Quad start niet zonder aan de lader te hangen
-
Martens1995
- Toeschouwer

Quad start niet zonder aan de lader te hangen
dag allemaal,
ik heb sinds kort een Shineray 250CC spyder gekocht.
maar nu zit ik met een probleem:
ik heb enkel elektrische start, en de quad gaat zeer moeizaam in gang.
soms moet ik 5 minuten proberen voordat hij start. Als hij dan nog start want na enkele minuten gebeurt er niks meer als je op de startknop drukt.
als ik de batterij van de quad aanhang en dan op de startknop drukt dan start hij van de eerste keer.
ik heb de batterij zelf al gemeten en die loopt allesinds niet leeg als ik gas geef.
iemand enig idee wat dit nog zou kunnen zijn?
alvast bedankt.
ik heb sinds kort een Shineray 250CC spyder gekocht.
maar nu zit ik met een probleem:
ik heb enkel elektrische start, en de quad gaat zeer moeizaam in gang.
soms moet ik 5 minuten proberen voordat hij start. Als hij dan nog start want na enkele minuten gebeurt er niks meer als je op de startknop drukt.
als ik de batterij van de quad aanhang en dan op de startknop drukt dan start hij van de eerste keer.
ik heb de batterij zelf al gemeten en die loopt allesinds niet leeg als ik gas geef.
iemand enig idee wat dit nog zou kunnen zijn?
alvast bedankt.
Re: Quad start niet zonder aan de lader te hangen
dan word hij niet goed geladen door je spin.
Dynamo of regelaar kapot.of een onderbreking in de kabels.wat meet je op de polen van je accu als hij loopt?
moet meer zijn dan 13 volt,zoniet word hij niet geladen.
Dynamo of regelaar kapot.of een onderbreking in de kabels.wat meet je op de polen van je accu als hij loopt?
moet meer zijn dan 13 volt,zoniet word hij niet geladen.
Ik denk ook dat je accu zijn beste tijd gehad heeft.
Mogelijk is een druppellader ook geen overbodige luxe

-
Martens1995
- Toeschouwer

de accu is nog maar een week oud.. dus aan de batterij zou het niet kunnen liggen normaal.TheMask schreef:Ik denk ook dat je accu zijn beste tijd gehad heeft.
Heeft de accu genoeg vermogen om te kunnen starten, heb zelf al eens een blunder gemaakt door te bezuinigen op accu kosten.
Leeftijd van de accu speelt in dat geval geen rol.
Leeftijd van de accu speelt in dat geval geen rol.

Ik blijf erbij.de accu word niet geladen.heb je de nieuwe accu gevuld gekocht of heb je dat zelf gedaan?Er is een speciale procedure waar je je aan miet houden met het vullen en in gebruik nemen.
Meet de laadspaning eens.probleen is waarschijnlijk dynamo of spanningsregelaar of de kabels die dat verzorgen.kijk ook goed naar de massa aansluitingen dat die goed contact maken met het frame.geen roest oid ertussen enz.
Meet de laadspaning eens.probleen is waarschijnlijk dynamo of spanningsregelaar of de kabels die dat verzorgen.kijk ook goed naar de massa aansluitingen dat die goed contact maken met het frame.geen roest oid ertussen enz.
- yamahakoppel
- Quad GOD

Wat voor lader gebruik je want zo een kleine batterij mag max maar 1A/U geladen worden of 10% van zijn capaciteit, met een druppel lader dus.. als uw lader al zwaar genoeg is om uw quad mee in gang te helpen is hem dus te zwaar en heb je de batterij kapot gedaan
Hoeveel volt meet je op uw batterij als hij de quad 1 dag stil staat, meet dan eens terwijl je start hoeveel blijft er over en als je de quad in gang hebt hoeveel volt meet je dan terwijl je quad draaid en als je gas geeft stijgt dit dan
Hoeveel volt meet je op uw batterij als hij de quad 1 dag stil staat, meet dan eens terwijl je start hoeveel blijft er over en als je de quad in gang hebt hoeveel volt meet je dan terwijl je quad draaid en als je gas geeft stijgt dit dan
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
- Jason McCoy
- Quad GOD

Kun je toch zo zien? Als je de quad probeert te starten vanaf de accu en je meet tijdes het starten hoeveel volt je hebt dan kun je zo zien of de spanning naar beneden valt
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland