Ik heb sinds (ca jaar / 2000km) een riem van Dayco erop gezet tot afgelopen zondag het boeltje kapot ging. nou vond ikzelf dat nogal raar omdat ik 2,5 jaar / ca 11.000km (vervangen omdat de cvt onder water was gelopen maar verder geen beschadeging) met de originele rond heb getoeft. Ook hoe de riem er nu aan toe is vind ik nogal raar, iemand een verklaring hiervoor?
Can am Renegade 500 2015
26" Maxxis Ceros op Machined Moose velgen
27" Maxxis Zilla op Stock Rims
BRP Radiator Relocator
zo te zien heb je een keer of vastgezeten of ergens aan getrokken en goed veel gas gegeven.
Snaren is toch een apart item,sommige doen er 10.000 km mee en ander nog geen 500.regelmatig checken is het beste maar deze ziet er uit alsof je een vastgezeten hebt en met veel toeren geprobeerd hebt om los te komen,
Ik zeg niet dat dat het is of dat je dat doet maar lijkt het er meeste op.
soms is een snaar in 1 keer weg en soms op een hele rare manier,is geen pijl op te trekken.
Ik weet wel dat je al een beetje kan horen aan je rollen of hij aan het raar doen is,
Ik ben zelf mijn cvt koeling aan het aanpassen daar ik meer onraod rijd en dat vergt wel veel van een snaar.
Maar nogmaals:het zijn rare dingen en afhankelijk van koeling en hoe je rijdt.
De snaar moet regelmatig over de schijf heen en weer gaan om gekoeld te worden,dus variëren in snelheid en toerental,dus niet te lang op het gas in een hoog toeren gebied. Ik lees veel over deze materie op de US forums en het is daar ook heel variabel:de een heeft er geen last van en de ander heeft een bak vol snaren bij zich.