Verbreden...verlagen...kappenset vernieuwen?
Verbreden...verlagen...kappenset vernieuwen?
Sinds kort heb ik een raptor 700r SE uit 2010....rood/wit/zwart...
Aangezien deze quad nogal braaf uitziet wordt het tijd voor de nodige aanpassingen...inmiddels zijn de itp velgen onderweg maar er moet meer gebeuren...
Graag zou ik hem verbreden voor en achter...wat zijn hier de beste opties voor?
Ook verlagen is gewenst...niet te laag ivm mijn lengte maar zakken moet hij....ideeën?
Aangezien de vorige eigenaar qua poetsen geen kampioen was wil ik de kappenset vervangen...iemand nog een nieuwe set liggen?
Foto's zullen snel volgen...deze week gaat hij uit elkaar...
Groeten SE2010
Aangezien deze quad nogal braaf uitziet wordt het tijd voor de nodige aanpassingen...inmiddels zijn de itp velgen onderweg maar er moet meer gebeuren...
Graag zou ik hem verbreden voor en achter...wat zijn hier de beste opties voor?
Ook verlagen is gewenst...niet te laag ivm mijn lengte maar zakken moet hij....ideeën?
Aangezien de vorige eigenaar qua poetsen geen kampioen was wil ik de kappenset vervangen...iemand nog een nieuwe set liggen?
Foto's zullen snel volgen...deze week gaat hij uit elkaar...
Groeten SE2010
- Jason McCoy
- Quad GOD
Re: Verbreden...verlagen...kappenset vernieuwen?
Kappen kun je nagenoeg altijd wel weer netjes krijgen. Verlagen heeft niks met je lengte van doen. De voetsteunen veranderen namelijk niet van plaats en de zithouding veranderd dus totaal niet.
Achteraan word er meestal verbreed met een spoorverbreder. Dat is de goedkoopste manier. Vooraan verbredingen zou ik voorlopig niet adviseren. Verlagen doe je dmv kw spiralen te plaatsen. Dit is eigenlijk de beste manier voor een relatief lage prijs
Achteraan word er meestal verbreed met een spoorverbreder. Dat is de goedkoopste manier. Vooraan verbredingen zou ik voorlopig niet adviseren. Verlagen doe je dmv kw spiralen te plaatsen. Dit is eigenlijk de beste manier voor een relatief lage prijs
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Thanx voor je reactie Jason!
De kappen hebben met name achteren behoorlijke diepe krassen...hoe zou ik deze weer netjes kunnen krijgen?
Qua verlagen verbreden ben ik op zoek naar onderdelen...als er nog iemand een en ander in de garage heeft liggen hoor ik dat graag....
De kappen hebben met name achteren behoorlijke diepe krassen...hoe zou ik deze weer netjes kunnen krijgen?
Qua verlagen verbreden ben ik op zoek naar onderdelen...als er nog iemand een en ander in de garage heeft liggen hoor ik dat graag....
- Jason McCoy
- Quad GOD
Heel diepe krassen krijg je er niet uit maar oppervlakte krassen kun je allemaal weg krijgen
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
-
- Pro Quadrider
ik heb nog wel een nieuw kappensetje liggen 2014 model die donkerblauwe bij yamaha heet die
"moonlight blue" mag weg voor 400e zit nog nieuw in de orginele verpakking
"moonlight blue" mag weg voor 400e zit nog nieuw in de orginele verpakking
- Jason McCoy
- Quad GOD
Moet je dr wel bij vermelden dat dat niet 1 op 1 op een model 2010 past he. Is trouwens niet veel geld joh, wel de overweging waard denk ik
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
- Paul Snip
- Quad Master
- Contacteer:
Spuiten van de kappen is ook een hele goeie optie.
Dan worden ze weer als nieuw. Diepe krassen eerst zoveel mogelijk eruit schuren met waterproof schuurpapier.
Dun laagje (metallic) lak in de gewenste kleur. Het liefst een beetje in de buurt blijven van de originele kleur. Dit kan gewoon met een spuitbus. Vervolgens afwerken met een verfspuitje met 2K lak met voldoende weekmaker.
Ziet er perfect uit en blijft gewoon zitten.
Dan worden ze weer als nieuw. Diepe krassen eerst zoveel mogelijk eruit schuren met waterproof schuurpapier.
Dun laagje (metallic) lak in de gewenste kleur. Het liefst een beetje in de buurt blijven van de originele kleur. Dit kan gewoon met een spuitbus. Vervolgens afwerken met een verfspuitje met 2K lak met voldoende weekmaker.
Ziet er perfect uit en blijft gewoon zitten.
De quad ligt inmiddels uit elkaar....deze zal uitgerust worden met kw-veren....brede achteras...nieuwe velgen met straatbanden en omdat de oude kappenset dusdanig beschadigd was dat schuren geen optie meer is zal de kappenset van een SE 2009 geplaatst worden....
Komende dagen een beetje poetsen en volgende week zal hij weer klaar zijn.
Graag wil een dubbele uitlaat plaatsen...iemand een goed idee?
Zal straks wat foto's plaatsen....
Fijn weekend allemaal
Komende dagen een beetje poetsen en volgende week zal hij weer klaar zijn.
Graag wil een dubbele uitlaat plaatsen...iemand een goed idee?
Zal straks wat foto's plaatsen....
Fijn weekend allemaal