quad AMS Yong 150 trekt niet meer !
quad AMS Yong 150 trekt niet meer !
hallo wie kan mij helpen ??
mijn quad :AMS yong 150 trekt totaal niet meer
de AMS heeft een externe bak met voor en achteruit maar deze was kapot en ik besloot deze eraf te halen en dus is er nu alleen directe overbrenging van de as naar de achterwielen maar
als de quad op blokken staat en dus de wielen vrij van de grond staan trekt die perfect maar zodra ik de quad neerzet gebeurt er helemaal niks , t blokt maakt gewoon toeren en er is wel aandrijving maar de quad komt totaal niet vooruit !
wie kent dit probleem of weet n oplossing !!???
mijn quad :AMS yong 150 trekt totaal niet meer
de AMS heeft een externe bak met voor en achteruit maar deze was kapot en ik besloot deze eraf te halen en dus is er nu alleen directe overbrenging van de as naar de achterwielen maar
als de quad op blokken staat en dus de wielen vrij van de grond staan trekt die perfect maar zodra ik de quad neerzet gebeurt er helemaal niks , t blokt maakt gewoon toeren en er is wel aandrijving maar de quad komt totaal niet vooruit !
wie kent dit probleem of weet n oplossing !!???
Re: quad AMS Yong 150 trekt niet meer !
Ik denk dat niemand dit probleem heeft.
Waar denk je dat een versnellingsbak voor is?
Als die niet nodig was zat hij er ook niet op.de tandwielen in al hun soorten en vertandingen zorgen ervoor dat je vooruit komt.uitleggen hoe dat allemaal werkt kun je het beste op wikipedia vinden.dus repareren dat ding er weer op.
Waar denk je dat een versnellingsbak voor is?
Als die niet nodig was zat hij er ook niet op.de tandwielen in al hun soorten en vertandingen zorgen ervoor dat je vooruit komt.uitleggen hoe dat allemaal werkt kun je het beste op wikipedia vinden.dus repareren dat ding er weer op.
de quad was automaat, de externe bak was alleen voor de achteruit , de aandrijving werkt gewoon als de achterwielen los zijn van de grond , dan trekt die gewoon en werkt alles zo het moet , maar zodra de quad gewoon op de weg staat komt er geen beweging meer in
Dan zal er toch wel een overbrenging inzitten want als hij van de grond staat hoeft hij geen massa te bewegen.alleen de wielen rond te draaien.dat vergt bijna geen kracht.als hij op de grond staat moet hij veel meer kracht kunnen leveren om de quad in beweging te krijgen.dat kan hij doen door die versnellingsbak.Ik zou je willen adviseren in de werking en nut van een dergelijke bak te verdiepen.dan snap je misschien wat ik bedoel.maar je snapt zelf toch ook wel dat als je logisch nadenkt dat als iets het niet doet als je er iets afhaalt dat dat onderdeel misschien wel echt een nut heeft.daar hoef je niet voor gestudeerd te hebben.
Laatst gewijzigd door AC67 op za 30 aug, 2014 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
IK blijf erbij dat die bak op je quad MOET zitten om je voort te bewegen.dus:repareren.
Laatst gewijzigd door AC67 op za 30 aug, 2014 21:16, 2 keer totaal gewijzigd.
- Jason McCoy
- Quad GOD
Dutchmoose heeft gelijk. De bak die je er onderuit hebt gehaald is een vertraging.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
- yamahakoppel
- Quad GOD
even bij duwen voor te vertrekken, misschien wat trappers monteren voor hem op gang te trappen
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Volgens mij versleten rotatie koppeling.
zie topic viewtopic.php?f=48&t=41624" onclick="window.open(this.href);return false;
zie topic viewtopic.php?f=48&t=41624" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik denk het niet,deze TS heeft zoals aangegeven in het eerste bericht een vooruit/achteruitbak van zijn quad gehaalt,die was versleten volgens eigen zeggen,die is niet meer teruggeplaatst.petern schreef:Volgens mij versleten rotatie koppeling.
Nu begrijpt de TS niet dat als je iets van je versnellingsbak afhaalt er problemen kunnen onstaan.volg de hele conversatie en dan zal het duidelijk worden.
Maar we hebben al enige tijd geen bericht meer gehad van de TS,dus we wachten het eerst even af of het dubbeltje valt.
vooruit achteruit bak staat helemaal los van koppeling. Teminste bij yamaha 4x4. Koppeling zit op de primaire as.
en het is dus GEEN yamaha quad maar een AMS young zoals in het begin beschreven word,
principe blijft gelijk behalve bij Can am. Die hebben deze koppeling niet. Dat ding moet bewegen ook al zit er geen bak op, effe aanduwen en dan moet ie rollen/ trekken. ook al is het maar langzaam. Trekken moet ie dan totdat ie afslaat slaat ie niet af is die koppeling stuk.
- Jason McCoy
- Quad GOD
Dat doet i dus...... Lees t eerste bericht maar
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland