problemen met uitlijning yamaha blaster

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
streetblasterke200
Toeschouwer
Toeschouwer

problemen met uitlijning yamaha blaster

Bericht door streetblasterke200 »

sinds kort heb ik mijn yamaha blaster verlaagd maar nu heb ik problemen met de uitlijning ervan, ik heb al alles geprobeerd maar tevergeefs lukt dit me niet.. ik heb het gebrobeerd met een 100% rechte alu koker,touw,laser..
maar het valt me op dat er een verschil van zelf 2cm opzit van achtervelg naar voorvelg (binnemaat uiteraard)
dus de achteras staat scheef of de achterbrug of is dit normaal dat de achteras nooit 100% recht kan staan? en dit kan nauwlijks afgesteld worden want de achteras kan alleen maar voor of achteruit :x en zo kan ik nooit een goeie uitlijning krijgen natuurlijk als de achteras scheef staat tegen over de voorwielen. I / zo is de stand van de wielen maar dan overdreven.
de kortste binnemaat is de linkse kant die van het tandwiel dus, Kan het zijn dat de as van de achterbrug uitgesleten is door de krachten van de ketting of is dit een naald gelagerde achterbrug? iemand die hier iets meer over weet of is mijn achterbrug voor het schroot :?
cor
Quadrunner
Quadrunner

Re: problemen met uitlijning yamaha blaster

Bericht door cor »

de achteras staat bijna altijd uit de midden
vraag me niet waarom :?:
heb de mijne met een alu koker gedaan en het verschil meegenomen met het afstellen
let wel staat de quad achter hoger dan van voor krijg je hem bijna nooit goed
streetblasterke200
Toeschouwer
Toeschouwer

ja oke dat weet ik dat de as nooit perfect in het midden staat maar mijn as staat gewoon scheef tov de voorwielen, was een crossquad dus er zal wel iets scheef staan :cry:
raar want voor dat ik hem verlaagd had reed die nochtans goed,zocht wel wat spoor maar kon er mee rijden, nu gaat dit echter niet meer :x zelf met het blote oog kan je zien dat de as scheef staat :|
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door yamahakoppel »

zover ik uit uw eerdere berichten heb gelezen heb je voorkant meer verlaagd dan achterkant dit gaat altijd problemen geven

weet niet hoe het spansysteem van uw ketting juist bij een blaster is maar als het gelijk bij een warrior is boven en onder een lange schroef en onderkant 2 spanschroeven dan is het mogelijk om de as scheef te zetten

je zegt dat het een cross quad geweest is dan is het ook mogelijk dat er iets krom is
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
streetblasterke200
Toeschouwer
Toeschouwer

Het span systeem bestaat uit 2 horizontale assen en 2 stelschroeven,
Ik kan maar een paar mm regelen :?
Achteraan op de wielen is er wel en flinke deuk in de velg te zien dus
Waarschijnlijk een klap gehad :verymad:

Grts
Plaats reactie