kenda bear claw HTR
kenda bear claw HTR
Ik hen een can am renegade en rij 50/50 onroad en offroad nu wil daar binnen kort andere banden op leggen maar welke???
heb veel gehoord over de maxxis ceros dat de ideale band is voor alle ondergronden, maar ik vroeg me af of de kende bearclaw htr ook niet iets is voor op de weg?? iemand ervaring mee? of iemand die een andere band aanraad? bedankt alvast
heb veel gehoord over de maxxis ceros dat de ideale band is voor alle ondergronden, maar ik vroeg me af of de kende bearclaw htr ook niet iets is voor op de weg?? iemand ervaring mee? of iemand die een andere band aanraad? bedankt alvast
Ik heb: 1987 suzuki lt 500, 2014 can am renegade 1000 xxc, 2003 bombardier ds 650
ik had: polaris outlaw 450 mxr, bashan 200 , raptor350 , raptor700.
ik had: polaris outlaw 450 mxr, bashan 200 , raptor350 , raptor700.
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: kenda bear claw HTR
Het fabrieksadvies is om niet op keihard terrein te rijden of teveel of asfalt. Zijn dus vergelijkbaar met de Miaxxis Bighorn. Ofwel, 2 sets per jaar dr door jagen hahaha
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: kenda bear claw HTR
Ik heb nu een 200km met de Kenda Bearclaw HTR gereden.
De eerste indruk is super.
Ik heb hier voor Maxxis ceros en 2x Duro powergrip gehad.
De HTR's zijn voor mij nu al de betere band zowel in het terrein als op de weg.
De ceros en de powergrip gaan beiden erg lang mee.
Van de HTR's weet ik het nog niet.
Het is ongelooflijk hoe soepel deze banden rijden ondanks de 8 ply constructie.
Ik heb ze in een vettig stuk vergeleken met Duro powergrips en ITP terracrossen.
Waar de andere quad's moesten winchen reed ik zonder veel wielspin door de vettige en steile stukken.
Hier is een link met foto's en uitleg(engels)van verschillende gebruikers.
http://www.nyrocatv.com/forum.cgi?viewt ... 685&show=5" onclick="window.open(this.href);return false;
Er staan foto's bij van mijn Kingquad (op klikken om te vergroten) met de HTR's
De eerste indruk is super.
Ik heb hier voor Maxxis ceros en 2x Duro powergrip gehad.
De HTR's zijn voor mij nu al de betere band zowel in het terrein als op de weg.
De ceros en de powergrip gaan beiden erg lang mee.
Van de HTR's weet ik het nog niet.
Het is ongelooflijk hoe soepel deze banden rijden ondanks de 8 ply constructie.
Ik heb ze in een vettig stuk vergeleken met Duro powergrips en ITP terracrossen.
Waar de andere quad's moesten winchen reed ik zonder veel wielspin door de vettige en steile stukken.
Hier is een link met foto's en uitleg(engels)van verschillende gebruikers.
http://www.nyrocatv.com/forum.cgi?viewt ... 685&show=5" onclick="window.open(this.href);return false;
Er staan foto's bij van mijn Kingquad (op klikken om te vergroten) met de HTR's
Re: kenda bear claw HTR
dus dat worden dan geen kenda bandjes mooi bedankt voor jullie hulp
Ik heb: 1987 suzuki lt 500, 2014 can am renegade 1000 xxc, 2003 bombardier ds 650
ik had: polaris outlaw 450 mxr, bashan 200 , raptor350 , raptor700.
ik had: polaris outlaw 450 mxr, bashan 200 , raptor350 , raptor700.
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: kenda bear claw HTR
Voor ons gebruik zijn de Cerossen beter geschikt denk ik. Maar dat heb ik ook van horen zeggen. Ik ben ook al even aan het rondkijken want na de winter moet ik weer nieuwe
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: kenda bear claw HTR
Er is een reden dat je de Ceros vaak aanbevolen krijgt tegenwoordig. Het ding is zeer slijtvast, bijna geen hoogteslag, goede grip op de weg en meer dan prima prestaties in het terrein.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Re: kenda bear claw HTR
Ik ben zeker dat de Bighorn samen met de Ceros en de powergrip de banden zijn die het langst meegaan op asfalt.Jason McCoy schreef:Het fabrieksadvies is om niet op keihard terrein te rijden of teveel of asfalt. Zijn dus vergelijkbaar met de Miaxxis Bighorn. Ofwel, 2 sets per jaar dr door jagen hahaha
Van de HTR's weten we het nog niet.
Als je 2 sets bighorns verslijt op een jaar rijd je ERG veel of heb je een verschroeiende rijstijl.
Een bighorn gaat gemakkelijk 8000km+ mee.
Re: kenda bear claw HTR
Ceros is van hetzelfde harde rubber als de Bighorn gemaakt, maar met dat profiel verslijt je een Bighorn op de weg natuurlijk een stuk rapper. Twee setjes per jaar lijkt me een beetje overdreven, maar als je vooral op de weg rijdt dan gaat het inderdaad hard.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: kenda bear claw HTR
Vanaf mei tot nu met 8 weken stilstaan erbij heb ik mn achterbanden kaal. Nog mm of 3 profiel.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: kenda bear claw HTR
Fanatiek met burn out's????
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: kenda bear claw HTR
Burnouts doe ik nooit. Valt ook niet mee op een Renegade. Maar ze slijten gewoon als een gek
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: kenda bear claw HTR
Ja hoe zou dat kunnen dat de voorbanden een stuk sneller kaal zijn
Ik heb: 1987 suzuki lt 500, 2014 can am renegade 1000 xxc, 2003 bombardier ds 650
ik had: polaris outlaw 450 mxr, bashan 200 , raptor350 , raptor700.
ik had: polaris outlaw 450 mxr, bashan 200 , raptor350 , raptor700.
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 143
- Lid geworden op: za 28 sep, 2013 10:15
- Locatie: Friesland
Re: kenda bear claw HTR
Cerossen zijn erg fijn en slijtvast. Nadeel vind ik wel dat je bij vochtig wegdek bijzonder snel onderstuur hebt dat razendsnel overgaat in overstuur. Tenminste bij m'n Landfighter dan.
Arctic Cat XR 700 Limited
Re: kenda bear claw HTR
ik denk dat met kenda bear claw niet veel anders is lijkt me die heeft nog minder contact met de grond
Ik heb: 1987 suzuki lt 500, 2014 can am renegade 1000 xxc, 2003 bombardier ds 650
ik had: polaris outlaw 450 mxr, bashan 200 , raptor350 , raptor700.
ik had: polaris outlaw 450 mxr, bashan 200 , raptor350 , raptor700.