Expert
Re: yfz 450r
Let wel op een 2009 yfz450r kan 3 jaar gebruikt zijn om wedstrijden te rijden en eigenlijk gewoon helemaal op zijn
van binnen al hoewel de buitenkant er nog netjes uit kan zien.
Oftewel houd er wel rekening mee dat die bij aanschaf gelijk helemaal gereviseerd moet worden zodat je weet
dat je materiaal goed is...
van binnen al hoewel de buitenkant er nog netjes uit kan zien.
Oftewel houd er wel rekening mee dat die bij aanschaf gelijk helemaal gereviseerd moet worden zodat je weet
dat je materiaal goed is...
No Can't Do!