Hond trx 450 2006 vs 2005 model
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 130
- Lid geworden op: di 07 jan, 2014 17:01
Hond trx 450 2006 vs 2005 model
Hallo ik heb een vraag scheelt het veel kwa onderhoud als je een honda trx van 2005 neemt of een van 2006 en hoelang gaat zoon zuiger mee als je een op de crossbaan rijd voor de hobby
Honda trx 450 2005
Re: Hond trx 450 2006 vs 2005 model
Bij mijn weten heeft een 2006 trx een hoge druk zuiger dus die zal iets minder lang mee gaan. En ze hebben geen oliekoeler, of dat wat uitmaakt weet ik niet.
HONDA the dream of power
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 130
- Lid geworden op: di 07 jan, 2014 17:01
Re: Hond trx 450 2006 vs 2005 model
Oké ik heb nu een 2005 model gekocht omdat ik las dat die minder onderhoud had met zuigers verwisselen
Honda trx 450 2005
Re: Hond trx 450 2006 vs 2005 model
Zijn geweldige quads, ga je veel plezier van hebben, ik zouw wel de filterbak deksel eraf halen de db killer uit de uitlaag en hem opniehw afstellen. Dat brengt een hoop extra vermogen.
HONDA the dream of power
Re: Hond trx 450 2006 vs 2005 model
http://www.trx450r.org/forum/93-engine/ ... site/20786" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb gedaan wat hier staat en het is echt de moeite waard. Kost je een jetkit en een dagje sleutellen.
Ik heb gedaan wat hier staat en het is echt de moeite waard. Kost je een jetkit en een dagje sleutellen.
HONDA the dream of power
Re: Hond trx 450 2006 vs 2005 model
Trx450 04-05 heeft relatief minder onderhoud nodig. Ik zij relatief, Nog steeds moet je zijn uurlijkse onderhoud doen. Af en toe even knuffelen, aaien en schelden tegen hem. Maar dan krijg je er wat liefde voor terug, ook uren zuiger ligt aan welke zuiger je er in doet. Prijs= Kwaliteid. Ben eerlijk ik betaal de jackpot voor een zuiger maar stop wel Oem terug, Heb al een keer gruis uit me carter staan schrapen na een goedkoper uitstapje. Voor mij niet meer. 2006 Bij hobbymatig gebruik zou ik op safe gaan en elke 40-60 uur nieuwe zuiger steken. Dan ga ik uit van hobbymatig reiden, lees recratief. Als jij dat ding op zen max rijd dan slijt het ook sneller, dus maximaal om de 40 uur wisselen, en na een paar ritten compressie meten. elke paar uur olie en filters.
De rede dat ik een 05 heb genomen is inderdaat een olie koeler en minder compressie, dit zorgt er voor dat bij lang rijden de olie koeler dan bij de 06 blijft. Als je olie te lang verhit of over verhit dan verliest het zijn smerende en koelende eigenschappen. Ik gebruik de trx als een enduro machine, Als artjuh en ik onze machines gaan uitlaten dan wordt er al gauw 4uur + op de teller gezet die dag en het liefste zonder te stoppen. Al met al de rede voor mij van een 04-05, daar naast zit er in de 04-05 een zuiger met 3 zuigeringen. Daardoor kantelt de zuiger minder snel, wat resulteerd dat de 04-05 minder snel vastloopt door het kantelen van de zuiger. Wat meerendeel gebeurt door het te lang door rijden op een zuiger (uren maken).
Ik doe elke 4-6 uur de olie verversen en elke 8-12 uur het filter wisselen, meestal gewoon na lange dag rijden wisselen. daarnaast is de rest gewoon regulier onderhoud wat elke quad nodig heeft. Zwak punt in het blok van de 04-05 is de krukas, als je hem ooit kapot hebt of je wisselt hem. Dan kan je de oem updated pakken, is niet veel duurder dan de aftermarket krukassen. Daarnaast heb ik wat last met koeling van het blok, maarja trek alles uit het blok wat ik eruit kan krijgen. Maar de flow van de waterpomp is wat laag en dat in combenatie van andere nokken assen en wat timeing, krijgt die wat meer op zijn flikker. Iets wat simpel op te lossen is door grote waterpomp, maar al tijden geen zin gehad om dat te instaleren .
Heb je nog meer vragen stuur een mailtje
De rede dat ik een 05 heb genomen is inderdaat een olie koeler en minder compressie, dit zorgt er voor dat bij lang rijden de olie koeler dan bij de 06 blijft. Als je olie te lang verhit of over verhit dan verliest het zijn smerende en koelende eigenschappen. Ik gebruik de trx als een enduro machine, Als artjuh en ik onze machines gaan uitlaten dan wordt er al gauw 4uur + op de teller gezet die dag en het liefste zonder te stoppen. Al met al de rede voor mij van een 04-05, daar naast zit er in de 04-05 een zuiger met 3 zuigeringen. Daardoor kantelt de zuiger minder snel, wat resulteerd dat de 04-05 minder snel vastloopt door het kantelen van de zuiger. Wat meerendeel gebeurt door het te lang door rijden op een zuiger (uren maken).
Ik doe elke 4-6 uur de olie verversen en elke 8-12 uur het filter wisselen, meestal gewoon na lange dag rijden wisselen. daarnaast is de rest gewoon regulier onderhoud wat elke quad nodig heeft. Zwak punt in het blok van de 04-05 is de krukas, als je hem ooit kapot hebt of je wisselt hem. Dan kan je de oem updated pakken, is niet veel duurder dan de aftermarket krukassen. Daarnaast heb ik wat last met koeling van het blok, maarja trek alles uit het blok wat ik eruit kan krijgen. Maar de flow van de waterpomp is wat laag en dat in combenatie van andere nokken assen en wat timeing, krijgt die wat meer op zijn flikker. Iets wat simpel op te lossen is door grote waterpomp, maar al tijden geen zin gehad om dat te instaleren .
Heb je nog meer vragen stuur een mailtje
Bloody wicked! This stuff dissolves braincells!!!
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 130
- Lid geworden op: di 07 jan, 2014 17:01
Re: Hond trx 450 2006 vs 2005 model
Ik ga eerst rijden om de keer dat ik cross maak ik luchtfilter schoon en hoop op de zuiger lang te kunnen rijden
Honda trx 450 2005