start en accu problemen
start en accu problemen
Ik heb een super moto quad 110cc. (Simi-automaat)
Toen ik hem kocht deet het elektrischstarten niet. (Ratelt beetje) accu op gemeten, 20% vol. Maar een nieuwe accu gekocht. Maar starten deet het af en toe. Accu is nu weer net zo slecht. eelektrischstarten doet het het ook niet meer. Je hoort ook niks. Als je hem in de neutraal hebt brand het neutraal lampje zachtjes geef je gas brand het lampje goed.
Wat kan het wezen? ?
Toen ik hem kocht deet het elektrischstarten niet. (Ratelt beetje) accu op gemeten, 20% vol. Maar een nieuwe accu gekocht. Maar starten deet het af en toe. Accu is nu weer net zo slecht. eelektrischstarten doet het het ook niet meer. Je hoort ook niks. Als je hem in de neutraal hebt brand het neutraal lampje zachtjes geef je gas brand het lampje goed.
Wat kan het wezen? ?
Re: start en accu problemen
Spanningsregelaar kapot.dan laad je accu niet bij.gebeurt veel bij jouw type quads.meet je laadspanning.
Moet zo rond de 13.5/14 volt liggen.
Helaas is dit een veel voorkomend euvel in de wat goedkoopere prijsklasse.
Moet zo rond de 13.5/14 volt liggen.
Helaas is dit een veel voorkomend euvel in de wat goedkoopere prijsklasse.
Re: start en accu problemen
cdi is dan idd kapot
helaas niet alleen in goedkopere prijsklasse. heb dit ook gehad met mijn suzuki ltz400k9
helaas niet alleen in goedkopere prijsklasse. heb dit ook gehad met mijn suzuki ltz400k9
Re: start en accu problemen
cdi is soms wat anders dan een spanningsregelaar,de cdi regelt ontsteking en dergelijke,de regelaar alleen de laadspanning ,is vaak een alukastje met ribbels erop.word warm tijdens het laden.
vaak als een cdi warm word klopt er iets niet.
Zijn wel degelijk dus 2 verschillende dingen.
vaak als een cdi warm word klopt er iets niet.
Zijn wel degelijk dus 2 verschillende dingen.
Re: start en accu problemen
heb toen da vierkant kastje met ribbels erop laten vervangen en da noemde toen cdi op factuur...
Re: start en accu problemen
ja,dat kan,de cdi kan ook wel ribbels hebben voor koeling maar ik bedoel het zelfde maar dan met minder kabels die er in en uit gaan.Darkzero schreef:heb toen da vierkant kastje met ribbels erop laten vervangen en da noemde toen cdi op factuur...
Ik begrijp dat er soms uiterlijk wat verwarring kan ontstaan maar een regelaar word met wat dikkere kabels/stekkers geleverd,voor een niet zo technisch iemand zijn ze te verwarren.
Ik zeg niet dat jij niet technisch bent maar een vergissing op uiterlijk is snel gemaakt.
Laatst gewijzigd door AC67 op di 16 sep, 2014 22:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: start en accu problemen
Bedankt voor de antwoorden.
zit er nou wel of geen verschil tussen een cdi en een spanningsregelaar.
Mijn cdi/spanningsregelaar heeft 4 stroomdraden. Welke raden jullie mij aan??
zit er nou wel of geen verschil tussen een cdi en een spanningsregelaar.
Mijn cdi/spanningsregelaar heeft 4 stroomdraden. Welke raden jullie mij aan??
Re: start en accu problemen
Das een spanningsregelaar van een, in dit geval, Barossa...
Re: start en accu problemen
En dit een cdi, ook van een barossa
Re: start en accu problemen
@mask,bedankt,ik hoop dat het het verschil n duidelijk is,ik had deze zaken niet voorhanden,was wel aan het zoeken.
Re: start en accu problemen
Had ze te koop staan op forum
Plaatjes zeggen vaak meer als woorden
Plaatjes zeggen vaak meer als woorden
Re: start en accu problemen
is dus exact zoals ik zei: bij mij was dus het onderdeel op de eerste foto kapot (spanningsregelaar) en op de factuur stond wel degelijk cdi. daarom dacht ik dus dat dit cdi noemde
Re: start en accu problemen
ja,soms zetten ze ze er zo maar wat op,weten niet wat ze doen.Maar ik ga altijd uit van een foutje.
Maar zo zie je maar dat je dan als er eens wat is op het verkeerde been gezet kan worden.
Hoop dat het probleem snel opgelost is en mijn motto is:meten is weten.
Maar zo zie je maar dat je dan als er eens wat is op het verkeerde been gezet kan worden.
Hoop dat het probleem snel opgelost is en mijn motto is:meten is weten.
Re: start en accu problemen
bedankt voor de foto's, en verschil dus.
ik heb de spanning gemeten.(lopen) het was 12 volt. is dat goed.
ik heb de spanning gemeten.(lopen) het was 12 volt. is dat goed.
Re: start en accu problemen
Is wat aan de lage kant.14 volt is beter.Een volle goede accu kan zomaar 13.5 volt leveren dus 12 volt is te weinig.
klinkt als een klein verschil maar je moet met iets meer spanning laden dan de accu kan leveren.
ik zou de regelaar vervangen indien mogelijk.en de accu steeds tijdens het niet rijden aan een druppellader hangen.
wacht niet te lang met een nieuwe regelaar want op een gegeven moment trek je de accu eens te ver leeg en dan ben je bok.En dat gebeurt altijd op het meest ongunstigste moment.
klinkt als een klein verschil maar je moet met iets meer spanning laden dan de accu kan leveren.
ik zou de regelaar vervangen indien mogelijk.en de accu steeds tijdens het niet rijden aan een druppellader hangen.
wacht niet te lang met een nieuwe regelaar want op een gegeven moment trek je de accu eens te ver leeg en dan ben je bok.En dat gebeurt altijd op het meest ongunstigste moment.