yfz 450
yfz 450
Hallo allemaal,
Ik ben op zoek naar een nieuwe quad en sta op een punt om een yamaha yfz450 te kopen.
Nou weet ik dat er al eindeloos veel discussies op dit forum zijn geweest over de verschillen tussen een yfz450 en een raptor 700.
Ik heb op beide quads een aantal malen gereden, maar het gevoel wat de 450 je geeft wanneer je het gras / zand opduikt is echt te heerlijk. De 450 heeft absoluut mijn voorkeur.
Nu lees ik overal berichten over dat de 450 zo gigantisch veel onderhoud nodig heeft. Wordt dit niet een beetje overdreven ?
Ik begrijp dat als er dagelijks mee wordt gecrosst dat die dan uiteraard meer onderhoud nodig heb.
Maar ik gebruik hem puur voor woon werk verkeer. Een afstand van maar 5 km over een 80 - weg. ( bij files wil ik nog wel eens de bosjes in scheuren langs deze weg haha )
Ik kan gewoon moeilijk geloven dat ik 3 keer per jaar m'n zuiger moet vervangen enz. bij zulke kleine afstanden.
Uw reacties graag specialisten ??
Alvast bedankt !
Ik ben op zoek naar een nieuwe quad en sta op een punt om een yamaha yfz450 te kopen.
Nou weet ik dat er al eindeloos veel discussies op dit forum zijn geweest over de verschillen tussen een yfz450 en een raptor 700.
Ik heb op beide quads een aantal malen gereden, maar het gevoel wat de 450 je geeft wanneer je het gras / zand opduikt is echt te heerlijk. De 450 heeft absoluut mijn voorkeur.
Nu lees ik overal berichten over dat de 450 zo gigantisch veel onderhoud nodig heeft. Wordt dit niet een beetje overdreven ?
Ik begrijp dat als er dagelijks mee wordt gecrosst dat die dan uiteraard meer onderhoud nodig heb.
Maar ik gebruik hem puur voor woon werk verkeer. Een afstand van maar 5 km over een 80 - weg. ( bij files wil ik nog wel eens de bosjes in scheuren langs deze weg haha )
Ik kan gewoon moeilijk geloven dat ik 3 keer per jaar m'n zuiger moet vervangen enz. bij zulke kleine afstanden.
Uw reacties graag specialisten ??
Alvast bedankt !
Re: yfz 450
Nee joh.iedereen heeft het mis.jij niet.
Geloof de forumleden die dat zeggen over het onderhoud nu maar.Die hebben er soms al jaren ervaring terwijl jij er nog geen hebt.
We horen/lezen het wel vaker hier:wel een kekke quad willen maar geen geld voor onderhoud of reparatie willen betalen.Koop dan voor die 5km een fiets.hoef je maar 1x per jaar je banden te vernieuwen.
En op die 5 km rij je die quad die net niet warm is/word vol gas over de 80km weg.
Ik denk dat je dan met 3 zuigers per jaar nog goed wegkomt.
Denk dat de kosten wel iets hoger gaan uitpakken.
Geloof de forumleden die dat zeggen over het onderhoud nu maar.Die hebben er soms al jaren ervaring terwijl jij er nog geen hebt.
We horen/lezen het wel vaker hier:wel een kekke quad willen maar geen geld voor onderhoud of reparatie willen betalen.Koop dan voor die 5km een fiets.hoef je maar 1x per jaar je banden te vernieuwen.
En op die 5 km rij je die quad die net niet warm is/word vol gas over de 80km weg.
Ik denk dat je dan met 3 zuigers per jaar nog goed wegkomt.
Denk dat de kosten wel iets hoger gaan uitpakken.
- DriveandgoSR
- Quadfanaat
- Berichten: 88
- Lid geworden op: vr 12 mar, 2010 15:48
Re: yfz 450
Ik rij iedere dag 4 km heen en terug naar me werk op een ltr450 en in de weekenden zelfs heel veel offroad en op de crossbaan. Die blokjes kunnen wel wat hebben hoor vorig jaar juli is de huidige zuiger er in gekomen en in december komt er pas weer een nieuwe in
Re: yfz 450
Dit is nu dus precies wat ik bedoel haha.
De een zegt gigantische onderhoud kosten.
En de ander zegt totaal niet.
Snappen jullie nou mijn vraag ? Ik weet gewoon niet welke partij ik moet geloven.
De kosten zijn het probleem niet, ik vind het niet erg om er af en toe wat geld in te steken.
Alleen ik wil wel van te voren weten waar we over praten.
De een zegt gigantische onderhoud kosten.
En de ander zegt totaal niet.
Snappen jullie nou mijn vraag ? Ik weet gewoon niet welke partij ik moet geloven.
De kosten zijn het probleem niet, ik vind het niet erg om er af en toe wat geld in te steken.
Alleen ik wil wel van te voren weten waar we over praten.
Re: yfz 450
Je zegt het zelf al, het hangt af van het gebruik. Bij wekelijks volgas crossen moet je je echt wel aan de voorgeschreven interval houden, bij rustige ritjes op de weg loopt het allemaal niet zo'n vaart. Regelmatig olie vervangen, luchtfilter schoonhouden, etc. speelt ook een rol.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: yfz 450
Idd. Ik deed vroeger motocross wedstrijden. Dat was 2 takt en in die motoren gingen elke maand een nieuwe zuiger in. UItgaande van iedere woensdag trainen, zaterdag trainen en zondag wedstrijd. Later ben ik gestopt met wedstrijd rijden, beetje rijden in het bos werd het toen. Eens per half jaar zuiger wisselen. Dat is het verschil.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: yfz 450
Het betreft een yfz450 uit 2007.
Deze is toch 4 takt ??
Deze is toch 4 takt ??
Re: yfz 450
Ja.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Re: yfz 450
En hoe zit het dan met een raptor 700 ?
Ik begrijp dat een zuiger voor een 450 dus ongeveer 50 a 60 uur voor staat. Krukas zeker ook elk jaar vernieuwen ?
Is dat bij een 700 echt aanzienlijk minder, ?
Ik begrijp dat een zuiger voor een 450 dus ongeveer 50 a 60 uur voor staat. Krukas zeker ook elk jaar vernieuwen ?
Is dat bij een 700 echt aanzienlijk minder, ?
Re: yfz 450
Download van beiden even een Service Manual, dan kun je de onderhoudstabellen vergelijken.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Re: yfz 450
Krukas kan bij normaal gebruik heel wat hebben, die kan zeker een paar jaar mee naar mijn idee.
- yamahakoppel
- Quad GOD
- Berichten: 6479
- Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
- Locatie: Diepenbeek
Re: yfz 450
ik had bij mijn raptor 700 32.000 km met eerste zuiger zijn toch rap meer dan 500 draai uren. ik had nog 4,5bar compressie wat normaal 9bar moet zijn met mijn huidige zuiger heb ik nu toch ook al een 10.000km
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Re: yfz 450
En zo suzuki ltz 400 dan ?
Is dat wel een enduro blok, of heeft die ook zoveel onderhoud
nodig als een yfz450 ?
Wat een lastige keus is dit zeg haha
Is dat wel een enduro blok, of heeft die ook zoveel onderhoud
nodig als een yfz450 ?
Wat een lastige keus is dit zeg haha
- Mistery1985
- Quadfanaat
- Berichten: 70
- Lid geworden op: wo 26 jun, 2013 21:14
- Locatie: Zeist
Re: yfz 450
Ltz400 is kwa onderhoud zelfde als raptor700 alleen met minder vermogen.
Ltr450 is weer zelfde als yfz450 aan onderhoud.
Ltr450 is weer zelfde als yfz450 aan onderhoud.
Re: yfz 450
Ik heb besloten de barossa te houden voor het vrouwtje.
Zelf ga ik denk toch voor de yfz 450, ondanks het meerdere onderhoud.
Toevallig iemand tips over hoe ik de barossa kan verlagen ??
Ik heb de Chrome A armen set al gekocht die ervoor is.
Maar hij is me nog lang niet laag genoeg en de KW veren vind ik weer veel te duur om nog in de barossa te steken.
Zelf ga ik denk toch voor de yfz 450, ondanks het meerdere onderhoud.
Toevallig iemand tips over hoe ik de barossa kan verlagen ??
Ik heb de Chrome A armen set al gekocht die ervoor is.
Maar hij is me nog lang niet laag genoeg en de KW veren vind ik weer veel te duur om nog in de barossa te steken.