hoge compressie zuiger LTR450*nieuwe vraag verstevings stuk
hoge compressie zuiger LTR450*nieuwe vraag verstevings stuk
Hallo,
Bij het plaatsen van een hoge compressiezijger moet je dan nog iets meer aan passen?
Of is het nodig om een powercommender te plaatsen ?
Gr Peter
Bij het plaatsen van een hoge compressiezijger moet je dan nog iets meer aan passen?
Of is het nodig om een powercommender te plaatsen ?
Gr Peter
Laatst gewijzigd door peterrrrr op ma 17 nov, 2014 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: hoge compressie zuiger LTR450
Ligt er aan hoe hoog je gaat, 12.5/1 is naar mijn idee gewoon veilig voor je blok en kun je op gewone benzine rijden. Als je nog hoger gaat dan heb je andere benzine nodig en dan kan je drijfstang eraan gaan is mij verteld. Een powercommender is nodig om hem goed te laten lopen. Als je dit niet doet heb je op den duur meer nodig dan alleen een zuiger.
Re: hoge compressie zuiger LTR450
thanks dan ga ik voor safe een standaard zuiger!
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: hoge compressie zuiger LTR450
Dat begrijp ik niet. Wat veranderd er feitelijk dan? Je veranderd toch alleen de compressiekamer boven je zuiger? In theorie zou de samenstelling van je mengsel t zelfde blijven lijkt me. Verhouding zuurstof/lucht tenminste wel.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: hoge compressie zuiger LTR450
Op zuurstof en lucht loopt hij niet 

never drive faster then your angel can fly
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: hoge compressie zuiger LTR450
Ahh lucht/ benzine bedoel ik uiteraard
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: hoge compressie zuiger LTR450
Klopt, voor een hoge compressiezuiger hoef je niets aan het mengsel te veranderen.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: hoge compressie zuiger LTR450
Waar heb je de powercommander dan voor nodig zoals minivtec schrijft?
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: hoge compressie zuiger LTR450
Als jij een hoge compressie zuiger gaat monteren ben je duidelijk op zoek naar meer vermogen, dan lijkt het me ook dat je de filterbak deksel er af haalt en de db killer uit de uitlaat haalt (dit schijnt bij een LTR nogal een effect te hebben). Dan heb je zoals vaak besproken een powercommender nodig. Maar voor alleen een zuiger zou het inderdaad niet nodig zijn
Re: hoge compressie zuiger LTR450
Dat is wel een goed punt. Als je dit doet voor meer vermogen dan is het logischer (en goedkoper) om eerst de big three te doen, dus uitlaat, power commander en luchtfilter. Maar als je de zuiger moet vervangen wegens slijtage dan is het een prima idee om gelijk een hoge compressie-zuiger te nemen.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Re: hoge compressie zuiger LTR450
een cherry bomb is voldoenden als het filter deksel er af is en de bd killer er uit is
maar bij peterrrrr hangt er een cherrybomb onder dus een powercommander is overbodig
mits die de uitlaat lijn origineel laat (dus luchtfilterseksel er af en db killer er uit)
maar bij peterrrrr hangt er een cherrybomb onder dus een powercommander is overbodig
mits die de uitlaat lijn origineel laat (dus luchtfilterseksel er af en db killer er uit)
2017 raptor 700 SE
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: hoge compressie zuiger LTR450
Dus eigenlijk kan i gewoon een hoge druk zuiger monteren? Scheelt zoiets nou eigenlijk veel of hoe moet je dat zien?
Vroeger bij de brommertjes maakten we ook meer compressie, maar dan verzette je ook het ontstekings moment.
Vroeger bij de brommertjes maakten we ook meer compressie, maar dan verzette je ook het ontstekings moment.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: hoge compressie zuiger LTR450
De combinatie van meer compressie en vervroegde ontsteking maakt wel iets verschil. Maar zal wel een stuk kleiner zijn als bijvoorbeeld een uitlaat.
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: hoge compressie zuiger LTR450
Het powercommander verhaal heeft dus niks te maken met wat voor zuiger je hebt. De vraag van TS was of hij iets moest veranderen. Dat hoeft dus niet.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: hoge compressie zuiger LTR450
Zo simpel is het niet
Het hangt er vanaf hoeveel je de compressie verhoogt
de uitlaat en nokkenas zijn hier mede verantwoordelijk voor
Een freeflow uitlaat of een nokassen met lange duration verlagen de compressie
Verder is het zo dat een hoge compressie eerder detoneerd, wat je kan compenseren door meer brandstof te geven
Of de ontsteking een graad later te zetten
Dus niet zondermeer inbouwen en knallen maar
Is afhankelijk van veel factoren
Het hangt er vanaf hoeveel je de compressie verhoogt
de uitlaat en nokkenas zijn hier mede verantwoordelijk voor
Een freeflow uitlaat of een nokassen met lange duration verlagen de compressie
Verder is het zo dat een hoge compressie eerder detoneerd, wat je kan compenseren door meer brandstof te geven
Of de ontsteking een graad later te zetten
Dus niet zondermeer inbouwen en knallen maar
Is afhankelijk van veel factoren
never drive faster then your angel can fly