In mijn verleden heb ik een Yamaha Blaster (200cc) gehad waar ik meedeed aan motorcross wedstrijden. Dat is ondertussen +/- 13 jaar geleden, in die tussentijd ben ik ongeveer een halve meter gegroeid (zowel in de hoogte als breedte
Ik mis het quad rijden en ben daarom op zoek naar een Yamaha Raptor (waarschijnlijk 700cc) om mijn hobby weer wat nieuw leven in te blazen. Voordat ik echter definitief de knoop doorhak heb ik een aantal beginnersvragen en ik hoop dat jullie me hier bij kunnen helpen:
1. Ik ben een grote jongen. Nog net geen 2 meter (1.98m) en 120kg+ schoon aan de haak. Wat zijn de ervaringen van de grote mannen onder ons? Bied een Raptor genoeg ruimte voor een grote jongen als ik?
2. Ik kan me voorstellen dat ik met mijn gewicht wat stuggere vering nodig heb, wat raden jullie aan?
3. Ik neig naar een 700cc vanwege mijn formaat, ik vermoed dat een 350cc met mijn gewicht niet voor uit te branden is. Wat denken jullie?
4. Ik ben een klusser, dus ik wil graag zelf mijn quad gaan onderhouden. Is er eigenlijk technische documentatie te vinden? Of werken jullie allemaal op basis van de kennis die jullie hebben opgedaan?
5. Zijn er webshops waar onderdelen van te bestellen zijn? Hebben jullie wat voorbeelden?
Alvast onzettend bedankt!