koppelingshuis draait niet mee
-
- Toeschouwer
koppelingshuis draait niet mee
hallo ,
ik heb een probleempje :
mijn koppelingshuis draait niet waneer ik aan mijn wielen draai als die stil sta , aleen het midenste stukje met die 4 veertjes draait rond , normaal moet da binnenste me die veertjes rond draaien en het koppelingshuis naar de tegenover gestelde richting draaien , maar het koppelingshuis draait totaal niet , aleen het middelste ,
weet iemand goe ik dit probleem kan oplossen , en aan wat het ligt ?
alvast bedankt
ik heb een probleempje :
mijn koppelingshuis draait niet waneer ik aan mijn wielen draai als die stil sta , aleen het midenste stukje met die 4 veertjes draait rond , normaal moet da binnenste me die veertjes rond draaien en het koppelingshuis naar de tegenover gestelde richting draaien , maar het koppelingshuis draait totaal niet , aleen het middelste ,
weet iemand goe ik dit probleem kan oplossen , en aan wat het ligt ?
alvast bedankt
- Jason McCoy
- Quad GOD
Re: koppelingshuis draait niet mee
Zoals ook al in je andere topic diverse keren is aangegeven heb je je koppelings platen niet juist gemonteerd. Als ik je zo hoor heb je een plaat te weinig erin zitten. Of aan de binnenzijde van het koppelingsdeksel staat de stelbout (indien aanwezig) niet goed afgesteld.
Wijze raad?
Pak je werkplaats handboek erbij, trek die koppeling er vanaf en monteer alles zoals in het boek staat beschreven.
Wijze raad?
Pak je werkplaats handboek erbij, trek die koppeling er vanaf en monteer alles zoals in het boek staat beschreven.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
-
- Toeschouwer
alles zit er perfect in , en er zitten dejuiste hoeveelheid in van platen , maar toch draait het koppelingshuis niet mee ?
maar kan het meschien aan de olie liggen ? , want ik heb er 5 W30 in ge daan in plaats van 10W 40 ???
maar kan het meschien aan de olie liggen ? , want ik heb er 5 W30 in ge daan in plaats van 10W 40 ???
- Jason McCoy
- Quad GOD
Dat maakt niet uit. Kan maar aan 1 ding liggen en dat is dat je deksel niet op je platen drukt. Dus is ofwel je platen niet goed of je stelschroef niet goed. Heb je uberhaubt wel speling op je koppelings hendel en heb je niet je kabel te strak staan?
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
-
- Toeschouwer
nee kabel is inorde en genoeg speling op ,
maar ik heb het eens gefilmd kan ik dat videotje hier op zetten ? en hoe ? of stuur ik het door naar jou ofzo ?
maar ik heb het eens gefilmd kan ik dat videotje hier op zetten ? en hoe ? of stuur ik het door naar jou ofzo ?
- Jason McCoy
- Quad GOD
Kun je uploaden op youtube en dan weer hier naartoe linken
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
- Jason McCoy
- Quad GOD
viewtopic.php?f=78&t=44431" onclick="window.open(this.href);return false;
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
-
- Toeschouwer
Link
als je zo kan zien beweegt het koppelingshuis een klein beetje als ik aan mijn wiele draai ,
normaal draait het koppelingshuis ook ,
maar zoals je ziet draait het niet
zoals je ziet kan ik op al de versnellingen+ achteruit en nutraal gewoon mijn wielen draaien zonder probleem ,
normaal kan dit niet op versnelling en achteruit , normaal blokt da zodanig da je u wiel nie kunt draaie ,
en nu kunt ge die wel draaie ,
weet er iemand goe ik dit kan oplossen ?
- Jason McCoy
- Quad GOD
Je deksel druk dus niet hard genoeg op de platen. Dat is wat ik je telkens probeer te zeggen.
Kan dus een paar dingen betekenen.
1) je platen zijn op (erg onwaarschijnlijk)
2) er zit binnenin je koppelingshuis (in de deksel) een stelbout die verkeerd staat.
3) een koppeling of frictie plaat te weinig terug gestoken
4) 2 frictieplaten tegen elkaar zonder koppeling plaat er tussen
5) je begint of eindigt met een frictie plaat ipv een koppeling plaat
6) aan de andere zijde van je blok zit je ingaande drukgroep. Als die verkeerd is geschoten werkt het ook niet. Dit houd wel in dat je koppeling hendel nauwelijks of geen tegendruk heeft en dus "los"beweegt.
Volgens mij heeft een kazuma een koppelingdeksel die er op een bepaalde manier in gezet moet worden. Je kunt die checken door hem er af te halen en zonder de drukveren tegen de deksel te drukken. Dan voel je of hij hem mee wil nemen of niet. Zo niet dan de deksel eraf halen en hem 1 slagje draaien en opnieuw proberen. Dit herhaal je tot je de juiste stand hebt gevonden.
Kan dus een paar dingen betekenen.
1) je platen zijn op (erg onwaarschijnlijk)
2) er zit binnenin je koppelingshuis (in de deksel) een stelbout die verkeerd staat.
3) een koppeling of frictie plaat te weinig terug gestoken
4) 2 frictieplaten tegen elkaar zonder koppeling plaat er tussen
5) je begint of eindigt met een frictie plaat ipv een koppeling plaat
6) aan de andere zijde van je blok zit je ingaande drukgroep. Als die verkeerd is geschoten werkt het ook niet. Dit houd wel in dat je koppeling hendel nauwelijks of geen tegendruk heeft en dus "los"beweegt.
Volgens mij heeft een kazuma een koppelingdeksel die er op een bepaalde manier in gezet moet worden. Je kunt die checken door hem er af te halen en zonder de drukveren tegen de deksel te drukken. Dan voel je of hij hem mee wil nemen of niet. Zo niet dan de deksel eraf halen en hem 1 slagje draaien en opnieuw proberen. Dit herhaal je tot je de juiste stand hebt gevonden.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
-
- Toeschouwer
okee bedankt ik zal het proberen en waar aan kan je dat regelen aan het koppelingshuis ?
-
- Toeschouwer
ik heb er een tussenplaat +plaat bij gestokken en dan kan ik mijn wielen niet meer draaien zelf niet op nutraal , dus heb ik de vraag : mag je 2 tussenplaaten bij elkaar steken ?
-
- Toeschouwer
probleem opgelost : 2 tussenplaten samen gestoken XD
dank u om mij te helpen mercie !
dank u om mij te helpen mercie !
- Jason McCoy
- Quad GOD
Dat mag niet hoor!!! Dat gaat zeker slippen.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
laat maar gaan.als hij dat zelf niet snapt heeft hij er echt geen verstand van , laat staan dat je hem via dit forum wat uit kan leggen.laten we eerlijk wezen:bij het zelf sleutelen is toch wel enige technische kennis vereist en de ts heeft op goed geluk wat gedaan en verprutst gewoon de poeplap trekken en betalen voor de reparatie.op de blaren zitten noemen ze dat.Jason McCoy schreef:Dat mag niet hoor!!! Dat gaat zeker slippen.
- Jason McCoy
- Quad GOD
De site is er voor iedereen ook voor mensen die niet snappen wat ze aan het doen zijn. Ooit was ook jij zo
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland