schakelen smc captain

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
superduck
Toeschouwer
Toeschouwer

schakelen smc captain

Bericht door superduck »

Hallo mede rijders,

Ik heb sinds pas het probleem dat als ik mijn smc captain niet makkelijk in een andere versnelling krijg tijdens het rijden en als ik heb gereden en schakel terug naar zn 1 dan wil hij niet meer in zijn Neutraal. Het vreemde is dus dat hij wel normaal schakelt als de motor uit is maar wel de sleutel omgedraaid in het contact. Het lukt ook om netjes vanuit neutraal in zn 1 te zetten maar dan rijdt hij zonder gas geven al heel langzaam. Als ik dan vanaf 1 naar 2 wil moet ik 1 zo laag in zn toeren laten lopen dat ik het idee heb dat hij ieder moment uit kan vallen. Iemand enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn en hoe ik dit zou kunnen oplossen. Zelf vermoed ik dat mn koppeling verkeerd staat afgestelt :?

Alvast bedankt voor de hulp
Trotse eigenaar van een smc captain 300
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Contacteer:

Re: schakelen smc captain

Bericht door Paul Snip »

Waarschijnlijk komt de koppeling niet goed vrij. Misschien eens proberen de koppelingskabel wat strakker te zetten. Let wel op dat de koppeling niet gaat slippen!
dutchy
Quadrider
Quadrider

Bericht door dutchy »

Ik heb het zelfde probleem met mijn smc 250 is al 2 jaar zo ik heb alles geprobeerd
barossa 170cc (sold)
smc 250cc (sold)
can-am DS 450 (sold)
CAN-AM RENEGADE 500

Quad Team Gelderland
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Jason McCoy »

Kan idd in diverse dingen zitten. Koppeling die niet goed vrijkomt, olie die te dik is komt ook weleens voor.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
superduck
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door superduck »

ik heb mijn koppelingskabel strakker afgesteld want hij stond sowieso te los (kon hem met mn pink helemaal intrekken) en zoals het er nu naar uit ziet werkt hij weer goed, bedankt voor alle reacties en mocht er nog wat zijn zal ik het wel weer vragen :p
Trotse eigenaar van een smc captain 300
Plaats reactie