Pagina 1 van 2
hoge compressie zuiger LTR450*nieuwe vraag verstevings stuk
Geplaatst: di 11 nov, 2014 18:53
door peterrrrr
Hallo,
Bij het plaatsen van een hoge compressiezijger moet je dan nog iets meer aan passen?
Of is het nodig om een powercommender te plaatsen ?
Gr Peter
Re: hoge compressie zuiger LTR450
Geplaatst: di 11 nov, 2014 21:58
door minivtec
Ligt er aan hoe hoog je gaat, 12.5/1 is naar mijn idee gewoon veilig voor je blok en kun je op gewone benzine rijden. Als je nog hoger gaat dan heb je andere benzine nodig en dan kan je drijfstang eraan gaan is mij verteld. Een powercommender is nodig om hem goed te laten lopen. Als je dit niet doet heb je op den duur meer nodig dan alleen een zuiger.
Re: hoge compressie zuiger LTR450
Geplaatst: wo 12 nov, 2014 15:50
door peterrrrr
thanks dan ga ik voor safe een standaard zuiger!
Re: hoge compressie zuiger LTR450
Geplaatst: wo 12 nov, 2014 16:12
door Jason McCoy
Dat begrijp ik niet. Wat veranderd er feitelijk dan? Je veranderd toch alleen de compressiekamer boven je zuiger? In theorie zou de samenstelling van je mengsel t zelfde blijven lijkt me. Verhouding zuurstof/lucht tenminste wel.
Re: hoge compressie zuiger LTR450
Geplaatst: wo 12 nov, 2014 18:03
door mx jake
Op zuurstof en lucht loopt hij niet

Re: hoge compressie zuiger LTR450
Geplaatst: wo 12 nov, 2014 18:35
door Jason McCoy
Ahh lucht/ benzine bedoel ik uiteraard
Re: hoge compressie zuiger LTR450
Geplaatst: wo 12 nov, 2014 20:05
door Jazzy
Klopt, voor een hoge compressiezuiger hoef je niets aan het mengsel te veranderen.
Re: hoge compressie zuiger LTR450
Geplaatst: wo 12 nov, 2014 20:17
door Jason McCoy
Waar heb je de powercommander dan voor nodig zoals minivtec schrijft?
Re: hoge compressie zuiger LTR450
Geplaatst: wo 12 nov, 2014 21:23
door minivtec
Als jij een hoge compressie zuiger gaat monteren ben je duidelijk op zoek naar meer vermogen, dan lijkt het me ook dat je de filterbak deksel er af haalt en de db killer uit de uitlaat haalt (dit schijnt bij een LTR nogal een effect te hebben). Dan heb je zoals vaak besproken een powercommender nodig. Maar voor alleen een zuiger zou het inderdaad niet nodig zijn
Re: hoge compressie zuiger LTR450
Geplaatst: wo 12 nov, 2014 21:48
door Jazzy
Dat is wel een goed punt. Als je dit doet voor meer vermogen dan is het logischer (en goedkoper) om eerst de big three te doen, dus uitlaat, power commander en luchtfilter. Maar als je de zuiger moet vervangen wegens slijtage dan is het een prima idee om gelijk een hoge compressie-zuiger te nemen.
Re: hoge compressie zuiger LTR450
Geplaatst: wo 12 nov, 2014 22:09
door WJB#222
een cherry bomb is voldoenden als het filter deksel er af is en de bd killer er uit is
maar bij peterrrrr hangt er een cherrybomb onder dus een powercommander is overbodig
mits die de uitlaat lijn origineel laat (dus luchtfilterseksel er af en db killer er uit)
Re: hoge compressie zuiger LTR450
Geplaatst: wo 12 nov, 2014 22:54
door Jason McCoy
Dus eigenlijk kan i gewoon een hoge druk zuiger monteren? Scheelt zoiets nou eigenlijk veel of hoe moet je dat zien?
Vroeger bij de brommertjes maakten we ook meer compressie, maar dan verzette je ook het ontstekings moment.
Re: hoge compressie zuiger LTR450
Geplaatst: do 13 nov, 2014 09:19
door minivtec
De combinatie van meer compressie en vervroegde ontsteking maakt wel iets verschil. Maar zal wel een stuk kleiner zijn als bijvoorbeeld een uitlaat.
Re: hoge compressie zuiger LTR450
Geplaatst: do 13 nov, 2014 09:40
door Jason McCoy
Het powercommander verhaal heeft dus niks te maken met wat voor zuiger je hebt. De vraag van TS was of hij iets moest veranderen. Dat hoeft dus niet.
Re: hoge compressie zuiger LTR450
Geplaatst: do 13 nov, 2014 16:43
door mx jake
Zo simpel is het niet
Het hangt er vanaf hoeveel je de compressie verhoogt
de uitlaat en nokkenas zijn hier mede verantwoordelijk voor
Een freeflow uitlaat of een nokassen met lange duration verlagen de compressie
Verder is het zo dat een hoge compressie eerder detoneerd, wat je kan compenseren door meer brandstof te geven
Of de ontsteking een graad later te zetten
Dus niet zondermeer inbouwen en knallen maar
Is afhankelijk van veel factoren