Nieuwe voorband(en)
Nieuwe voorband(en)
In de zomer heb ik bij iemand op het forum hier een setje banden en originele velgen gekocht voor m'n ltz400 omdat er crossbanden oplagen en ik alleen maar op de weg rij.
Na een goeie 1000km is dit het resultaat vooraan:
https://www.dropbox.com/s/gwynewy7sktj6 ... 0%2027.jpg
https://www.dropbox.com/s/tejp3fsbgj82q ... 0%2038.jpg
https://www.dropbox.com/s/p6h1nm7damr4u ... 0%2049.jpg
Zoals jullie kunnen zien is de band op foto 2 volledig naar de knoppen.
Hoe is dit mogelijk?
Het spoor is perfect afgesteld, daar ben ik 100% zeker van want dit is nagekeken door iemand van op het forum en ook in quadshop alken.
Zou de velg slecht uitgebalanceerd zijn of wat kan er krom zijn aan de quad zelf? a-armen?
Ter info:
de voorvelgen zijn de originele 10x5.5
de voorbanden zijn maxxis C9272 175/70-10 (21x7-10)
de achtervelgen zijn de orginele 9x8
de achterbanden zijn maxxis C9273 215/50-9 (20x10-9)
Nu had ik ondertussen een nieuwe voorband besteld bij quadfun.
Ik wilde er zo weinig mogelijk geld aan uitgeven omdat ik volgend jaar het set SET1012 bij hen wil bestellen:
voorvelgen 10x8 met spearz 195/50-10 en achtervelgen 10x12 met spearz 255/40-10.
Nu zie ik dat als ik de band op foto 2 zou vervangen dit wel een enorm verschil is in profiel met de band op foto 3.
Ik zou nog een extra voorband kunnen bestellen van hetzelfde type en beide vervangen maar ik zou dus volgend jaar liefst met bovenstaande set rondrijden.
Ik zou het dan zonde vinden om nog eens een extra band te bestellen aangezien de achterbanden eind volgend jaar zeker ook wel aan vervanging toe zijn.
De volledige set is mij op dit moment te duur, ik zou deze volgende zomer willen kopen met mijn vakantiegeld.
Nu dacht ik om de bestelde band terug te sturen en vooraan de velgen en de spearz te bestellen van dat set. Dat zou nu nog net binnen mijn budget passen. Tegen de zomer zou ik dan deel 2 voor achteraan bestellen.
maar... ik rij dus nu vooraan rond met 21x7-10 en dat zou dan 18x8-10 worden met de nieuwe set oftewel 3inch lager?
Resultaat zou dan zijn dat 'm wel redelijk met z'n neus de grond in duikt denk ik???
Hoe resulteert dit in rijgedrag? Ik heb de standaardveren en deze staan nu op z'n laagst. Wat bij een ltz400 heel hoog is vind ik...
Na een goeie 1000km is dit het resultaat vooraan:
https://www.dropbox.com/s/gwynewy7sktj6 ... 0%2027.jpg
https://www.dropbox.com/s/tejp3fsbgj82q ... 0%2038.jpg
https://www.dropbox.com/s/p6h1nm7damr4u ... 0%2049.jpg
Zoals jullie kunnen zien is de band op foto 2 volledig naar de knoppen.
Hoe is dit mogelijk?
Het spoor is perfect afgesteld, daar ben ik 100% zeker van want dit is nagekeken door iemand van op het forum en ook in quadshop alken.
Zou de velg slecht uitgebalanceerd zijn of wat kan er krom zijn aan de quad zelf? a-armen?
Ter info:
de voorvelgen zijn de originele 10x5.5
de voorbanden zijn maxxis C9272 175/70-10 (21x7-10)
de achtervelgen zijn de orginele 9x8
de achterbanden zijn maxxis C9273 215/50-9 (20x10-9)
Nu had ik ondertussen een nieuwe voorband besteld bij quadfun.
Ik wilde er zo weinig mogelijk geld aan uitgeven omdat ik volgend jaar het set SET1012 bij hen wil bestellen:
voorvelgen 10x8 met spearz 195/50-10 en achtervelgen 10x12 met spearz 255/40-10.
Nu zie ik dat als ik de band op foto 2 zou vervangen dit wel een enorm verschil is in profiel met de band op foto 3.
Ik zou nog een extra voorband kunnen bestellen van hetzelfde type en beide vervangen maar ik zou dus volgend jaar liefst met bovenstaande set rondrijden.
Ik zou het dan zonde vinden om nog eens een extra band te bestellen aangezien de achterbanden eind volgend jaar zeker ook wel aan vervanging toe zijn.
De volledige set is mij op dit moment te duur, ik zou deze volgende zomer willen kopen met mijn vakantiegeld.
Nu dacht ik om de bestelde band terug te sturen en vooraan de velgen en de spearz te bestellen van dat set. Dat zou nu nog net binnen mijn budget passen. Tegen de zomer zou ik dan deel 2 voor achteraan bestellen.
maar... ik rij dus nu vooraan rond met 21x7-10 en dat zou dan 18x8-10 worden met de nieuwe set oftewel 3inch lager?
Resultaat zou dan zijn dat 'm wel redelijk met z'n neus de grond in duikt denk ik???
Hoe resulteert dit in rijgedrag? Ik heb de standaardveren en deze staan nu op z'n laagst. Wat bij een ltz400 heel hoog is vind ik...
Re: Nieuwe voorband(en)
zul je wel meer bochtjes naar rechts maken dan naar links denk ik
dan heeft je rechterband meer te lijden dan de linker ... (rechts wordt op de weg geduwd en links komt omhoog met flinke snelheden door de bocht)
zo te zien is je spanning ook aan de hoge kant, meeste slijtage in het midden van het profiel
dan heeft je rechterband meer te lijden dan de linker ... (rechts wordt op de weg geduwd en links komt omhoog met flinke snelheden door de bocht)
zo te zien is je spanning ook aan de hoge kant, meeste slijtage in het midden van het profiel
- Jason McCoy
- Quad GOD

1,5 inch lager he. Je moet het wel delen door 2 want de helft van die 3 inch zit boven op t wiel.
Gaat dus prima
Gaat dus prima
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
denk niet echt dat het aan het aantal genomen bochtjes ligt. ik rij zowat altijd dezelfde route naar 't werk en dat komt zo wat overeen uit.
spanning is 0,6 zoals mij aangeraden is. is dit teveel?
misschien de velg slecht uitgebalanceerd?
is het eigenlijk beter dat de voorkant of de achterkant lager ligt? wat voor effect heeft dit op het weggedrag? of is voor en achter gelijk het beste?
spanning is 0,6 zoals mij aangeraden is. is dit teveel?
misschien de velg slecht uitgebalanceerd?
is het eigenlijk beter dat de voorkant of de achterkant lager ligt? wat voor effect heeft dit op het weggedrag? of is voor en achter gelijk het beste?
- Jason McCoy
- Quad GOD

achter een fractie kager is het gunstigst. Je hebt t dan wel over de stand van het frame he
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
dan zou 't toch vooraan lager worden dan achteraan als ik 18x8-10 leg. minder gunstig dus? welk effect heeft dit op rijgedrag?
- Jason McCoy
- Quad GOD

Daar word i zenuwachtig van.
Maar stond dr hier laatst niet zo setje met spears tekoop aangeboden?
Maar stond dr hier laatst niet zo setje met spears tekoop aangeboden?
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
ai en ik vind dat hij nu al zenuwachtig rijdt. maar dat kan misschien liggen aan versleten banden of ander probleem waar ik dus nog naar op zoek ben (jij mss enig idee? hoe is dit kunnen gebeuren met m'n banden?)
ja hier stond een setje met itp velgen. had al gevraagd achter de maat maar geen reactie. en itp heeft ook geen 10x12 in hun gamma dacht ik. zou echt de opgegeven maten willen van mijn post bovenaan.
ja hier stond een setje met itp velgen. had al gevraagd achter de maat maar geen reactie. en itp heeft ook geen 10x12 in hun gamma dacht ik. zou echt de opgegeven maten willen van mijn post bovenaan.
- yamahakoppel
- Quad GOD

vanvoor lager dan word hem zenuwachtig, vanachter lager blijft hem stabieler en bij extreem lager dan vanvoor gaat hem zwaarder sturen maar blijft hem wel rechtdoor rijden zonder handen
ik zou uw spoor toch eens nakijken lijkt mij iets te ver open te staan volgens slijtage patroon. had jij onlangs ook geen probleem gehad dat je quad kraakte
http://www.quadforumbenelux.com/viewtop ... 60#p554360" onclick="window.open(this.href);return false;
als dat wiel constant zou bewegen geeft ook meer slijtage best alles eens nakijken op speling en een 3de mening van uw spoor vragen ( ik heb enkel weekends tijd
)
ik zou uw spoor toch eens nakijken lijkt mij iets te ver open te staan volgens slijtage patroon. had jij onlangs ook geen probleem gehad dat je quad kraakte
http://www.quadforumbenelux.com/viewtop ... 60#p554360" onclick="window.open(this.href);return false;
als dat wiel constant zou bewegen geeft ook meer slijtage best alles eens nakijken op speling en een 3de mening van uw spoor vragen ( ik heb enkel weekends tijd
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
- Jason McCoy
- Quad GOD

Je hebt ook eens aangegeven dat hij raar remde. Kan natuurlijk ook zijn dat je rechter wiel continue iets aan het remmen is he
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
dit is niet "extreem" lager vooraan denk ik hè...?
ik denk echt wel dat het spoor goed staat aangezien zowel bram gielen van hier op 't forum (en bij jou in de buurt) als een mechanieker bij de quadshop ernaar gekeken heeft.
dat kraken is er idd nog altijd. ik heb sindsdien niet meer gereden. daarom dat ik nu ook die band besteld had en wilde die meenemen naar de quadshop en dan daar laten opleggen en terwijl dat probleem met kraken (lagers? remcilinder, ...?) laten nakijken. ik voelde m'n remhendel altijd bewegen als ik deze aanraakte tijdens 't rijden. maar dat is pas de laatste rit begonnen
waar zou speling op kunnen zitten?
mijn gedacht was dus ook dat er meer scheelde aangezien:
-rechts op de foto de band naar de knoppen is
-links op de foto ik met dat "kraken" zit.
kan er niets iets krom zijn ofzo dat dit alles veroorzaakt heeft?
en kris ja, als je tijd en zin hebt in het weekend om eens te komen kijken ernaar, altijd welkom. ik woon in diepenbeek dus niet zover van jou af.
ik ben zo'n beetje ten einde raad eerlijk gezegd
ik denk echt wel dat het spoor goed staat aangezien zowel bram gielen van hier op 't forum (en bij jou in de buurt) als een mechanieker bij de quadshop ernaar gekeken heeft.
dat kraken is er idd nog altijd. ik heb sindsdien niet meer gereden. daarom dat ik nu ook die band besteld had en wilde die meenemen naar de quadshop en dan daar laten opleggen en terwijl dat probleem met kraken (lagers? remcilinder, ...?) laten nakijken. ik voelde m'n remhendel altijd bewegen als ik deze aanraakte tijdens 't rijden. maar dat is pas de laatste rit begonnen
waar zou speling op kunnen zitten?
mijn gedacht was dus ook dat er meer scheelde aangezien:
-rechts op de foto de band naar de knoppen is
-links op de foto ik met dat "kraken" zit.
kan er niets iets krom zijn ofzo dat dit alles veroorzaakt heeft?
en kris ja, als je tijd en zin hebt in het weekend om eens te komen kijken ernaar, altijd welkom. ik woon in diepenbeek dus niet zover van jou af.
ik ben zo'n beetje ten einde raad eerlijk gezegd
- Jason McCoy
- Quad GOD

Ik denk dat je voorremmen niet goed werken en daardoor 1 band remd en hij dus als het waren gaat slepen. Als die band veel warmer word dan de andere word hij zachter en gaat hij dus slijten.
Voor zover ik zo kan zien staat het spoor prima.
Ik zou die wielen gewoon halen als ik jou was. Komt i echt te laag kun je altijd nog je link achterop omdraaien waardoor de kont naar beneden komt. Uiteindelijk wil je de hele quad toch gaan verlagen
Voor zover ik zo kan zien staat het spoor prima.
Ik zou die wielen gewoon halen als ik jou was. Komt i echt te laag kun je altijd nog je link achterop omdraaien waardoor de kont naar beneden komt. Uiteindelijk wil je de hele quad toch gaan verlagen
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
is het dan echt niet mogelijk dat er nog iets anders scheelt waardoor de band er zo uitziet? iets krom, wat dan ook?
klopt het dat de bandendruk 0.6 ok is?
ik ga idd het set velgen en banden vooraan bestellen denk ik en dan volgend jaar het set achteraan.
bedoeling is idd dat hij breder en lager komt te staan dus die set velgen en wielen, kw veren, blokjes en link en mss hubs achteraan. spoorverbreders heb ik al rondom.
maar toch kris, als je tijd hebt zou ik het erg appreciëren als je er eens wil naar kijken. misschien dat jij uitsluitsel kan geven over wat het gekraak net is (lagers of remcilinder), waarom de band afgesleten is en of het spoor echt wel ok staat.
dan zou ik dus binnen de 14 dagen mijn bestelde band moeten terugsturen naar quadfun. iemand enig idee wat de goedkoopste manier is?
klopt het dat de bandendruk 0.6 ok is?
ik ga idd het set velgen en banden vooraan bestellen denk ik en dan volgend jaar het set achteraan.
bedoeling is idd dat hij breder en lager komt te staan dus die set velgen en wielen, kw veren, blokjes en link en mss hubs achteraan. spoorverbreders heb ik al rondom.
maar toch kris, als je tijd hebt zou ik het erg appreciëren als je er eens wil naar kijken. misschien dat jij uitsluitsel kan geven over wat het gekraak net is (lagers of remcilinder), waarom de band afgesleten is en of het spoor echt wel ok staat.
dan zou ik dus binnen de 14 dagen mijn bestelde band moeten terugsturen naar quadfun. iemand enig idee wat de goedkoopste manier is?
- yamahakoppel
- Quad GOD

ben vandaag zijn quad gaan bekijken
de band is echt abnormaal schuin gesleten spoor stond naar mijn gedacht iets te dicht iets verder open gezet maar na test rit leek het mij toch iets te ver open staan hoewel als ik er een lat langs hield stond hem volgens de lat toch iets dicht
wat ook raar bleek te zijn als we met 2 vanvoor erop gingen staan gaat normaal het spoor dicht maar 1 wiel bleef mooi recht staan en het andere ging wel dicht en dat was juist het fel afgesleten wiel en het stuur hielden we mooi recht
blijkbaar heeft hij wat speling op zijn wiel lagers wiel beweegt iets als je er aan breekt maar heb de wielhub los gehad lagers voelen goed aan en centermoer zat mooi vast het andere wiel heeft geen speling
armen zelf hebben geen speling
de band is echt abnormaal schuin gesleten spoor stond naar mijn gedacht iets te dicht iets verder open gezet maar na test rit leek het mij toch iets te ver open staan hoewel als ik er een lat langs hield stond hem volgens de lat toch iets dicht
wat ook raar bleek te zijn als we met 2 vanvoor erop gingen staan gaat normaal het spoor dicht maar 1 wiel bleef mooi recht staan en het andere ging wel dicht en dat was juist het fel afgesleten wiel en het stuur hielden we mooi recht
blijkbaar heeft hij wat speling op zijn wiel lagers wiel beweegt iets als je er aan breekt maar heb de wielhub los gehad lagers voelen goed aan en centermoer zat mooi vast het andere wiel heeft geen speling
armen zelf hebben geen speling
Groetjes Kris
- Jason McCoy
- Quad GOD

Als hij aan 1 kant veranderd van spoor betekend dat dat er speling zit op de stuurstang volgens mij. Maar dat verklaard nog niet waarom t wiel dan scheef staat. Dat kan dan alleen betekenen dat:
- het frame krom is
- bovenste a-arm een klap heeft gehad
- de wielnaaf, of tenimste dat gietzijeren ding waar de fussees in geschroefd zijn krom is.
- het frame krom is
- bovenste a-arm een klap heeft gehad
- de wielnaaf, of tenimste dat gietzijeren ding waar de fussees in geschroefd zijn krom is.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland