Storing quad
Storing quad
Can am ds650 bj 2005. Na een geweldig middag rijden sloeg de motor af tijdens de rit naar huis.
Rode lampje van koeling/olie Brande. Olie en koelvloeistofpeil oké. Na paar minuten stilstaan starte hij weer maar na 5 min.wederom lampje branden en afslaan. Zag wel spetters koelvloeistof hier en daar.
Wie heeft hier ervaring mee om mij op weg te helpen.
Volgende week willen we naar Staphorst nl.
Gr. Hans
Rode lampje van koeling/olie Brande. Olie en koelvloeistofpeil oké. Na paar minuten stilstaan starte hij weer maar na 5 min.wederom lampje branden en afslaan. Zag wel spetters koelvloeistof hier en daar.
Wie heeft hier ervaring mee om mij op weg te helpen.
Volgende week willen we naar Staphorst nl.
Gr. Hans
Re: Storing quad
Waarschijnlijk wordt de motor te heet, dat kan allerlei oorzaken hebben. Van een elektisch probleem waardoor de fan niet aan gaat tot een kapotte koppakking. Als je een dealer in de buurt hebt kun je hem even uit laten lezen.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Re: Storing quad
waar heb je gereden?
als de radiator vol modder hangt koelt hij ook niet meer.
werkt de ventilator nog?
als de radiator vol modder hangt koelt hij ook niet meer.
werkt de ventilator nog?
Re: Storing quad
Gereden op de weg dus geen vieze radiator.
Als de van niet werkt waar komen dan die spettersvandaan?
Bij overdruk door te warme motor gooit deze het terug in het vat toch?
Alvast bedankt voor reactie
Als de van niet werkt waar komen dan die spettersvandaan?
Bij overdruk door te warme motor gooit deze het terug in het vat toch?
Alvast bedankt voor reactie
Re: Storing quad
Het koel systeem is altijd een soort Open systeem, want als de koelvloeistof warm wordt zet het uit en moet het ergens heen anders wordt de druk te hoog en knapt er iets.
Re: Storing quad
Heb je al eeens naar de kleur van je olie bekeken?
Soms kan je aan de kleur daarvan zien of je koppaking het begeven heeft.Dan lijkt het wat op mayonaise.
Is niet gezegd dat het nu ook zo is maar wie weet kun je er wat aan aflezen.
Soms kan je aan de kleur daarvan zien of je koppaking het begeven heeft.Dan lijkt het wat op mayonaise.
Is niet gezegd dat het nu ook zo is maar wie weet kun je er wat aan aflezen.
- Paul Snip
- Quad Master
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
- Locatie: Een
- Contacteer:
Re: Storing quad
Een DS valt niks aan uit te lezen Jazzy, daar zit een oud-Hollandsche carburateur op en dat is alles.
Ook zit er geen beveiliging in die er voor zorgt dat de motor afslaat als hij te heet wordt.
Op het moment dat de motor afslaat en het contact nog aan is, zal altijd het rode lampje van de oliedruk en temperatuur branden. Dit betekent niet dat dat dan ook het probleem is. Als het lampje eerst gaat branden, en dan pas slaat de motor af, dan heb je een serieus probleem.
Spetters koelvloeistof zijn nooit goed, daar moet je dus wel naar kijken!
Ik denk aan een niet goed werkende benzinekraan of vlotter in de carburateur. Danwel een CDI unit die door gaat slaan als hij warm wordt.
En dan nog iets heel simpels, het zou ook de tankbeluchting kunnen zijn. Dan zou hij met de dop eraf of een beetje los wel moeten blijven lopen. De tankbeluchting is gewoon een slangetje bovenop de tank, onder de tankcover, die los naar beneden hangt.
Ook zit er geen beveiliging in die er voor zorgt dat de motor afslaat als hij te heet wordt.
Op het moment dat de motor afslaat en het contact nog aan is, zal altijd het rode lampje van de oliedruk en temperatuur branden. Dit betekent niet dat dat dan ook het probleem is. Als het lampje eerst gaat branden, en dan pas slaat de motor af, dan heb je een serieus probleem.
Spetters koelvloeistof zijn nooit goed, daar moet je dus wel naar kijken!
Ik denk aan een niet goed werkende benzinekraan of vlotter in de carburateur. Danwel een CDI unit die door gaat slaan als hij warm wordt.
En dan nog iets heel simpels, het zou ook de tankbeluchting kunnen zijn. Dan zou hij met de dop eraf of een beetje los wel moeten blijven lopen. De tankbeluchting is gewoon een slangetje bovenop de tank, onder de tankcover, die los naar beneden hangt.
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Storing quad
Koelsysteem in een gesloten systeem juist. Bij een te hoge druk gaat je Overloopklep open. Doordat het een gesloten systeem is kan de koelvloeistof meer dan 100 graden worden zonder aan de kook te raken.Minyi schreef:Het koel systeem is altijd een soort Open systeem, want als de koelvloeistof warm wordt zet het uit en moet het ergens heen anders wordt de druk te hoog en knapt er iets.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
- Paul Snip
- Quad Master
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
- Locatie: Een
- Contacteer:
Re: Storing quad
Niet helemaal waar. De meeste quads hebben een "half-open" systeem en een koud expansievat. En niet zoals auto's een volledig gesloten systeem met een warm expansievat.
Bij opwarmen wordt de vloeistof via de overdrukdop in het expansievatje gedrukt. (Bij een volledig open systeem gewoon naar buiten). Bij afkoelen wordt de vloeistof weer uit het expansievatje getrokken. De vloeistof zet uit als hij warm wordt namelijk, en krimpt weer als hij afkoelt.
Bij een volledig gesloten systeem maakt het expansievat deel uit van de koelvloeistof kringloop. Sommige modernere quads hebben dit ook.
De DS heeft een koud expansievat.
Bij opwarmen wordt de vloeistof via de overdrukdop in het expansievatje gedrukt. (Bij een volledig open systeem gewoon naar buiten). Bij afkoelen wordt de vloeistof weer uit het expansievatje getrokken. De vloeistof zet uit als hij warm wordt namelijk, en krimpt weer als hij afkoelt.
Bij een volledig gesloten systeem maakt het expansievat deel uit van de koelvloeistof kringloop. Sommige modernere quads hebben dit ook.
De DS heeft een koud expansievat.
Re: Storing quad
Dat bedoelde ik ook eigenlijk.
En het komt soms voor de het expansie vaatje niet alles aan kan en dus het er maar helemaal uit gooit.
En de koelvloeistof die mijn oude baas gebruikt kookt pas bij 120 graden. Dit komt omdat er in de hedendaagse koelvloeistof geen water meer in zit.
En het komt soms voor de het expansie vaatje niet alles aan kan en dus het er maar helemaal uit gooit.
En de koelvloeistof die mijn oude baas gebruikt kookt pas bij 120 graden. Dit komt omdat er in de hedendaagse koelvloeistof geen water meer in zit.
Re: Storing quad
Ik denk aan een thermostaat die niet open gaat. Als je thermostaat niet opent heb je geen flow en als je geen flow hebt gaat je kvs in het blok aan de kook. Koken veroorzaakt bellen en drukt de kvs dan naar buiten in je vaatje. Dat vaatje is ook een keer vol en laat af via het beluchtingsgaatje in de dop. Als de motor koelt trekt hij het vaatje weer leeg en vervolgens heb je te weinig kvs in je systeem.
Barossa Cheetah 250cc