ACCESS SP50 PROJECT
ACCESS SP50 PROJECT
hallo,
afgelopen zomer vakantie had een access sp50 gekocht.
erg leuke brommer quad met afmetingen van een raptor 700.
in de quad ligt een minarelli horizontaal watergekoeld scooterblok met een voor en achteruit.
de quad was zwart gespoten toen ik hem kocht:
het was niet super mooi met een paar doffe plekken en oneffenheden hier en daar.
toen had ik dus al gauw besloten dat ik de quad ging spuiten!
de kleur...... Volkswagen R32 Blauw!!
alle kappen eraf gesloopt en het schuren kon beginnen:
na dagen schuren kon het spuiten beginnen.
ik had besloten om met spuitbussen te gaan spuiten.
de primer en spuit plamuur:
daarna ging de kleur erop!
en wat laagjes verder zag het er al zo uit:
en toen dus de blanke lak voor de super finish:
eindresultaat:
het spuiten is aardig goed gelukt voor een amateur met spuitbusjes en een garage als spuitcabine, ik ben er trots op!
verder had ik een velg lintje geplakt en xenon gekocht.
xenon netjes geinstaleerd en werkt perfect! wat een licht zeg.....!
de handkapjes erop:
en nu? VERLAGEN, NERFBARS, DIKKE VELGEN, enz
ik heb gister kortere schokbrekers besteld:
zou eruit moeten zien als dit ongeveer:
nu is het dus wachten op de schokbrekers en geld......
TIPS EN MENINGEN ZIJN ALTIJD WELKOM!
afgelopen zomer vakantie had een access sp50 gekocht.
erg leuke brommer quad met afmetingen van een raptor 700.
in de quad ligt een minarelli horizontaal watergekoeld scooterblok met een voor en achteruit.
de quad was zwart gespoten toen ik hem kocht:
het was niet super mooi met een paar doffe plekken en oneffenheden hier en daar.
toen had ik dus al gauw besloten dat ik de quad ging spuiten!
de kleur...... Volkswagen R32 Blauw!!
alle kappen eraf gesloopt en het schuren kon beginnen:
na dagen schuren kon het spuiten beginnen.
ik had besloten om met spuitbussen te gaan spuiten.
de primer en spuit plamuur:
daarna ging de kleur erop!
en wat laagjes verder zag het er al zo uit:
en toen dus de blanke lak voor de super finish:
eindresultaat:
het spuiten is aardig goed gelukt voor een amateur met spuitbusjes en een garage als spuitcabine, ik ben er trots op!
verder had ik een velg lintje geplakt en xenon gekocht.
xenon netjes geinstaleerd en werkt perfect! wat een licht zeg.....!
de handkapjes erop:
en nu? VERLAGEN, NERFBARS, DIKKE VELGEN, enz
ik heb gister kortere schokbrekers besteld:
zou eruit moeten zien als dit ongeveer:
nu is het dus wachten op de schokbrekers en geld......
TIPS EN MENINGEN ZIJN ALTIJD WELKOM!
ACCESS SP50 viewtopic.php?f=42&t=45795
Re: ACCESS SP50 PROJECT
Geld kan ik je niet mee helpen, een mening daarentegen...
Blijft een mooi ding dit, eigenlijk de enige bromquad die er niet lullig klein uitziet. Waar zit die achteruit eigenlijk, bij de achteras net als een Barossa? Zelf heb ik een Eton met een Minarelli horizontaal maar daar zit geen achteruit op.
Blijft een mooi ding dit, eigenlijk de enige bromquad die er niet lullig klein uitziet. Waar zit die achteruit eigenlijk, bij de achteras net als een Barossa? Zelf heb ik een Eton met een Minarelli horizontaal maar daar zit geen achteruit op.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Re: ACCESS SP50 PROJECT
De achteruit hendel zit op de versnellings bak, bij je rechter been dus.
ACCESS SP50 viewtopic.php?f=42&t=45795
Re: ACCESS SP50 PROJECT
Misschien een rare vraag, maar verdien je die investering nog een keer terug?
Het ziet er prima uit allemaal maar schokbrekers, nerfbars, velgen kosten toch een lieve duit...
Het ziet er prima uit allemaal maar schokbrekers, nerfbars, velgen kosten toch een lieve duit...
Een mooie manier om van een verleiding af te komen, is eraan toe te geven...
Re: ACCESS SP50 PROJECT
Nooit 100%Partagas schreef:Misschien een rare vraag, maar verdien je die investering nog een keer terug?
Het ziet er prima uit allemaal maar schokbrekers, nerfbars, velgen kosten toch een lieve duit...
Re: ACCESS SP50 PROJECT
al dat geld zie je waarschijnlijk nooit meer terug nee, daarom bijft het allemaal nog wel een beetje low budget, in ieder geval zo goedkoop mogelijk.
ACCESS SP50 viewtopic.php?f=42&t=45795
Re: ACCESS SP50 PROJECT
Ach, van de andere kant is het natuurlijk leuk om te doen en je hebt er toch ook plezier van ???
Een hobby kost nu eenmaal geld
Een hobby kost nu eenmaal geld
Een mooie manier om van een verleiding af te komen, is eraan toe te geven...
Re: ACCESS SP50 PROJECT
plezier is het zeker! ik ga er vanuit dat ik er zeker nog 1,5 jaar op rijd, dus laten we maar het beste er van maken!
en zoals je zegt: hobby's kosten geld.
maar als iemand nog een mooi setje velgen heeft liggen, laat het maar weten?
en zoals je zegt: hobby's kosten geld.
maar als iemand nog een mooi setje velgen heeft liggen, laat het maar weten?
ACCESS SP50 viewtopic.php?f=42&t=45795
- Paul Snip
- Quad Master
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
- Locatie: Een
- Contacteer:
Re: ACCESS SP50 PROJECT
Ziet er leuk uit!
Ik hoop dat de lak een beetje blijft zitten en niet gaat barsten.
Ik heb al heel veel quadplastic gespoten en werk iets anders.
-Heel goed ontvetten
-Mat schuren met scotch brite
-weer heel goed ontvetten
-afnemen met een kleefdoekje
-dun laagje kunstofprimer
-dun laagje kleurlak uit een spuitbus
-en dan om het mooi en duurzaam te maken een dikke laag blanke 2 komponenten lak met ruim weekmaker erdoor. Op Ebay zijn kleine verfspuitjes voor minder dan 20 Euro te koop. Deze spuiten erg mooi bij ca 2 bar.
Leuk project!
Alle onderdelen van een Triton Acces 300 passen, dus als je daar wat leuks kunt vinden kun je het er zo opschroeven.
Ik hoop dat de lak een beetje blijft zitten en niet gaat barsten.
Ik heb al heel veel quadplastic gespoten en werk iets anders.
-Heel goed ontvetten
-Mat schuren met scotch brite
-weer heel goed ontvetten
-afnemen met een kleefdoekje
-dun laagje kunstofprimer
-dun laagje kleurlak uit een spuitbus
-en dan om het mooi en duurzaam te maken een dikke laag blanke 2 komponenten lak met ruim weekmaker erdoor. Op Ebay zijn kleine verfspuitjes voor minder dan 20 Euro te koop. Deze spuiten erg mooi bij ca 2 bar.
Leuk project!
Alle onderdelen van een Triton Acces 300 passen, dus als je daar wat leuks kunt vinden kun je het er zo opschroeven.
Re: ACCESS SP50 PROJECT
spuitwerk is goed gelukt
Blanke lak van motip gebruikt? Daar krijg ik namelijk die glans er niet op
Ik gebruik die van nonpaints (2K)
Blanke lak van motip gebruikt? Daar krijg ik namelijk die glans er niet op
Ik gebruik die van nonpaints (2K)
Re: ACCESS SP50 PROJECT
Dat is precies hoe ik het heb gedaan, heeft me wel even 150 euro aan spuitbussen gekostPaul Snip schreef:Ziet er leuk uit!
Ik hoop dat de lak een beetje blijft zitten en niet gaat barsten.
Ik heb al heel veel quadplastic gespoten en werk iets anders.
-Heel goed ontvetten
-Mat schuren met scotch brite
-weer heel goed ontvetten
-afnemen met een kleefdoekje
-dun laagje kunstofprimer
-dun laagje kleurlak uit een spuitbus
-en dan om het mooi en duurzaam te maken een dikke laag blanke 2 komponenten lak met ruim weekmaker erdoor. Op Ebay zijn kleine verfspuitjes voor minder dan 20 Euro te koop. Deze spuiten erg mooi bij ca 2 bar.
Leuk project!
Alle onderdelen van een Triton Acces 300 passen, dus als je daar wat leuks kunt vinden kun je het er zo opschroeven.
Maar het resultaat mag er wezen!
Ik heb ook 2k blanke lak gebruikt. Na het spuiten was het nog niet echt super strak maar met korrel 2000 licht mat geschuurd en polijst machientje eroverheen gehaald.
ACCESS SP50 viewtopic.php?f=42&t=45795
Re: ACCESS SP50 PROJECT
danku!Danny84 schreef:Mooie quad.
De kleur is zeer mooi
heeft iemand enig idee of ltz400 nerfbars passen??
ACCESS SP50 viewtopic.php?f=42&t=45795