Kenteken aanvragen LTZ400
Kenteken aanvragen LTZ400
Beste mede quad rijders,
Ben sinds kort de gelukkige eigenaar van een gloednieuwe LTZ400 Suzuki en nu wil ik deze op kenteken laten zetten.
Nu heb ik de volgende vragen:
- Heb ik knipperlichten nodig?
- Spiegels?
- Eventuele andere aanpassingen?
De quad heeft namelijk alleen remlicht en voorlicht en is verder nooit geregistreert ergens geweest.
Hopelijk kan iemand me verder helpen?
Mvg,
Hille
Ben sinds kort de gelukkige eigenaar van een gloednieuwe LTZ400 Suzuki en nu wil ik deze op kenteken laten zetten.
Nu heb ik de volgende vragen:
- Heb ik knipperlichten nodig?
- Spiegels?
- Eventuele andere aanpassingen?
De quad heeft namelijk alleen remlicht en voorlicht en is verder nooit geregistreert ergens geweest.
Hopelijk kan iemand me verder helpen?
Mvg,
Hille
Re: Kenteken aanvragen LTZ400
Knipperlichten/claxon/fatsoenlijke geluidsdemping en een technisch goede quad.
Ik vermoed dat je ook spiegels moet gaan monteren.
Als hij ooit een kenteken elders heeft gehad is het een administratieve schouwing van het RDW. Nu is het naast deze schouwing ook een technische.
Heel veel succes aangezien ze vaak nogal "zeikerig" zijn.
Ik vermoed dat je ook spiegels moet gaan monteren.
Als hij ooit een kenteken elders heeft gehad is het een administratieve schouwing van het RDW. Nu is het naast deze schouwing ook een technische.
Heel veel succes aangezien ze vaak nogal "zeikerig" zijn.
Re: Kenteken aanvragen LTZ400
Vergeet de kentekenverlichting ook niet. Ook dit zullen ze willen terugvinden bij een technische schouwing!
Re: Kenteken aanvragen LTZ400
Word nog een aardig gedoe dus haha. Iemand enig idee waar ik knipperlichten dergelijk kan aanschaffen?
Mvg
Mvg
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Kenteken aanvragen LTZ400
Heb je dr wel de typegoedkeuringspapieren bij? Anders word t zowiezo een rampen verhaal
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: Kenteken aanvragen LTZ400
Zo als ik het lees moet hij nog omgebouwd worden voor de straat.
Als je geen type goedkeuring /cvo hebt, gaat het een duur grapje worden.
Je gaat geen cvo krijgen van de Nimag, althans dat was toen het geval met mijn Ozark.
Je hebt dealers die een quad kunnen ombouwen en dat kost al gauw 1500-2000€.
Als je geen type goedkeuring /cvo hebt, gaat het een duur grapje worden.
Je gaat geen cvo krijgen van de Nimag, althans dat was toen het geval met mijn Ozark.
Je hebt dealers die een quad kunnen ombouwen en dat kost al gauw 1500-2000€.
_____________________________


Re: Kenteken aanvragen LTZ400
De quad is gekocht op een veiling voor het goeie doel. Heb er alleen geen papieren bij gekregen. Hoe werkt dit met cvo etc? Mvg
Re: Kenteken aanvragen LTZ400
Je hebt een cvo nodig om een quad op kenteken te zetten. Een cvo is een type goedkeuring.
Normaal gezien zou je zo'n cvo bij de importeur kunnen krijgen (Nimag voor oa Suzuki) maar de Nimag doet dat niet ivm met aansprakelijkheid ed.
De Suzuki's die een kenteken hebben zijn bijna allemaal omgebouwd door Valentii Racing in Italië. De quads gaan
echt fysiek naar Italië toe om omgebouwd te worden.
Nu zou je aan een dealer kunnen vragen of ze hem voor je om willen bouwen, dan gaat de quad via Duitsland, die moet dan daar gekeurd worden (ik ben de specifieke naam even kwijt). Dit alles kost rond de paar duizend euro.
Niet alleen de knipperlichten moeten er op komen maar de koplampen, remlichten etc. moeten voldoen aan Europese normen.
Het is dus niet alleen maar knipperlichten erop zetten en gaan.
Je moet dus voor jezelf afwegen of het het geld waard is.
Normaal gezien zou je zo'n cvo bij de importeur kunnen krijgen (Nimag voor oa Suzuki) maar de Nimag doet dat niet ivm met aansprakelijkheid ed.
De Suzuki's die een kenteken hebben zijn bijna allemaal omgebouwd door Valentii Racing in Italië. De quads gaan
echt fysiek naar Italië toe om omgebouwd te worden.
Nu zou je aan een dealer kunnen vragen of ze hem voor je om willen bouwen, dan gaat de quad via Duitsland, die moet dan daar gekeurd worden (ik ben de specifieke naam even kwijt). Dit alles kost rond de paar duizend euro.
Niet alleen de knipperlichten moeten er op komen maar de koplampen, remlichten etc. moeten voldoen aan Europese normen.
Het is dus niet alleen maar knipperlichten erop zetten en gaan.
Je moet dus voor jezelf afwegen of het het geld waard is.
_____________________________


Re: Kenteken aanvragen LTZ400
dat is in Duitsland de (strenge)TUV keuring,
maar let wel op:
er kunnen dan nieuwe nummers in de quad komen.
Als de oude nummers er in dat geval nog in staan en je krijgt er wat mee m.b.t. een ongeval ben je de sjaak,
In mijn kennissen kring is hetzelfde gebeurt met een grizzly die op deze wijze via Duitsland een nieuwe keuring kreeg.
die heeft nu een schade van 40.000 euro omdat hij nu geheel aansprakelijk gesteld is voor het ongeluk daar hij op een quad reed die een dubbele identiteit qua nummers had.En dan heeft de verzekering het recht om niet uit te keren en de schade te gaan verhalen bij de eigenaar van het voertuig.
Ik zou de quad proberen in te ruilen voor een geregistreerde met NL toelating via een dealer en deze voor weg gebruik afschrijven,crossen kan altijd op eigen terrein maar met kenteken gaat een duur verhaal worden wil je alles goed afdekken.
maar let wel op:
er kunnen dan nieuwe nummers in de quad komen.
Als de oude nummers er in dat geval nog in staan en je krijgt er wat mee m.b.t. een ongeval ben je de sjaak,
In mijn kennissen kring is hetzelfde gebeurt met een grizzly die op deze wijze via Duitsland een nieuwe keuring kreeg.
die heeft nu een schade van 40.000 euro omdat hij nu geheel aansprakelijk gesteld is voor het ongeluk daar hij op een quad reed die een dubbele identiteit qua nummers had.En dan heeft de verzekering het recht om niet uit te keren en de schade te gaan verhalen bij de eigenaar van het voertuig.
Ik zou de quad proberen in te ruilen voor een geregistreerde met NL toelating via een dealer en deze voor weg gebruik afschrijven,crossen kan altijd op eigen terrein maar met kenteken gaat een duur verhaal worden wil je alles goed afdekken.
Re: Kenteken aanvragen LTZ400
klopt,was ik even vergeten in het lijstje met mogelijkheden,wel nagaan in het kentekenregister of alles vrij is en het geen ongeval frame is en van een totall los quad komt.java schreef:Of je moet een frame met kenteken kopen.
Re: Kenteken aanvragen LTZ400
Voor de duidelijkheid, dat is een paar honderd euro max. voor het ombouwen (verlichting, snelheidsmeter, claxon) en de rest voor de route langs de TuV en eventueel het daadwerkelijk op kenteken zetten bij de RDW en douane.Yair schreef:Zo als ik het lees moet hij nog omgebouwd worden voor de straat.
Als je geen type goedkeuring /cvo hebt, gaat het een duur grapje worden.
Je gaat geen cvo krijgen van de Nimag, althans dat was toen het geval met mijn Ozark.
Je hebt dealers die een quad kunnen ombouwen en dat kost al gauw 1500-2000€.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Re: Kenteken aanvragen LTZ400
Maakt niet uit zolang lang het frame 100 recht is. Als het gemeld is moet je langs de rdw. Word hij op niuewe gekeurd en kan je gewoon weer rijden.dutchmoose schreef:klopt,was ik even vergeten in het lijstje met mogelijkheden,wel nagaan in het kentekenregister of alles vrij is en het geen ongeval frame is en van een totall los quad komt.java schreef:Of je moet een frame met kenteken kopen.
Re: Kenteken aanvragen LTZ400
Mij is toen verteld dat het 2.000€ ging kosten voor mijn Ozark, vandaar het bedrag.Jazzy schreef:Voor de duidelijkheid, dat is een paar honderd euro max. voor het ombouwen (verlichting, snelheidsmeter, claxon) en de rest voor de route langs de TuV en eventueel het daadwerkelijk op kenteken zetten bij de RDW en douane.Yair schreef:Zo als ik het lees moet hij nog omgebouwd worden voor de straat.
Als je geen type goedkeuring /cvo hebt, gaat het een duur grapje worden.
Je gaat geen cvo krijgen van de Nimag, althans dat was toen het geval met mijn Ozark.
Je hebt dealers die een quad kunnen ombouwen en dat kost al gauw 1500-2000€.
_____________________________


- Paul Snip
- Quad Master
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
- Locatie: Een
- Contacteer:
Re: Kenteken aanvragen LTZ400
Zonder typegoedkeuringspapieren wordt het erg lastig.
Je moet je dan afvragen of het de moeite wel loont. Afhankelijk van het bouwjaar en de staat van de Suzuki.
Je moet je dan afvragen of het de moeite wel loont. Afhankelijk van het bouwjaar en de staat van de Suzuki.