kan het kwaad om quad te starten zonder startrelais???
-
- Toeschouwer
kan het kwaad om quad te starten zonder startrelais???
hallo ik heb me vorige week een quad gekocht.
maar hij wil niets doen alsje op het startknopje duwt.( ik heb et al uitgematen en het werkt!).
maar die gast waar ik hem aan heb gekocht zij: dat ik gewoon een dikke draat aan de startmotor moest bevestigen en rechstreeks aan de batterij moest bevestigen met een drukschakelaar ertussen.
dus mijn vraag is kan dat kwaat? ( als alles corekt is aangesloten met draden die dik genoeg zijn?
kan iemand mij helpen op mijn vraag?
met vriendelijke groeten fabian.
maar hij wil niets doen alsje op het startknopje duwt.( ik heb et al uitgematen en het werkt!).
maar die gast waar ik hem aan heb gekocht zij: dat ik gewoon een dikke draat aan de startmotor moest bevestigen en rechstreeks aan de batterij moest bevestigen met een drukschakelaar ertussen.
dus mijn vraag is kan dat kwaat? ( als alles corekt is aangesloten met draden die dik genoeg zijn?
kan iemand mij helpen op mijn vraag?
met vriendelijke groeten fabian.
- yamahakoppel
- Quad GOD
Re: kan het kwaad om quad te starten zonder startrelais???
er is geen 1 knop die dat vermogen aan kan best is gewoon een start relais plaatsen
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Moet je gewoon doen.zorg wel dat een heleboel nieuwe knopjes bij je hebt.of lashandschoenen.
- Jason McCoy
- Quad GOD
Dat hoort niet. Je moet dat ook niet willen want als deze knop blijft hangen heb je geen mogelijkheid om de startmotor stil te leggen. Met als gevolg dat de boel kapot gaat.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
- Jason McCoy
- Quad GOD
Ik denk dat het hier om een jong persoon gaat, die jongen heeft straks zn haar rechtop staan joh!!!dutchmoose schreef:Moet je gewoon doen.zorg wel dat een heleboel nieuwe knopjes bij je hebt.of lashandschoenen.
@ fabian, aansluiten zoals het hoort. Anders komen er problemen
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Was maar een geintje van mijn kant hoor.
Maar ik zou serieus alles volgens het boekje doen anders kan je schade aan je kabelboom of zoals jason zegt schade aan/door je startmotor.kleine moeite groot plezier.
Maar ik zou serieus alles volgens het boekje doen anders kan je schade aan je kabelboom of zoals jason zegt schade aan/door je startmotor.kleine moeite groot plezier.
-
- Toeschouwer
ja idd ik ben 17. maar ik weet niet zeker of de startrelais kapot is maar ik heb wel al opgemerkt dat er iets ontbreekt aan de kabelboom: er zit daar een stekker waar nixs op zit en ik heb die stekker uitgemeten en de 2 draden van de startknop zitten daar ook op! dus ik denk dat er gwn een bakje ofzo ontbreekt. en dankje aan iedereen die me helpt!!!
Wat voor een quad is het?misschien dat de kenners van dat type je kunnen zeggen wat er aan die stekker hoort.
Soms zijn er op een quad wel stekkers waar niks op zit omdat het een draadboom kan zijn die soms in een ander type van jouw quad ook gebruikt wordt.dan zit er bijv wel wat op.kan dus een universele draadboom voor jouw merk zijn.maar ga er maar van uit dat er wat mist.des te meer info je geeft des te groter de kans dat alle verzamelde kennis hier je verder helpt.geen vraag is dom tenzij je hem 2 keer stelt
Soms zijn er op een quad wel stekkers waar niks op zit omdat het een draadboom kan zijn die soms in een ander type van jouw quad ook gebruikt wordt.dan zit er bijv wel wat op.kan dus een universele draadboom voor jouw merk zijn.maar ga er maar van uit dat er wat mist.des te meer info je geeft des te groter de kans dat alle verzamelde kennis hier je verder helpt.geen vraag is dom tenzij je hem 2 keer stelt
-
- Toeschouwer
ik weet niet van welk merk mijn quad is want het is een chinese! het is een 125cc.
maar kanje eens opsommen wat er allemaal op een kabelboom standaart zit aangesloten?
maar kanje eens opsommen wat er allemaal op een kabelboom standaart zit aangesloten?
- Jason McCoy
- Quad GOD
Hahaha, in je kabelboom zit al je elektra verwerkt dus eigenlijk zit ieder onderdeel direct of indirect hierop aangesloten.
Die twee kabels die los zijn zijn dat dezelfde kleuren? Wellicht dat er een zekering tussen hoort.
Je kunt ook even een foto uploaden. Praktisch iedere quad zijn er hier op t forum technisch bekend
Die twee kabels die los zijn zijn dat dezelfde kleuren? Wellicht dat er een zekering tussen hoort.
Je kunt ook even een foto uploaden. Praktisch iedere quad zijn er hier op t forum technisch bekend
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
-
- Toeschouwer
http://i00.i.aliimg.com/wsphoto/v0/1403 ... arness.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
op deze link zieje een foto waarop je rechts naast het contaktslot een bakje ziet he. ewel volgens mij ontbreekt dat bakje.
maar weet iemant voorwat dat dient en ofje het nogig hebt?
op deze link zieje een foto waarop je rechts naast het contaktslot een bakje ziet he. ewel volgens mij ontbreekt dat bakje.
maar weet iemant voorwat dat dient en ofje het nogig hebt?
Lijkt aan de rest te zien wel een cdi/ecu.maar dat is maar een gok.kijk eens op de site van algmoto of je dat ding los tegenkomt.
-
- Toeschouwer
ja oke.
maar ik vin het niet echt.
maar op mijn startrelais heb je die 2 bouten waar die 2 plus kabels opzitten he.
maar voorwat dienen die 2 dunne kabeltjes die erop zitten? en er zit op et uiteinde van die 2 kabeltjes een stekkertje.
maar ik vin het niet echt.
maar op mijn startrelais heb je die 2 bouten waar die 2 plus kabels opzitten he.
maar voorwat dienen die 2 dunne kabeltjes die erop zitten? en er zit op et uiteinde van die 2 kabeltjes een stekkertje.
Een startrelais is een elektromanetsiche schakelaar.met 12 volt sluit je de schakelaar(dunne draadjes) en dan kan je via de twee boutjes een grotere stroom/spanning laten lopen.je hebt dus een schakelasr die hoge stromen aan kan die je opent en sluit met een minimaal spanningkje.
Zoek maar eens op google op startrelais.als je de sleutel omdraait bekrachtig je het relais(via de dunne draadjes) en loopt via de boutjes een hoge stroom om je startmotor in werking te zetten.meestal direct van de accu via dat relais naar de startmotor.als je de sleutel loslaat gaat het relais uit en is de hoge stroom weg.dan loopt je quad als het goed is en draait de startmotor niet meer.
Zoek maar eens op google op startrelais.als je de sleutel omdraait bekrachtig je het relais(via de dunne draadjes) en loopt via de boutjes een hoge stroom om je startmotor in werking te zetten.meestal direct van de accu via dat relais naar de startmotor.als je de sleutel loslaat gaat het relais uit en is de hoge stroom weg.dan loopt je quad als het goed is en draait de startmotor niet meer.