probleem raptor 660R

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
confliction
Toeschouwer
Toeschouwer

probleem raptor 660R

Bericht door confliction »

was vandaag aan het rijden,en na dat ik even kot had opengetrokken liet ik hem uitbollen en viel de motor uit,krijg hem niet meer gestart. startrelais zoemt ook niet meer maar batterij is oke want lichten werken nog...

wie weet wat het is?
confliction
Toeschouwer
Toeschouwer

Re: probleem raptor 660R

zou de startrelais verslete zijn?
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Jason McCoy »

Massa draad losgekomen?
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
confliction
Toeschouwer
Toeschouwer

zou dat kunnen? en dan blijven de lichten wel werken?
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Weet ik niet. Een 660 heeft bedrading onder de tankkap lopen. Dat wil weleens storing geven en de hoofd zekering eruit laten klappen. Ik denk in dit geval dat t of de bedrading is maar zou beginnen te zoeken bij de zekeringen
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Zakie
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Zakie »

Heb ik al zo vaak gehad, of benzine kraantje is dicht of zekering geklapt, dat zekering klappen gebeurt best vaak , plak er een extra in je accu bak voor de volgende keer.

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk 4
Al is het nacht zo donker , een Quad zie je toch nooit lopen
confliction
Toeschouwer
Toeschouwer

Zakie schreef:Heb ik al zo vaak gehad, of benzine kraantje is dicht of zekering geklapt, dat zekering klappen gebeurt best vaak , plak er een extra in je accu bak voor de volgende keer.

die zekering, is dat die op de startrelais of zitten er ergens anders ook nog zekeringen?
Zakie
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Zakie »

Alleen op de start relai, er zitten er 2 maar ik rij al jaren met 1...

Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Als het goed is dan zitten en onder je linkervoorspatbord ook nog een paar. De hoofdzekering zit daar
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Jeroen1991
Quadracer
Quadracer

Bericht door Jeroen1991 »

Omdat ik daar nog nooit 1 tegengekomen was Jason heb ik even de manual gecheckt, maar er zijn maar twee zekeringen (die op de startrelais). En 1 van die twee is gewoon een reserve (deze zit aan de binnenkant van de quad, als je relais correct steekt, en die wat moet werken moet dus die het kortst op je plastics, buitenkant van de quad zijn) ;)
Maar de relais kan in de loop der jaren wat van plaats veranderd zijn dus ik zou gewoon zorgen dat op beide plaatsen een goeie steekt :p

Jason, jij bedoelt misschien de zweefzekering voor je pinkers die naderhand bijgeplaatst is?
Yamaha Raptor 660R!
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Nee, zowel bij mijn oude 660 (2004) als bij de raptor 660 van mn maat (2005) zit er een zekering onder het linker voorspatbord.
De bedrading loopt onder de tank door (tussen frame en kap) Dat wil nog weleens door slijten en dan krijg je kortsluiting. De zekering onder het spatbord klapt er dan uit. Het kan natuurlijk zo zijn dat bij de beide raptors het niet orrigineel is en er later is opgezet. De zekering bij het start relais is voor het relais. de 2e die daar zit is dacht ik een loze bedoeld als reserve.

Ik kan het helemaal mis hebben maar zo zat het bij die van ons.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Jeroen1991
Quadracer
Quadracer

Bericht door Jeroen1991 »

ik vond het gek omdat ik voor 99% zeker weet dat ik er daar geen heb, omdat ik al 99% van mijn bedrading aangepast heb ofzo haha :D
Daarom heb ik op fuse gezocht in de manual en het bedradingsschema gekeken en zo vind ik er maar 1, maar ik ga je niet tegenspreken, kan inderdaad later bijgezet zijn, al vind ik het dan weer zeer toevallig dat het bij beide is :p

Mijne is wel van 2002, misschien dat het gewoon later erop gekomen is (vind ook niet voor welke jaren de manual is)
Dus best ook even checken dan confliction...

&nu valt het me erin, en het zou zeeeeeer toevallig zijn, maar ik heb eens precies hetzelfde gehad dat hij zo uitviel en niet meer startte (geen idee wat relais deed), en toen waren mijn carburators losgekomen van het blok. (Paar maanden later ook die rubber verbinding doorgescheurd) Dus ge weet nooit, misschien toch even alle verbindingen van benzinebak tot motor nagaan! ;)

Ergens zou de verklaring logisch zijn omdat ge eerst hard optrekt en dan afremt op de motor, waardoor hij een zekere tegendruk krijgt, lijkt mij, dus toch zeker controleren dat carburatorgeval...
Yamaha Raptor 660R!
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Zowiezo een mooi moment om de kappen er af te halen en alles even goed na te kijken en schoon te maken :wink:

Wij hadden idd bij beide quads een soort zekeringen boxje daar zitten. Zat een doorzichtig kapje overheen en was waterdicht. Maar de quad moet toch zowiezo ergens nog een zekering hebben? Anders heb je alleen degene bij je relais en dat is alleen degende voor je relais?
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
bonzaiking
Pro Quadrider
Pro Quadrider

Bericht door bonzaiking »

Jason McCoy schreef:Zowiezo een mooi moment om de kappen er af te halen en alles even goed na te kijken en schoon te maken :wink:

Wij hadden idd bij beide quads een soort zekeringen boxje daar zitten. Zat een doorzichtig kapje overheen en was waterdicht. Maar de quad moet toch zowiezo ergens nog een zekering hebben? Anders heb je alleen degene bij je relais en dat is alleen degende voor je relais?
dat zekerringen kastje heb ik ook wel eens gezien op een 660 :bier:
Zakie
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Zakie »

Ik heb die kastje ook niet.... echt alleen op me start relai... mijne is bw 2003.

Plaats reactie