Moeilijke keuze.
Moeilijke keuze.
Hallo allemaal,
het is alweer meer dan een jaar geleden dat ik hier nog iets gepost heb om de eenvoudige reden dat ik alle antwoorden op mijn vragen steeds op het forum kon terugvinden. Nu heb ik echter terug hulp (goede raad ) nodig.
Ik heb tot nog toe met een Kymco MXU300 gereden. Leuke quad, nooit problemen gehad. Maar om met twee te rijden was hij toch wat te klein. Daarom heb ik hem verkocht en ben ik van plan om een andere te kopen met lang chassis, sterkere motor en 4x4. Omdat het risico bij tweedehands me toch wat te groot is, zou ik gaan voor een nieuwe.
Omwille van het lang chassis dat ik toch wel wil, vallen er helaas al vele merken af. Yamaha, Suzuki, Kawasaki, Kymco bieden bij mijn weten helaas geen quads met lang chassis aan.
Goes en TGB vallen ook af omdat er geen dealer van bij mij in de buurt zit, wat ik ook wel belangrijk vind.
Voor mij blijven er dus twee kanshebbers over: de can-am outlander L max 500 dps en de cfmoto cforce 550 eps. Maar het verschil tussen de twee is vrij groot in alle opzichten.
Ik besef goed dat de can-am kwalitatief veel beter is dan de cfmoto. Ik denk dat niemand dat zal betwisten. Maar het prijskaartje is dan ook een pak hoger.
De can-am wordt momenteel aangeboden voor ongeveer 9000 euro met vijf jaar garantie.
De cfmoto kost momenteel 6200 euro met twee jaar garantie inclusief voorste en achterste kofferbak en sneeuwschop.
Alles meegerekend is dit toch een verschil van meer dan 3000 euro.
Ik las op het forum dat er inderdaad mensen zijn die veel problemen hebben met hun cfmoto, maar ik las ook dat er velen zijn die er tevreden van zijn. Dat maakt het er natuurlijk niet makkelijker op voor mij.
Wat ga ik zoal doen met mijn toekomstige quad? Geen extreem slijkgebagger en geen snelheidsraces. Wel gewone rustige ritten waar al eens een plas kan liggen en misschien een ondiep riviertje.....Meer niet.
Wetende dat ik geen extreme dingen verlang van een quad, vraag ik mij af of het de meerprijs van dik 3000 euro waard is om voor de can-am te gaan of dat ik misschien evenveel (maar veel goedkoper) plezier kan beleven met de cfmoto.
Alvast bedankt voor alle goede raad.
het is alweer meer dan een jaar geleden dat ik hier nog iets gepost heb om de eenvoudige reden dat ik alle antwoorden op mijn vragen steeds op het forum kon terugvinden. Nu heb ik echter terug hulp (goede raad ) nodig.
Ik heb tot nog toe met een Kymco MXU300 gereden. Leuke quad, nooit problemen gehad. Maar om met twee te rijden was hij toch wat te klein. Daarom heb ik hem verkocht en ben ik van plan om een andere te kopen met lang chassis, sterkere motor en 4x4. Omdat het risico bij tweedehands me toch wat te groot is, zou ik gaan voor een nieuwe.
Omwille van het lang chassis dat ik toch wel wil, vallen er helaas al vele merken af. Yamaha, Suzuki, Kawasaki, Kymco bieden bij mijn weten helaas geen quads met lang chassis aan.
Goes en TGB vallen ook af omdat er geen dealer van bij mij in de buurt zit, wat ik ook wel belangrijk vind.
Voor mij blijven er dus twee kanshebbers over: de can-am outlander L max 500 dps en de cfmoto cforce 550 eps. Maar het verschil tussen de twee is vrij groot in alle opzichten.
Ik besef goed dat de can-am kwalitatief veel beter is dan de cfmoto. Ik denk dat niemand dat zal betwisten. Maar het prijskaartje is dan ook een pak hoger.
De can-am wordt momenteel aangeboden voor ongeveer 9000 euro met vijf jaar garantie.
De cfmoto kost momenteel 6200 euro met twee jaar garantie inclusief voorste en achterste kofferbak en sneeuwschop.
Alles meegerekend is dit toch een verschil van meer dan 3000 euro.
Ik las op het forum dat er inderdaad mensen zijn die veel problemen hebben met hun cfmoto, maar ik las ook dat er velen zijn die er tevreden van zijn. Dat maakt het er natuurlijk niet makkelijker op voor mij.
Wat ga ik zoal doen met mijn toekomstige quad? Geen extreem slijkgebagger en geen snelheidsraces. Wel gewone rustige ritten waar al eens een plas kan liggen en misschien een ondiep riviertje.....Meer niet.
Wetende dat ik geen extreme dingen verlang van een quad, vraag ik mij af of het de meerprijs van dik 3000 euro waard is om voor de can-am te gaan of dat ik misschien evenveel (maar veel goedkoper) plezier kan beleven met de cfmoto.
Alvast bedankt voor alle goede raad.
never drive faster than your guardian angel can fly
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Moeilijke keuze.
Ik weet niet waar je vandaan komt maar iedere dealer is in staat een TGB te onderhouden.
Je vergeet de Landfighter. De Cf moto moet je echt vergeten. Je hebt zo te horen t geld voor een Can-Am. Dan zou je bijvoorbeeld ook nog kunnen kijken naar Artic-Cat
Je vergeet de Landfighter. De Cf moto moet je echt vergeten. Je hebt zo te horen t geld voor een Can-Am. Dan zou je bijvoorbeeld ook nog kunnen kijken naar Artic-Cat
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: Moeilijke keuze.
Can-Am is duurder maar ook veel waardevaster
Daarnaast beschikt die 500L over een 2-cylinder blok, dus ideaal om te toeren...
De CFMoto is een leuke quad om te zien maar ik durfde het risico niet aan. Ik koos uiteindelijk voor kwaliteit en kocht een gebruikte Outlander 500XT Max. Daar heb ik inmiddels al dik 2000 km van genoten en ik ben er dan ook zéér over te spreken
Daarnaast beschikt die 500L over een 2-cylinder blok, dus ideaal om te toeren...
De CFMoto is een leuke quad om te zien maar ik durfde het risico niet aan. Ik koos uiteindelijk voor kwaliteit en kocht een gebruikte Outlander 500XT Max. Daar heb ik inmiddels al dik 2000 km van genoten en ik ben er dan ook zéér over te spreken
Een mooie manier om van een verleiding af te komen, is eraan toe te geven...
Re: Moeilijke keuze.
Neem inderdaad ook de afschrijving mee in je overweging. Misschien dat je dan over 3 of 4 jaar wel voor hetzelfde geld rijdt. En je hebt ook het verschil in beleving natuurlijk, of je nu op een CFmoto of een Can-am zit maakt nog wel een aardig verschil. Kijk anders eens of je een proefrit kunt maken op beide quads, dan krijg je er wat meer gevoel bij.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Moeilijke keuze.
Als je 9000€ er voor over hebt kijk dan eens naar de cfmoto 825. Heb er heel veel over opgezocht.
De 500 is kwalitatief minder, deze zou ik dus zeker niet kopen. De 625 is stukken beter overwegen waard. De 825 is een lange chassis voor 2 personen. Twee cilinder motor met 61 pk. Winch, voor 199 € erbij heb je zelfs stuurbekrachtiging.
Ik heb dezelfde rijstijl of jij, dus na heel wat opzoekwerk kom ik telkens bij cfmoto. De 825 is zeker te betrouwen.
De 500 zou ik gaan twijfelen.
De 500 is kwalitatief minder, deze zou ik dus zeker niet kopen. De 625 is stukken beter overwegen waard. De 825 is een lange chassis voor 2 personen. Twee cilinder motor met 61 pk. Winch, voor 199 € erbij heb je zelfs stuurbekrachtiging.
Ik heb dezelfde rijstijl of jij, dus na heel wat opzoekwerk kom ik telkens bij cfmoto. De 825 is zeker te betrouwen.
De 500 zou ik gaan twijfelen.
Ab amicis honesta petamus.
- Paul Snip
- Quad Master
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
- Locatie: Een
- Contacteer:
Re: Moeilijke keuze.
Ik zou absoluut voor een Can-Am gaan. De 500L of misschien zelfs wel de 450L. De 450L heeft ook een Rotax motor en ook al 38 pk. Als het financieel mogelijk is zou ik voor een tweecilinder 500 gaan.
Arctic Cat heeft (nog) niks concurrerends in deze prijsklasse helaas
Als je wel een CF overweegt: Er komt een nieuw model 550i met stuurbekrachtiging. Deze kost in Nederland ca 7000 Euro all-in. De verwachtingen zijn hoog gespannen. Maar of het echt wat is moet nog blijken. Ik hou er niet zo van om testrijder te zijn.
De TGB heeft al nadeel het hoge verbruik van 1 op 9. En toch wel wat probleempjes met de 550 motor.
Landfighter kan ik wél aanbevelen. Zit in ieder geval een erg goed Sym motorblok onder.
Arctic Cat heeft (nog) niks concurrerends in deze prijsklasse helaas
Als je wel een CF overweegt: Er komt een nieuw model 550i met stuurbekrachtiging. Deze kost in Nederland ca 7000 Euro all-in. De verwachtingen zijn hoog gespannen. Maar of het echt wat is moet nog blijken. Ik hou er niet zo van om testrijder te zijn.
De TGB heeft al nadeel het hoge verbruik van 1 op 9. En toch wel wat probleempjes met de 550 motor.
Landfighter kan ik wél aanbevelen. Zit in ieder geval een erg goed Sym motorblok onder.
Re: Moeilijke keuze.
Bedankt voor alle reacties.
@Jason McCoy: De Landfighter is inderdaad een mooie machine maar de dichtstbijzijnde dealer zit voor mij toch op een 60km.
Iemand ervaring met de landfighter?
Ik vraag me trouwens af van welk land de TGB en de landfighter afkomstig zijn.
@Partagas: De can-am 500L is inderdaad een 2-pitter. Ook iets om rekening mee te houden.
@Jazzy: Afschrijving is ook belangrijk. Ik ga eerst toch proberen om een proefrit te maken.
@Ysie: De cf cforce 550i zou een helemaal nieuwe quad zijn. Niet te vergelijken met de 500. Hij wordt ook standaard geleverd
met stuurbekrachtiging.
Zou oorspronkelijk beschikbaar moeten zijn van oktober maar dat blijkt nu al eind december te zijn.
@Paul Snip: De can-am die mij interesseert is wel degelijk de 500L twee-pitter.
De cf cforce 550i heeft toch ook 39 pk.
Zoals ik eerder zei vind ik de landfighter ook zeer mooi. Die nieuwe cf cforce trekt er zelfs een beetje op vind ik.
@Iedereen: Als er iemand meer info of ervaringen heeft met de Landfighter, laat maar komen. Ook alle andere goed raad is
natuurlijk nog steeds welkom.
@Jason McCoy: De Landfighter is inderdaad een mooie machine maar de dichtstbijzijnde dealer zit voor mij toch op een 60km.
Iemand ervaring met de landfighter?
Ik vraag me trouwens af van welk land de TGB en de landfighter afkomstig zijn.
@Partagas: De can-am 500L is inderdaad een 2-pitter. Ook iets om rekening mee te houden.
@Jazzy: Afschrijving is ook belangrijk. Ik ga eerst toch proberen om een proefrit te maken.
@Ysie: De cf cforce 550i zou een helemaal nieuwe quad zijn. Niet te vergelijken met de 500. Hij wordt ook standaard geleverd
met stuurbekrachtiging.
Zou oorspronkelijk beschikbaar moeten zijn van oktober maar dat blijkt nu al eind december te zijn.
@Paul Snip: De can-am die mij interesseert is wel degelijk de 500L twee-pitter.
De cf cforce 550i heeft toch ook 39 pk.
Zoals ik eerder zei vind ik de landfighter ook zeer mooi. Die nieuwe cf cforce trekt er zelfs een beetje op vind ik.
@Iedereen: Als er iemand meer info of ervaringen heeft met de Landfighter, laat maar komen. Ook alle andere goed raad is
natuurlijk nog steeds welkom.
never drive faster than your guardian angel can fly
Re: Moeilijke keuze.
Was ik nog vergeten te vragen.
Heeft er iemand ervaring mee als je als Belg een quad koopt in Nederland.....
Zal dan moeten ingevoerd worden.
Is dit vlot te doen? Eventuele kosten?
Heeft er iemand ervaring mee als je als Belg een quad koopt in Nederland.....
Zal dan moeten ingevoerd worden.
Is dit vlot te doen? Eventuele kosten?
never drive faster than your guardian angel can fly
Re: Moeilijke keuze.
Waarom zou je dat willen? Nieuwprijzen liggen in België en Nederland op een vergelijkbaar niveau.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Moeilijke keuze.
Er is inderdaad een testpiloot met een nieuwe Landfighter hier op t forum. http://quadforumbenelux.com/viewtopic.p ... andfighter" onclick="window.open(this.href);return false;
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
- Paul Snip
- Quad Master
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
- Locatie: Een
- Contacteer:
Re: Moeilijke keuze.
Landfighter geeft echt weinig problemen. Wat we tot nu toe meegemaakt hebben is een slechte stekkerverbinding naar het startrelais toe. En een los stekkertje in de koplampen. Verder helemaal niks. Het blok is van Sym. Bestaat al jaren, heeft voldoende vermogen en is zeer betrouwbaar.
Ik snap nog niet helemaal dat je wel de CF 550i (39pk) in overweging neemt, maar de Outlander 450L Max met 38 pk en Rotax motorblok geen blik waardig gunt. Als ik uit die 2 moest kiezen, dan wist ik het wel! Dan ging ik toch echt voor de Can Am. Het prijsverschil is niet zo heel groot volgens mij. Ze leveren de Outlander L met 5 jaar garantie tegenwoordig. Als het budget het toelaat zou ik overigens wel gewoon voor de 2 cilinder gaan.
TGB komt uit Taiwan. Landfighter is een Nederlands merk, maar de quads worden gewoon in Taiwan gemaakt. Ik prefereer het blok van de Landfighter veruit boven het 550 blok van de TGB.
CF Moto komt trouwens uit China. En voor een Chinees is het absoluut geen verkeerd ding. Maar vergelijken met een Can Am kun je hem gewoon niet.
Advies: Haal maar gewoon een Can-Am. En laat het budget bepalen of het een 450 of 500 wordt.
Ik snap nog niet helemaal dat je wel de CF 550i (39pk) in overweging neemt, maar de Outlander 450L Max met 38 pk en Rotax motorblok geen blik waardig gunt. Als ik uit die 2 moest kiezen, dan wist ik het wel! Dan ging ik toch echt voor de Can Am. Het prijsverschil is niet zo heel groot volgens mij. Ze leveren de Outlander L met 5 jaar garantie tegenwoordig. Als het budget het toelaat zou ik overigens wel gewoon voor de 2 cilinder gaan.
TGB komt uit Taiwan. Landfighter is een Nederlands merk, maar de quads worden gewoon in Taiwan gemaakt. Ik prefereer het blok van de Landfighter veruit boven het 550 blok van de TGB.
CF Moto komt trouwens uit China. En voor een Chinees is het absoluut geen verkeerd ding. Maar vergelijken met een Can Am kun je hem gewoon niet.
Advies: Haal maar gewoon een Can-Am. En laat het budget bepalen of het een 450 of 500 wordt.
Moeilijke keuze.
Het budget gaat bepalend zijn.
Heb je 9000€ er voor over zou ik cfmoto 825 kiezen met jou rijstijl. Deze is onmiddelijk leverbaar in Belgie.
Is budget lager dan heb je de keuze tussen tweedehands of nieuw. En vanaf dan werk je verder. De keuze ligt bij jou. Iedereen heeft zijn mening en voorkeur.
Hou ons op de hoogte wat het geworden is?
Heb je 9000€ er voor over zou ik cfmoto 825 kiezen met jou rijstijl. Deze is onmiddelijk leverbaar in Belgie.
Is budget lager dan heb je de keuze tussen tweedehands of nieuw. En vanaf dan werk je verder. De keuze ligt bij jou. Iedereen heeft zijn mening en voorkeur.
Hou ons op de hoogte wat het geworden is?
Ab amicis honesta petamus.
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Moeilijke keuze.
Voor 9000 koop je toch geen chinees man. Voor zulk geld heb je zoveel betere quads op de markt.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: Moeilijke keuze.
Een Can-am bijvoorbeeld dus...
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Re: Moeilijke keuze.
Een arctic cat bijvoorbeeld dus,