Snelheid Tgb Blade 500
Snelheid Tgb Blade 500
Heeft er iemand een idee welke topsnelheid normaal is voor een Tgb Blade 500? De mijne heeft amper 400 km gelopen, en ik ben een persoon van 125kg....de quad loopt momenteel max. Tussen 65 en 70 km/u...lijkt dit jullie een beetje de normale snelheid? Grtz alain
TGB Blade 500r 4x4 bwj 2013
Re: Snelheid Tgb Blade 500
De mijne loopt 90 km/u op gps. Op de tgb teller 104 km/u. Heb mijn teller anders ingesteld zodat ik de juiste snelheid heb op mijn teller. Dat kun je doen door de instelling van je omtrek van de banden te wijzigen.
Ik weeg 87kg banden op 0.7 bar onroad.
Dan lijkt me 60 of 70 km/u wat zacht. Rij ook vaak met mijn zoontje achterop en die wegt ook nog eens 35 kg en dr is dan geen verschil in selheid.
Je zou eens kunnen kijken of het shroefje bij je gashendel de hendel niet tege houdt. Soms zijn ze ook begrenst door een prop in de uitlaat heb ik gelezezen.
Normaal halen ze die er meteen uit.
Ik weeg 87kg banden op 0.7 bar onroad.
Dan lijkt me 60 of 70 km/u wat zacht. Rij ook vaak met mijn zoontje achterop en die wegt ook nog eens 35 kg en dr is dan geen verschil in selheid.
Je zou eens kunnen kijken of het shroefje bij je gashendel de hendel niet tege houdt. Soms zijn ze ook begrenst door een prop in de uitlaat heb ik gelezezen.
Normaal halen ze die er meteen uit.
Laatst gewijzigd door jvs op zo 01 dec, 2013 10:08, 2 keer totaal gewijzigd.
Ride hard!! You only live once.......
volgens mij zit er een begrenser op die willen ze nog wel eens vergeten er af te gooien
Enig idee hoe ik dit kan controleren? 65km/u lijkt me toch heel krap voor een 500cc....cor schreef:volgens mij zit er een begrenser op die willen ze nog wel eens vergeten er af te gooien
- yamahakoppel
- Quad GOD
Snelheid heeft weinig met de cc te maken je rijd met een utility quad zijn altijd trager dan sport quads soms durven ze wel eens begrenst te zijn op de vario. ik heb ergens gelezen dat je hem van een sterfgeval gekocht hebt, een oudere man kan zijn dat die hem heeft laten begrenzen best eens langs gaan bij een erkende dealer en best bij de dealer waar de man hem gekocht had als mogelijk is. die weet misschien direct wat er veranderd is. Begint anders maar eens te zoeken kan in de uitlaat zitten of vario of misschien simpel in de gashendel
Normaal moet je rond de 90km/u kunnen komen
Normaal moet je rond de 90km/u kunnen komen
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Ik zal eens na het weekend contact opnemen met de shop waar deze vandaan komt...probleem is dat het allemaal via de telefoon moet gebeuren, we zijn 200 km van elkaar verwijderd...weet er soms iemand een shop met kennis van zaken in TGB in regio west-vlaanderen?....thanx
De qued rijdt nog steed tussen de 65 a 70km/u maximum...Ik heb eens gebeld naar de shop waar de quad gekocht werd...deze beweren dat het of de regelschroef aan de duimgas is die niet volledig uitstaat, of een begrenzing aan de carburator...ik heb de schroef gecontroleerd, en deze staat volledig uitgedraaid, dus dit is het niet...iemand enig idee wat er juist van begrenzing kan mogelijk zijn...ook heb ik een koelvloeistoflekje...niet megaveel, maar toch steeds een plasje van een 5cm doorsnee ter hoogte van het midden van de quad...iemand enig idee...alle hulp is welkom...
Mijn tgb blade 425 haalt 83kmh (zelfs met iemand achterop, geen verschil)
Mijn begrenzers die in beide uitlaten zitten zijn eruit.
Misschien moet je daar eens kijken.
Is een quick fix
(ik rij op bighorns, niet op straatbanden)
Mijn begrenzers die in beide uitlaten zitten zijn eruit.
Misschien moet je daar eens kijken.
Is een quick fix
(ik rij op bighorns, niet op straatbanden)
ja die van mij loopt ook rond de 87 km/uur dus......
zonder geluk komde nerges
tgb target dakar nr. 7
tgb target dakar nr. 7
Koelvloeistof komt misschien uit de ontluchting schroef. Deze zit, als je dr op zit, aan de linkerkant. Net iets boven de temperatuursensor op je blok. Is een m10 boutje wat je kunt controleren of hij aangedraaid is. Mocht dit het niet zijn dan ff checken waar hij nat is.
Wat betreft de snelheid, luchtfilter goed schoon en Bougie nog goed?
Moeilijk te zeggen waar dat aan kan liggen.
Wat betreft de snelheid, luchtfilter goed schoon en Bougie nog goed?
Moeilijk te zeggen waar dat aan kan liggen.
Heb een dealer gevonden in de omtrek...Deforce in Roeselare...hij gaat dinsdag binnen voor 500km checkup, koelvoeistofverlies en snelheidsperikelen...fingers crossed
Neen, nog niet...gaat morgenochtend richting dealer....jvs schreef:En heb je al nieuws?
Oke, hou ons op de hoogte altijd gemakkelijk om informatie te hebben als het bij iemand anders voorvalt.
Zal ik zeker doen...jvs schreef:Oke, hou ons op de hoogte altijd gemakkelijk om informatie te hebben als het bij iemand anders voorvalt.