yamaha raptor defecte krukas

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Tom123
Toeschouwer
Toeschouwer

yamaha raptor defecte krukas

Bericht door Tom123 »

Beste leden,

Ik heb een raptor 700 gekocht waarvan de krukas defect is,
wat moet er vervangen worden volgens jullie? Natuurlijk de krukas. Maar hoe kan ik zien of de distributie ketting vervangen moet worden en wat is volgens jullie ook een punt om goed te controleren of te vervangen?

groeten Tom
bonzaiking
Pro Quadrider
Pro Quadrider

Re: yamaha raptor defecte krukas

Bericht door bonzaiking »

je kan het beste even contact opnemen met mx jake van het forum das de expert hier :bier:
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Jason McCoy »

Gewoon t blok een gehele revisie geven. Dan weet je zeker dat t goed is.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Tom123
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Tom123 »

Maar dan is het misschien beter om een compleet nieuw blok te kopen?
Tom123
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Tom123 »

P.s waar kan ik goedkopen onderdelen kopen ? Regio noordbrabant of internet.
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Een nieuw blok kopen is wel duurder dan zelf reviseren natuurlijk. Je oonderdelen scoor je op hetquadhuis.nl
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door JohnBeton »

voor de prijs van een distributieketting zou ik niet twijfelen, als het blok nu open ligt zou ik de ketting mee vervangen.
jeoentjuh
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door jeoentjuh »

van waar in brabant kom je
suzuki ltr450

Donut ATV Racing team

Sponsored by :

www.pretec.nl Pretec precisietechniek
www.colijnbv.com Colijn straal en coatingen
www.elfracing.nl Van dijck MX Product
www.bakkerbart.nl/winkels/cuijk/louis-jansenplein-16 bakker bart cuijk

www.donutracing.webs.com
lieve heer laot ut gauw avond worre ut liefst nog veur de middag
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Ardjuh »

Krukas kapot kan verschillende dingen zijn...

Beste is om het blok helemaal open te laten halen en na te laten kijken, waarschijnlijk is het je drijfstang lager. Drijfstang zit erop geperst, hier kun je weer een nieuw lager in laten zetten. Dan zou die weer goed kunnen zijn.

Nokkenas ketting kun je zien aan je ketting spanner, hoeveel kliks er nog over zijn is hoe ver je ketting versleten is. Als er bijna geen kliks meer over zijn (minder als 5 dacht ik) word het tijd om hem te vervangen. :wink: (standaard regeltje om zelf snel te controleren...)

Maar als het blok toch open gaat, zou ik ook gelijk die nokkenas ketting/distributie ketting vervangen. Waarschijnlijk even je cilinder controleren/honen en gelijk dan ff nieuwe zuiger erin.. kun je weer ff mee :wink:

Barts powersport kent wel goede monteur voor raptors (Kaatsheuvel zit die man), die doet niet anders. :p
No Can't Do!
Tom123
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Tom123 »

Bedank voor de info heren!
Kev006
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door Kev006 »

Ardjuh schreef:Krukas kapot kan verschillende dingen zijn...

Beste is om het blok helemaal open te laten halen en na te laten kijken, waarschijnlijk is het je drijfstang lager. Drijfstang zit erop geperst, hier kun je weer een nieuw lager in laten zetten. Dan zou die weer goed kunnen zijn.

Nokkenas ketting kun je zien aan je ketting spanner, hoeveel kliks er nog over zijn is hoe ver je ketting versleten is. Als er bijna geen kliks meer over zijn (minder als 5 dacht ik) word het tijd om hem te vervangen. :wink: (standaard regeltje om zelf snel te controleren...)

Maar als het blok toch open gaat, zou ik ook gelijk die nokkenas ketting/distributie ketting vervangen. Waarschijnlijk even je cilinder controleren/honen en gelijk dan ff nieuwe zuiger erin.. kun je weer ff mee :wink:

Barts powersport kent wel goede monteur voor raptors (Kaatsheuvel zit die man), die doet niet anders. :p
Nadeel bij een 700. Die krukaslager krijg je er niet uit !! Ongeveer de enige blok waar je die er niet uit krijgt blijkbaar (alhoewel er hier blijkbaar toch mensen zijn die het zouden kunnen, ma heb ze nooit in real life ontmoet). Dus moet je de volledige krukas vervangen. Dan moet je ook kijken of er niet te veel ijzer gruis het cilinder huis heeft beschadigd. want dan moet je dit ook laten bewerken. En als je dat doet moet je ook kijken of de cilinder zelf niet beschadigd is.
Ik heb het al 2x laten doen. En Yamaha is hier pokke duur in die onderdelen geworden. De onderdelen alleen al ben je nieuw 1500€ aan kwijt als je dat nu nieuw moet kopen. ik heb 1x een nieuwe quad gekocht hierdoor. En 1x heb ik het door m'n dealer laten doen en was het 2400 €.
Drive high so you can fly...

Quad rijders Limburg:
http://www.facebook.com/#!/group.php?gid=211516494973
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Wout Jacobs revisie in Lunteren kan het wel hoor. Hij heeft me toevallig 2 weken geleden precies laten zien hoe hij het doet. Die kan eventueel je hele blok een revisie geven voor een mooi prijsje
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Ardjuh »

Je hebt een krukas lager... en een drijfstang lager. Zijn 2 totaal verschillende dingen, drijfstang lager is idd niet zomaar te vervangen. Dan moet je de krukas uit elkaar persen, zijn genoeg mensen die dat kunnen... een dealer kan het vaak niet omdat het niet zijn core business is.... en een nieuwe krukas verkopen is snel goed geld verdienen, drijfstang lager vervangen moet je voor werken. :wink:
Als je beetje handig bent en een pers hebt zou je het zelf ook kunnen doen.

Krukas lager vervangen kan een dealer wel, niet zo heel spannend! :lol:
No Can't Do!
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Jij maakt t wel heel spannend Ard, maar als je het goed doet vervang je niet het ene wel en het ander niet he. En revisie is revisie dus alles vervangen
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Ardjuh »

Jason McCoy schreef:Jij maakt t wel heel spannend Ard, maar als je het goed doet vervang je niet het ene wel en het ander niet he. En revisie is revisie dus alles vervangen
Tjah 2400 euro, daarvoor moet je wel paar weken moeilijk gelopen hebben :lol: (ik was +/- 500 kwijt voor zelfde)

Nee, zeg alleen dat er verschil is tussen drijfstang langer en krukas lager. Wat je met vervangen doet is mij een worst :lol:

Hangt af hoe je je onderhoud geplant hebt... als die preventief open gaat zeg om de 40-60 uur, dan hoef je niet alles te vervangen alleen wat buiten de spec's valt of waar een "expert aan twijfelt".
No Can't Do!
Plaats reactie